doptone/ angelsound gevaarlijk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door -, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Een doptone is niet goed.
    Even een technisch verhaal: een echo gaat op geluidsgolven, maar een doptone op radiostraling( gellof ik). Dit is warmte en wordt constant uitgezonden.

Hierdoor wordt je beeb te warm net als met koorts of in de sauna. Dit is niet goed.

Je beeb is met een week of 16 groot genoeg om die warmte aan te kunnen.

Ik wilde jullie deze info toch niet onthouden.

Dit had ik ook al ergens op internet gezien en nu vertelde mijn VK dat vanochtend ook.

Voor mij een reden om hem niet aan te schaffen.
    Doe met deze info wat je wilt doen. Iedereen is vrij in zijn keus en wil dus ook geen discussies uitlokken.

Je kunt dus beter om een extra echo vragen. En als je een lieve gyn/Vk hebt doet deze dat vast.

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Mij hebben ze verteld dat de doptone idd niet altijd goed is maar de angelsound kan geen kwaad.

Ze worden al jaren gebruikt en er is nog nooit iets gebeurd

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Misschien ook ter aanvulling dat een Angelsound geen doptone is maar een soort van microfoontje dat alle geluiden in je buik versterkt.
    Deze zend dus niet net als een doptone radiogolven uit.

Maar volgens mij is ook hierbij niet aan te raden om dagelijks uren te gaan luisteren, want je drukt er wel mee op je buik, en of de kleine daar altijd even blij mee is?
    En mocht je een keer het hartje niet vinden, dan kan je in paniek raken. Het moet zeker geen vervanging worden van een bezoek aan een verloskundige.

Groetjes Daphne

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Janne heb je ook een linkje van een site ofzo ? Wel interessant.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn vk zei dat het nergens is aangetoond dat t schadelijk zou kunnen zijn. Dus als we de doptone om de dag zouden willen gebruiken, dit gewoon mochten doen.

6. Niet meer actief

Nee sorry, ik weet dat echt niet meer.
    Ik heb het echt weken geleden opgezocht en niet opgeslagen.( dom dom dom)
    Ja in mijn koppie, maar ja nu zei de vk het ook weer. Dus voor mij was dat een bevestiging.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik had gisteren een discussie met mijn schoonzusje omdat zij geen 20 weken en 3D echo wou omdat dat gevaarlijk was. Ik vroeg haar toen of het hartje van haar kindje wel eens werd geluister, maar daar zag zij het gevaar niet van in geloof ik :( , maar van een echo dus wel.
    Ik zal zelf even zoeken.

8. Niet meer actief

Nee vanaf een week of 16 is het ook niet meer schadelijk, omdat je kindje dan al zo groot is dat het die warmte kwijt kan.

Maar daarvoor zou het te warm worden net als in een sauna en dat is ook slecht voor je ukkie.

Ach, vast zoveel mensen zoveel meningen.

9. Niet meer actief

En een echo is dus juist niet gevaarlijk, omdat dat op geluidsgolven gaat. Er gaat een impuls naar binnen. Dan wordt dat weer teruggekaatst. En dan pas weer een impuls. Terwijl de doptone telkens een impuls afgeeft.

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik weet niet wat het verschil is maar ik heb alleen zo een kastje en een microfoontje die je op je buik moet doen die versterkt alleen de geluiden.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik gebruik dagelijks de angelsound, ik druk wel niet op mijn buik hoor! Ik laat de angelsound gewoon rusten op mijn buik en daarmee hoor ik tot nu toe elke keer ons ukkie weer! Ik durf ook niet te hard te drukken, ben veel te voorzichtig, en ik denk dat op die manier het echt niet schadelijk is...

Het word wel steeds moeilijker om hem of haar te vinden... Hij/zij is zo ontzettend druk in mijn buikje dat als ik het hartje vind het maar voor hele korte duur is... Ik hoor dan ook echt van die wegzwemgeluidjes! :) Best grappig...

Gr. Miranda

Deel Deze Pagina