allergische reactie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bwoe, Sep 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vamorgen kwam ik om 11 uur uit de stad en zag tijdens het verschonen van mijn dochter dat ze allemaal rode vlekjes op haar benen en billen had. Omdat ze flink snotterig is en vannacht koortsig is geweest dacht ik aan de vijfde ziekte (zo zag het er echt uit). Toch zat het me niet lekker en wilde ik naar de huisarts bellen voor advies. Nou, die was dus niet bereikbaar (dat is echt bijna altijd zo). Dus ik ben maar naar het CB geweest.

Ondertussen waren de vlekken erger geworden, soms wel plekken van 5 cm doorsnede, voornamelijk op armen en benen. Ik heb een plaatje gevonden op internet. Zo ziet het eruit:
    http://www.guysandstthomas.nhs.uk/resources/Image/P/paediactricallergy/PaedAllergy_UrticariaBChildBody.jpg
    De plekken noemen ze ook wel urticaria. Het is een allergische reactie. Op wat weten we niet en ik kan ook echt niks bedenken.

De CB arts heeft alsnog mijn huisarts gebeld op het spoednummer en die vond het niet nodig dat ik langskwam met mijn dochter. Zolang het niet erger wordt en ze niet benauwd wordt, is er niks aan de hand.

Mijn vraag is eigenlijk of een van jullie dit ook wel eens heeft meegemaakt. En wat bleek het toen te zijn? is er iets uitgekomen? Is het ooit teruggekomen en verergerd?
    Ik ben stiekem best huiverig dat mijn dochter een allergie voor het een of ander heeft. Er komen geen allergieën voor in de familie maar zeg nooit nooit. Ze krijgt trouwens ook nog steeds borstvoeding dus wat dat betreft heb ik haar een goede start meegegeven. Kan iemand mij informatie geven?

Bedankt!

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Is het geen koemelkallergie? Zo zien die plekken er ook uit...

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, Alyna heeft dat soms ook.
    We weten niet waarvan het is, er zit helemaal geen patroon is!

Heel frustrerend!
    (de laatste tijd iets minder vaak, maar ik weet niet wat er nou veranderd is...)

4. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,247
    4,480
    113
    Kylian heeft het ook gehad dit jaar, bleek dus van de zonnebrandcreme te zijn (had het ook alleen daar waar we de zonnebrand gesmeert hadden).

Heb je misschien een ander wasmiddel of wasverzachter gebruikt?

Groetjes Anita

5. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor de antwoorden.

Ik heb niks nieuws aan voedsel geïntroduceerd, geen nieuwe wasmiddelen oid gebruikt, geen rare planten in huis. Ik heb geen idee waarvan het komt. Ze zit nog steeds helemaal onder en dus ga ik om 15:10 naar de huisarts met haar. Ik hoop dat er wat uit komt!

Share This Page