Baby groeit slecht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama 83, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama 83

Mama 83 Lid

Dec 2, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik hoop dat iemand dit herkent met hun kleintje.

Mijn dochtertje van 3 maanden weegt 4800 gram en is 58 cm. Bij de geboorte was ze 3695 en 50 cm. Ze is dus niet super gegroeid helaas. Het cb maakt zich geen zorgen als ze maar niet door 2 lijnen heen afvlakt. Ze begon op net onder het gemiddelde en gaat nu over de -1. Nou denk ik ook niet dat het een gemiddelde baby zal worden want ik ben zelf erg klein (1.60 :))Maar omdat ik me zorgen maak ben ik wel doorverwezen naar een kinderarts. Hier ben ik nog niet geweest maar heb wel afspraak staan. Ze krijgt volledige flesvoeding en drinkt vaak meer dan wat ze zou "moeten" drinken (rekening houden met 150 per kilo). Verder is het een heel vrolijk meisje en ontwikkeld ze zich goed. Daar maak ik me ook geen zorgen om.

liefs een bezorgde mama

2. tam1984

tam1984 Lid

Apr 5, 2013
    10
    0
    0
    hallo bezorgde mama !

ik zou me niet zo druk maken als ik jou was!
    wij hebben ook een smal dametje wat niet heel hard groeit, ze is nu 15 maanden en weegt nog maar 8750 gram en is 75 cm lang.
    ze zit tussen de -1 en de -2 lijn.

zolang ze haar lijntje blijft volgen , en goed drinkt en vrolijk is, is er niks aan de hand.
    dat gewicht moet je je niet zo op focussen, en wat is gemiddeld?!

geniet lekker van je meisje!

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Hier het omgekeerde: zoon stijgt boven alle lijnen uit, weegt 6,5 kilo en ook lengte en hoofdomtrek zijn bovengemiddeld. Daarentegen drinkt ie minder dan zou mogen (maar niet te weinig). Ik ben gestopt me er druk om te maken. Hij is vrolijk en lief dus zal vast goed zijn.
    CB vind het alleen raar dat ie nog niet doorslaapt: "goh, met 6,5 kilo zou ie makkelijk door kunnen slapen.."
    Zucht....

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Echt bullshit zeg. Alsof ze op kilo's doorslapen :(

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Zoonlief zit altijd al tussen -1/-2 lijn. Nu met 18 mnd weegt hij rondom de 9 kg. Misschien dus al richting de -3 lijn. Lengte is ook nog eens boven gemiddeld dus een lange slank kereltje. Ik vind persoonlijk dat juist mooi staan. Ben niet gek op al dat babyvet.
    Probeer t los te laten. Zolang ze vrolijk is en goed ontwikkeld is t prima.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Inderdaad. Alleen dat wil het CB maar niet snappen!

7. Mama 83

Mama 83 Lid

Dec 2, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat lief zoveel reacties! 😊

Tis inderdaad ook altijd wat bij het cb. Maar ben gewoon bang dat ze verder afvlakt maar ze moet misschien gewoon nu haar eigen lijntje vinden om te volgen want dat doet ze nu nog niet.

Maar idd als ze gewoon goed drinkt, vrolijk is en goed ontwikkeld zal het vanzelf zijn weg wel vinden. Ik hoop snel
    Hihi

Share This Page