Omdat ik een vermoeden heb van reflux ben ik gaan proberen of vaste (bij)voeding misschien goed zou vallen (ik weet dat hij nog jong is, maar nutriton helpt inmiddels minder, misschien ook omdat hij nu natuurlijk steeds meer gaat bewegen). Nou, het tegendeel is waar denk ik. Vorige week wortels geprobeerd. Resultaat: krampen, krijsen en na de tweede keer een diarreeluier. Gisteren peer geprobeerd en vannacht veel wakker geweest en gisteravond heel hard boeren en kokhalzen en vanochtend na de fles weer heel hard boeren en flink braken, met golven kwam het eruit. Ik schrok er van. Bijvoeding is van de baan tot hij 6 maanden is. Het kan toch geen toeval zijn dat hij precies na die 2x bijvoeding deze reacties vertoont?
Het *kan* altijd toeval zijn, dat kun je niet uitsluiten, maar dit soort reacties zie je wel heel vaak bij kinderen die nog niet aan bijvoeding toezijn. Zeker bij reflux moet je voorzichtig zijn, omdat reflux heel vaak samengaat met een voedselovergevoeligheid (allergie of intolerantie).
het is ongetwijfeld ook geen toeval, maar ja vergelijk het met een volwassenen die lang aan sondevoeding heeft gezeten die kun je ook niet direct weer van alles en nog wat geven, die moet je ook de tijd gunnen aan eten te wennen...zo is het natuurlijk ook met die kleintjes of ze nu 4 - 6 of 12 mnd zijn...aan al het nieuwe moeten ze wennen, en daar moet je ze ook de tijd voor geven.. probeer het met hele kleine beetjes....tis niet altijd het er wel of niet aan toe zijn, maar de darmen de kans geven iets nieuws uit te proberen... de kleine heeft nog niets anders gehad dus tis niet zo vreemd dat zijn darmpjes dan "reageren".... gr.smoekie
wat smoekie zegt, de darmpjes moeten wenne. het eene kindje is er eerder aan toe dan de ander. mijn is verteld dat ik bijvoorbeeld 1 week lang elke dag een hapje van een smaak moet geven. kan de kleine hier tegen dan de week erop 2 hapjes proberen maar ook weer heel de week de zelfde smaak. meer dan 1 a 2 eetlepels hoeft z'n ukkie nog niet te hebben. het is tenslotte bijvoeding en geen flesvervanger. als je kindje nog niet vraagt om meer eten zal ik er ook nog niet aan beginne.