probleempje na de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moique rouan, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    mijn zoontje is nu 9,5 maand. sinds 2 maanden ben ik weer ongesteld en geef nog steeds borstvoeding. alleen nu ben ik in die 2 maanden tijd al voor de 4de keer ongesteld. elke keer vloei ik een week dan een week niet en dan begint het weer. hoe kan dit? heeft het te maken met hormonen of ook mijn leeftijd? ( 41 )
    bij mijn andere kinderen had ik dit niet dan was het misschien 1 keer onregelmatig maar daarna normaal.
    en hoe zit het dan met vruchtbaarheid? en een eisprong? ik gebruik geen pil trouwens.
    groeten en alvast bedankt van moique rouan

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

geen idee, maar dat is wel veel. Het is wel normaal dat je cyclus weer op gang moet komen na je bevalling en ook heel normaal dat je nu pas ongesteld wordt na 7 maanden. Je mag het aankijken, als je het vervelend vindt ga je naar de huisarts.
    Je weet inderdaad niet wanneer je vruchtbaar bent, ik zou zeker aanvullende anticonceptie gebruiken. Misschien is een spiraal iets voor je, of eventueel de kleine pil, cerazette, dat je dan wat minder vloeit. Dit moet je overleggen met je huisarts.

Mirjam

Deel Deze Pagina