probleempje, pijnstillers voor zenuwpijn en ik moet blijven autorijden..

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar kun je die uren niet krijgen omdat je man in principe ook mantelzorger is voor jou toch?
    Of denk ik te makkelijk?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat zouden we alleen krijgen als mijn man aangeeft er aan onderdoor te gaan.Als de mantelzorger bij de huisarts aankaart het is te zwaar dan kan je 3 uur huishoudelijke hulp krijgen, maar dat gaat dus alleen als partner echt aangeeft geestelijk in de knoop te zitten.

En dan dus alleen 3 uur huishoudelijke hulp en ze ergens heen brengen (zwemles, school, etc), verzorging etc (billen poetsen van jongste bijv. ) vallen daar dus niet onder dat moet je sowieso zelf doen.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik slik nu voor de nacht gebapetiene, en dat lijkt te werken. en geeft mij weinig bijwerkingen.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    Hier dinsdag weer naar de neuroloog.

Hier loop ik sinds dec 2013 met onderrug klachten met uitstraling naar mn tenen. neuroloog stuurde me naar de orthopeed nadat klachten te komen van mijn SI gewricht. orthopeed zegt dat ik te jong ben om sulke klachten te hebben en wilt dus niet een zenuwblokkade in mijn SI gewricht plaatsen en moet maar steunzolen kopen:x

Ondertussen heb ik megapijn tijdens t zitten en begin ik nu ook tintelende voet en tenen te krijgen en ga ik dus nu vragen aan mijn neuroloog voor tijdelijke goede pijnsilling en verder onderzoek naar eventuele hernia of andere oorzaak van die snijdende pijn in mijn onderbeen tijdens t zitten. Ook bukken met gestrekte been gaat niet meer :( Ben t zat om al bijna 10 maand met pijn in mijn onderrug en been te lopen.

Hebben jullie nog een goed idee qua pijnstilling? Die echt goed werken want 1 ding weet ik zeker en dat is dat er een zenuw klem zit die voorlopig niet meer los komt:( Maar t liefst natuurlijk zo min mogelijk bijwerkingen maar dat is logisch offcourse;)

5. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb amitriptyline ruim 2 jaar geslikt en er altijd auto mee gereden. Ik slikte het idd ook voor zenuwpijn. De eerste tijd werd ik er wat suf van, maar ik slikte ze dan ook voordat ik naar bed ging of als ik thuiskwam, zodat ik overdag gewoon kon functioneren. Ik reageer ook altijd heftig op medicatie, wanneer ik paracetamol slik val ik al in slaap. Mede daardoor heeft amitriptyline bij mij wel geweldig geholpen tegen de zenuwpijn.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dobbel: Fijn dat het werkt. ik had er nog nooit van gehoord , heb even gegoogled. werkt ongeveer hetzelfde inderdaad. Altijd nog een optie. dank je wel voor het meedenken. :)

Susanne: welk ziekenhuis loop je mag ook via pb uiteraard. Mijn tip second opinion bij bijv. sint maartens kliniek of een ziekenhuis wat bekend staat om goede rugzorg. Een MRI scan lijkt me de eerst volgende stap bij jou? Te jong is natuurlijk bullshit. ik was 12 dat ik met spit liep, 16 dat ik op mri 3 hernia's had (operatie 19 en 23) en 28 bij vaszetting omdat tussenwervelschijven niet meer te redden waren.

qua pijnstilling hoge dosering paracetamol standaard 4000 mg per dag en daarbij pijnstilling. Pijnstilling kan in nsaids ( iboprufen/naproxen/diclofenac) of in opiaten vaak bij rugklachten .
    Minste bij werkingen hebben de nsaids en meestal word dat ook voorgeschreven. Diclofenac heeft ook onstekingsremmende werking en dat zou best fijn zijn als het wel je SI is .
    Ik zou even overleggen met je huisarts of neuroloog omdat wij niet weten natuurlijk of en welke medicatie je nog meer gebruikt?

Toeteke: Het gaat bij mij ook echt om de wenperiode maar daar is dus niet omheen te komen. Amitriptelyne wil ik vooral ook niet vanwege het vlakke emotie verhaal en libodo naar 0 . Ik weet dat ik bij zelf kleine hoeveelheden reageer op die manier en aangezien het wel eens voor langere tijd kan zijn vind ik dat niet echt fijn en dat was mijn eigen huisarts met me eens. ( zal even in volgend bericht plaatsen wat ze verder zei. )

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Vandaag dus bij mijn eigen huisarts geweest en overlegd.
    Ze snapte waarom ik de amitrityline niet wil en vond dat ook logisch. We hebben samen gekeken wat de betere oplossing was voor mijn autorij probleem. en er is niet omheen te gaan dat ik de eerste week zo min mogelijk moet rijden.

We houden in ieder geval nog een tijd de hoge dosering maagbeschermers/ muugzuurremmers aan. 80 mg omeprazol en 2 x 150 mg ranitidine.

en ik heb nu 37,5 mg tramadol/325 mg paracetamol ( net als zaldiar maar dan van teva) voor 2 a 3 x per dag. Dus toch de tramadol maar dan lage dosering. verslaafd word ik toch wel en omdat het ook om andere pijn gaat en niet alleen om zenuwpijn ,vastzetting beweegt minimaal, en dus ook om botpijn en spierpijnen/krampen gaat hebben we gekozen voor een meer algemenere pijnstiller.

Ik ga dus een wenweekend( week ) tegemoed dus zal wel lekker duf wezen :D.. morgen verjaardagsfeest van mijn zusje dus hoop dat ik een beetje wakker blijf:D.

8. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Even als leek een poging tot meedenken. Heb je een ingewikkelde aangepaste rolstoel? Ik dacht dat je er misschien een zou kunnen regelen die in de auto kan blijven. Dat erin en eruit tillen lijkt mij zo zwaar, zeker met rugpijn. Dan blijf de stoel waar je inzat achter, misschien ook niet handig.

Er is geloof ik ook wel elektrische ondersteuning mogelijk voor het inladen van de stoel.
    Heb je dat? Zou je ervoor in aanmerking komen?

Rijden met niet helder hoofd ook geen optie, wat onwijs lastig.

dames, respect voor jullie allemaal!

9. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb deze ook geslikt tegen zenuwpijn, ik mocht het naast de tramadol maar die combi heb ik niet gebruikt ( wel of/of ).
    eerst had ik 20mg ( of 25, weet het even niet uit mijn hoofd ), die nam ik voor het slapen. Nou slapen deed ik en de dag erna was ik nog een zombie.
    Toen naar 10 mg gegaan, dat was iets minder, maar ik bleef duf.
    Ik nam ze dan ook echt als ik er helemaal doorheen zat want met 3 kids vond ik het niet echt handig.
    Het helpt wel tegen de zenuwpijn.
    Blokkades heb ik ook gehad maar dat werkte ook niet.
    Ben nu 3 weken geleden geopereerd aan een nekhernia waarbij de wervels door middel van een kooitje met eigen bot zijn vast gezet.
    Het uiteindelijke resultaat moet ik afwachten nu.
    Maar goed, jij hebt iets anders.
    In ieder geval werkt het dus wel maar je wordt er inderdaad suf van.
    Verder weet ik niks wat helpt tegen zenuwpijn.
    Jaren geleden bij mijn rug hernia had ik zaldiar met diazepam, en uiteindelijk ook een operatie.

Sterkte, zenuwpijn is echt erg.

Gr MB2005.

10. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Dit geintje hadden ze bij mij ook een aantal jaar geleden.
    Er werd wel een hernia geconstateerd maar was zogenaamd te jong om te opereren. Verder was mijn rug niet best dus hadden ze een medisch corset laten maken voor me.
    Uiteindelijk 2 jaar met deze ellende door gestrompeld, mijn baan verloren en al en toen bij een prive kliniek ( kliniek klein rosendael ) terecht gekomen die me geopereerd hebben via de endoscopie ( dus maar een heel klein lidtekentje ) en een zeer grote hernia verwijdert hebben.
    Dit werd toen gewoon vergoed door mijn verzekering.
    Je zou daar eens naar kunnen informeren, dat gaat een stuk sneller als wachten bij de gewone ziekenhuizen.
    Nu ben ik geopereerd aan een nekhernia, waar ik een jaar mee gelopen heb ( eerst nog 3 zenuwblokkades gehad ).
    Sterkte.

Gr MB2005.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank je wel. Sorry als het onduidelijk is of type fouten heeft ik heb net de eerst tramadols genomen. (1 e x moest ik 2 pillen) en ben lichtelijk stoned.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar ze geeft al aan dat ze de eigen bijdrage van 3,50 euro per uur niet kan betalen van zorg via ziekenfonds.
    Als ze thuiszorg toegewezen krijgt dan moet ze ook een eigen bijdrage btalen en die zal waarschijnlijk hoger zijn dan de eigen bijdrage via het ziekenfonds.
    3,50 euro per uur is eigenlijk nog een koopje.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

damay dit was reactie op iemand die zij dat ander gezin ook thiiszirg krijg terwijl ze een partner had.

eigen bijdrage is inderdaad vaak hoger helaas

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ze werken best hoor mensen... ik heb op het moment een heul interessant gesprek met mimi gheheheh lekker ding

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi muts.. Haha tja ben stoned..sorry

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ook van jou hahah.. morgen ga je lachen als je het terug gaat lezen:D

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lach genoeg nu.. Hihi. M is vervelend aan doen.. Je apps willen niet aankomen..

18. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    ik loop in t ZH van Alkmaar, heb al een aanvraag bij de ha lopen voor de st maarsten kliniek maar aanvraag wordt pas verstuurd als neuroloog en orthopeed brief binnen is. Maar omdat ik al zo lang met die verrekte pijn loop en nu ook hele vervelende tintelingen loop wil ik iig voor tijdelijk een goede pijnstilling hebben voor zenuwpijn. Dat is t haast zeker wel want zodra ik buk of ga zitten treed ook meteen de pijn op dus beknelling is zeker aan de orde. ook al ik ga staan lijkt t wel of mijn zenuw in ene oprolt als een touwtje en dan kan ik ook niet lopen of staan op dat been door de pijn:(

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.809
    866
    113
    Noord Holland
    Oh vergeten te vermelden. Ik heb aan pijnstilling al gehad. iboprofen in combi met 2 pcm 3 maal daags , werkt niet. diclofenac 50 mg icm pcm maar dat werkt ook niet en de standaard ibuprofen, pcm en zelfs een morfine:( De scherpe pijn blijft aanwezig dus vandaar ook mijn vraag of er iets anders is wat wel goed werkt bij die scherpe pijn omzitten weer wat makkelijker te maken:)

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als morfine niet helpt om de pijn eruit te trekken zou ik mijn huisarts zeer vriendelijke dich dringend verzoeken aanvraag alvast in re sturen. Wachttijd sint Maartens kliniek is ook min. 8 weken.

voor nu vooral niet zitten. Hoog laag bed in kamer laten zetten en iets van opiaat om pijn iets wat dragelijk te maken. En liggen of lopen. Zoveel pijn bij puur zitten duid indd wel op si gewricht

Deel Deze Pagina