Probleempje met slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by takel, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. takel

takel Lid

Mar 2, 2009
    19
    0
    0
    Hallo dames!

Ik ben op zoek naar DE gouden tip! Of misschien iemand die hetzelfde meemaakt.

Ik heb een geweldige dochter van bijna vier maanden. Ze is echt heel erg lief en we horen haar bijna niet. Het enige probleempje is .... het slapen.
    Ze krijgt vier flessen van 200 en 's avonds om half 8 de laatste. Daarna gaat ze naar bed. Tot een uur of vier horen we haar helemaal niet maar dan begint het feest. Ze wordt dan wakker. We gaan heen en geven haar haar speentje en dan slaapt ze weer in. Om vervolgens ieder kwartier/half uur wakker te worden. We kunnen dus vervolgens tot een uur of zeven ieder kwartier/half uur ons bed uit om haar haar speentje te geven. Enorm vermoeiend.

Nou heb ik al van verschillende mensen gehoord: "waarom geef je haar geen flesje?" Maar het punt is dat ze helemaal geen honger heeft want ze krijgt 's morgens rond half 8 pas haar eerste fles en vaak heeft ze daar al moeite mee. En ik wil haar niet weer aan een nachtvoeding laten wennen.

Mijn man heeft zoiets van: het echte doorslapen tot 7 uur komt vanzelf wel. Ze moet even iets ouder worden. En hij wil op deze voet verder gaan. Maar ik ben overdag best wel kapot als ik na vier uur niet meer kan slapen. :cry:

Is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad? En zo ja, gaat het ooit over?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wij hebben dit ook gehad. Merel had dit als ze in een sprong zat.

Wij gaven dus wél een flesje en ze is er nooit aan gewend. Ook Merel had moeite met de ochtend fles, maar 's nachts een klein flesje dronk ze dankbaar op en sliep daarna tot een uur of 7.30. Misschien toch het proberen waard? Na de sprong ging het dan weer een tijdje zonder nachtfles en tijdens de sprong de fles weer 's nachts. Nu slaapt ze zonder problemen door tot 8.00 vanaf 18.30......

De fles geeft dan troost en stilt de eventuele honger die er was....

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou toch een klein flesje geven, zeker voor je eigen rust!

Of de kleine lekker bij je in bed nemen, dan hoef je er tenminste niet elke keer uit voor die speen. En misschien gaat de kleine dan ook wel weer gewoon slapen zonder speen omdat ze ie lekker veilig en warm bij mama en papa ligt.

Verder kan je overdag wanneer de kleine slaapt ook zelf even gaan liggen. Daarmee van je de te weinig geslapen nachtuurtjes weer op ;)!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou een klein flesje proberen; dan komt ze ms in het ritme van gewoon weer gaan slapen op die tijd en kan je t flesje er op een gegeven moment gewoon weer afhalen.

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    misschien een schepje pap in haar laatste fles doen.
    als ze snachts geen trek heeft zou ik geen flesje maken, dat is dan ook zonde als je het toch moet weg gooien omdat ze het niet moet.

6. takel

takel Lid

Mar 2, 2009
    19
    0
    0
    Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Maar ze is nog geen vier maanden. Mag dat dan al wel? Dan moet er zeker ook een grotere speen op de fles?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    DE gouden tip is er gewoon niet. Ik begrijp wel dat je wilt dat je dochtertje snel langer gaat slapen, maar zoiets forceer je niet.
    Mijn zoontje sliep vanaf 6 weken door. Tot 4 maanden heeft hij elke nacht tot zeker 7 uur doorgeslapen. Daarna heeft hij een periode gehad dat hij tussen 5 en 6 klaar wakker was en wilde spelen. Dat ging zeker niet op, als ik geluk had dan sliep hij zo weer verder, maar als ik pech had lag hij nog een uur te keten. Dat duurde zeker een maand. Daarna sliep hij langer weer door, daarna kwam er weer een periode dat hij eerder wakker was. Nu is het een tijdje rustig. Maar morgen kan het weer over zijn. Tot zeker een jaar hebben babies geen vast slaappatroon. Als je dat in je achterhoofd houdt dan ga je er ook makkelijker mee om.
    Tijdens de periodes dat mijn zoontje weer lekker vroeg wakker wordt, ga ik zeker 2 uur eerder naar bed. Zo blijf ik fit en het breekt me helemaal niet op.

Ik denk dat je man gelijk hebt. Het komt vanzelf.

8. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,820
    4,057
    113
    Demi heeft dat ook heel lang gedaan en nog steeds kunnen wij er elke nacht tussen de 5 en 10 keer uit om haar speentje te geven. Ze wordt vaak ook niet echt wakker, maar begint gewoon meteen te huilen zodra ze haar speentje kwijt ik. De eerste paar uur slaapt ze wel goed en ze krijgt ook gewoon een papfles s'avonds.
    We hebben al geprobeerd om een flesje aan te bieden, maar die weigert ze dan.

9. takel

takel Lid

Mar 2, 2009
    19
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het doet me wel goed om te zien dat andere kindjes dit ook doen. Ik denk dat ze echt geen flesje wil 's nachts want vanmorgen liet ze ook ruim 30 cc staan. Ik kan het het beste maar gewoon accepteren en de dag afwachten totdat ze wel goed doorslaapt. Zucht ...

10. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Sommige kinderen slapen langer op een papfles. Dat mag je met 4 maanden al wel geven. Toch zou ik ook voor je eigen nachtrust 's nachts een klein flesje geven. Dat stilt in elk geval de zuigbehoefte en als ze daarmee ook een lekkere warme plens in haar buikje krijgt, slaapt ze daar misschien weer lekker verder op tot 7:00. Die nachtfles vervalt vanzelf weer. Helemaal als ze lekker slaapt op die papfles.

11. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Ze krijgt dus nu 4 flesjes van 200cc? Moet ze niet nog 5 flesjes krijgen? Wellicht als je haar om 23.00u nog een flesje geeft, dat ze dan de nacht doorslaapt.

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Probeer eens de laatste fles 240 cc te geven, misschien dat ze het dan red tot de ochtend. Ondanks dat ze geen honger heeft, wie weet helpt het.

13. netmoeder

netmoeder Actief lid

Feb 2, 2009
    181
    0
    0
    ik zou, zeker als ze niet goed kan slapen, 's nachts nog wel een flesje geven. Misschien dat ze juist wel trek heeft, en 's ochtends haar bloedsuiker zo laag is, dat ze daarom moeite heeft met de eerste fles. Omdat ze gewoon geen energie meer heeft om te drinken.

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier nog zo eentje...

Wie weet zit ze ook in dr 19 weken sprong?
    Pff ik herken je verhaal zó erg.. ik kan er ook tig keer uit voor de speen, hij blijft anders mopperen/huilen wat uitmondt in krijsen als ik niet ga...
    Leg hem nu voortaan ook bij me in bed, hoef ik tenminste niet constant op en neer... maar doodvermoeiend is het wel

Share This Page