Wat een heerlijke discussie! Nadat mijn man vorige week jarig was en we het huis twee dagen tjokvol hadden zitten moet ik zeggen dat ik me ook al een beetje zorgen maakte om de verjaardag van Damian. Afgelopen week waren we op mijn werk de vakanties aan het verdelen en 'helaas' kwam het zo uit dat de verjaardag van Damian midden in onze vakantie valt. Geen drukke boel dus, maar lekker met ons gezinnetje op een bergtop in slowakije Mijn enige probleem nu is om dit tegen de opa's en oma's te vertellen hihihihi
Ik vind je tijdspanne van 14 tot 17 erg krap voor zo'n grote groep. Dan pers je de hele meute samen in 3 uurtjes. Persoonlijk zou ik een wat ruimere tijd nemen, bijvoorbeeld van 11 tot 17. De ervaring leert dat de mensen van 11 uur niet blijven plakken tot ver in de middag. Wss spreidt de visite zich op die manier vanzelf.. En met zo'n grote groep is het gewoon even op je tanden bijten, hoeveel en welke uren je het ook viert. Je komt sowieso met een hok vol te zitten..Wel geweldig toch, zo'n grote belangstelling voor de verjaardag van je kind
Wij hebben de eerste verjaardag echt bewust alleen de oma's/opa's, ooms en tantes (dus onze broer en zussen) uitgenodigd. Met de rest van de familie hebben we ook goed contact, maar ik vond het te druk voor onze oudste. Dat snapten ze allemaal wel. Nu bij zijn tweede verjaardag hebben we wel meer mensen uitgenodigd en dat ging goed. Gewoon vanaf 16 uur tot 20 uur en dat verdeelde zichzelf al goed.
wij hebben zelf nooit een tijdstip op uitnogigingen gezet, simpelweg om het feit dat het zich als je dat niet doet lekker over de hele dag verspreid, en daarbij heeft de ervaringen van andere mij geleerd dat al hadden ze tijdstippen op de uitnodigingen staan men zich daar toch niet aan hield. enige is dat je ze dan vaak ineens tegelijkertijd bij je binnen hebt en ze ook niet op de afgesproken tijdstip van wat er aangegeven was op de uitnodiging weggingen. ik heb er persoonlijk altijd wat moeite mee als je binnen een gedwongen tijdstip moet komen, of dat er een tijd op staat wanneer je weer weg moet. sommige mensen kunnen nou eenmaal niet tussen de tijden die jij aangeeft, en komen dan later (misschien tegen de tijd dat ze eigenlijk wel zouden moeten) en wat dan? stuur je ze dan weg? voor sommige mensen zal het wel werken dit soort dingen in te delen, maar wij zijn wat dat betreft gelukkig nogal makkelijk en hebben zoiets van het loopt heus wel goed. wat kan er fout gaan? dat je veel mensen ineens binnen hebt, ja dat weet je, tis gelukkig maar 1x dat ze jarig zijn dus ja hier geen tijdstippen op de uitnodigingen
hier zondag van 12-5 zijn tweede verjaardag gevierd maar ik heb hem om half 2 gewoon als anders op bed gelegd. Geen probleem. Toen ie weer wakker werd ging het feestje gewoon door : ) 44 man vind ik wel veel. Heb je met je eigen verjaardag ook altijd zo'n huis vol? best heftig. Als dat altijd zo is, tsja dan wordt dát normaal toch? een ander met een kleine familie heeft automatisch een kleiner feestje. Ik neem aan dat je geen 44 stoelen in je huis hebt staan dus wat eerder ook al werd gezegd....wie er dan het eerste kwam die gaat dan ook wel weer weg als het te vol wordt (zo werkt het hier met zoiets wel iig). Een heel fijne verjaardag! (ps, misschien is het wel mooi weer......lekker de helft de tuin in)
Wat lief dat je dat zegt Loetje! Ik merk dat veel van jullie het over een groter dagdeel hebben gedaan. Dit lijkt me toch ook wel wat. Van 12.00u tot 17.00u ofzo. Dan hebben we de ochtend nog lekker met zijn drietjes en 's middags de visite. Ik wilde het in de eerste instantie tussen 14.00u en 17.00u doen om het de rest vd dag wat rustiger te houden maar zie nu wel in dat het beter is om het vanaf 12u te doen. En normaal gesproken nodig ik niet 44 man uit voor mijn verjaardag (of die van mijn vriend) hoor. Op mijn eigen verjaardag komt alleen mijn eigen familie en mijn vriend viert zijn verjaardag eigenlijk nooit. We hadden gewoon het idee om haar 1e verjaardag wat groter aan te pakken want ja, dat is toch wel heeeel erg bijzonder toch? Ik zag het al helemaal voor me: iedereen een groot stuk taart en het huis mooi versierd... Mijn meisje het stralende middelpunt.... (en dan alleen met mijn familie ) Maar ja, vaak komt niet iedereen die je een uitnodiging stuurt en als we het van 12.00u tot 17.00u doen dan zal het echt wel goed verdeeld over de dag gaan. @mamatje24: mijn ervaring is dat mensen zich wel aan de tijdstippen op de uitnodigingen houden. En als iemand om 17.15u aan komt zetten (op een kinderfeestje wat tot 17.00u duurt) van vind ik dat eigenlijk behoorlijk aso dus ja, dan heeft die persoon echt dikke pech!
wat ik al zei, wij hebben nooit aan uitnodigingen gedaan wbt verjaardagen oid.(trouwerij uitgezonderd) simpelweg omdat wij daar zelf niets mee hebben en doordat ik dus zo vaak van andere heb gehoord zowel over verjaardagen-geboortes-kraampartijtjes e.d. dat de mensen de tijden die er op vermeld staan negeren. ikzelf heb ook zoiets van leuk dat je er een tijd op zet, maarre tja je moet dan ook maar kunnen toch? mensen moeten ook werken ik zal echt geen vrij van mijn werk nemen/vragen voor een verjaardag(ligt er natuurlijk wel weer aan van wie ) maar wat ik eigenlijk bedoel, de mensen moeten natuurlijk ook wel kunnen op het tijdstip welke jij aangeeft. is je kleine op zondag jarig ja dan kan ik het me wel voorstellen, dat is toch net weer even iets anders. ik heb nooit de verjaardagen van de kinderen als ze 1 jaar werden op een andere dag gevierd dan de dag waarop ze daadwerkelijk 1 werden (andere verjaardagen maakt me niet zo veel uit) en tja als die dag dan op een doordeweekse dag valt, kan ik me indenken dat er genoeg zijn die moeten werken. al ben ik toch wel benieuwd of je die aso die om 17.15 uur ana de deur zou staan de deur weigert
Wij waren met 25 personen, wat ik al veel vond! We hadden op de uitnodiging geze: na 15 uur. Zo kon Sanne s'middags nog even slapen en s'morgens heb ik de hapjes klaar gemaakt. Maar het was vrij druk vond ik hoor.
Wij waren met 25 personen, wat ik al veel vond! We hadden op de uitnodiging geze: na 15 uur. Zo kon Sanne s'middags nog even slapen en s'morgens heb ik de hapjes klaar gemaakt. Maar het was vrij druk vond ik hoor.
Wij hebben net vorige week Jesses verjaardag gevierd. De ochtend hebben we vrij gehouden. De middag en avond hebben we familie uitgenodigd, ongeveer gelijk verdeeld, 's middags waren er ongeveer 14 (inclusief kids) en 's avonds waren er 12. Ging heel voorspoedig, Jesse ging gewoon slapen toen hij moe was 's avonds. De volgende dag is er nog een vriendin geweest met haar 3 kinderen, want die kon die dag niet. Waren we blij mee, zo was het mooier verdeeld.