Ik weet het niet meer van mijn dochter, maar zou mijn zoontje al in het karretje kunnen van zo'n winkelkarretje? Hij kan al best goed zitten. Ik leg nog wel kussens rond hem, voor het geval hij omvalt, dat gebeurt heel af en toe. Maar hij kan zich zelf soms al corrigeren. Ik moet strakjes naar de winkel en de maxicosi kan ik niet in dat karretje. En of hij de fiets mag twijfel ik ook over.
Tja, ik vind dat zitje een winkelkarretje niet echt goed zitten. Ik denk dat mijn dochter daar pas in zat met een jaar ofzo. Toen ze echt goed zelf kon zitten. Er is helemaal geen steun in zo'n zitje. Dus als je zoontje nog zit met kussens, zou ik heel voorzichtig zijn. Hier zat ze met een maand of negen wel kleine stukjes op de fiets, maar toen zat ze al echt helemaal zelfstandig, zonder hulp. Ik zou met dat winkelkarretje dus nog even oppassen als ik jou was. Kun je niet gewoon een buggy of kinderwagen meenenem? Zo doen wij nog steeds vaak boodschappen (wel kleine beetjes, geen grote boodschappen)
Mijn jochie zat er met 10 maand wel in, maar hij zat met 6 maand 5 minuten goed, en met 8 maand echt goed stevig. Geloof dat we met 10,5 maand ook op de fiets zijn begonnen. Ik geloof dat het wel gelijk goed ging, maar ze moeten dus wel iets stevig kunnen zitten, en ik zou het eerst voor een kleine boodschap doen..
Eva zat met 6 maanden en met 7 maanden in het winkelkarretje. Daar hield ze zich vast aan de stang en bleef gewoon goed zitten, zakte niet opzij ofzo. Ik zou het gewoon even proberen. Op de fiets hebben we pas gedaan met 9 of 10 maanden, ik vind dat toch wat enger vanwege de hobbels.
Ik heb Noor met 9 maanden eens in zo'n karretje gezet, nou die zitting is zo ruim, ze viel van links naar rechts. Terwijl ze stevig genoeg zat. Heb het tot vorige week niet meer geprobeerd (11mnd). Dus als ik jou was zou ik idd even wachten. Zo ook met het fietsen. Wacht even tot hij zo stevig zit dat als je haar duwt, ze zichzelf corrigeert en niet omvalt. En dan nog vind ik het oppassen.
Julia zat er in toen ze zelf kon gaan zitten en ook goed rechtop bleef. Met 7,5 maand was dat. Ging prima! Ik heb er met haar in geoefend voordat ze op de fiets mocht. Ik hield haar wel vast hoor, bleef wel in de buurt. Maar ze zat er prima in, is nooit onderuit gevallen ofzo!
Lorenza zit nu ook vanaf 9 maanden in het winkelwagentje en ze blijft gewoon goed zitten. Zou het ook gewoon proberen.
smurf hier zit ook al tijden erg stevig. Ik fiets ook al vanaf 8 maanden ( t moment dat ik der zachtjes kon omduwen en ze zichzelf corrigeerde), maar de winkelkarretjes blijf ik ondingen vinden. Ik heb der dan ook altijd met een hand vast.. die zittingen zijn nl erg ruim. t is meer mijn angst dan dat er echt iets miskan gaan.
Wij deden het op vakantie (omdat we toen geen kinderwagen hadden) met 7,5 maand. Dochter kon prima zelf zitten, maar was nog wel erg klein (droeg maat 62). We deden met z`n tweeën boodschappen dus de een pakte de spullen en de ander lette op dochter. Zeker met bochten nemen hield ik haar vast, maar eigenlijk hoefde het niet want dochter hield zichzelf vast aan de stang.
Ik deed het wel, maar nam wel eens een sjaal mee en knoopte die om haar heen zodat ze iets meer steun had.
Ik zou zeggen, waarom probeer je het niet gewoon, onze zoon zat er met 7 maanden in en viel niet om, maar het is gewoon een kwestie van uitproberen!
Ik hield hem gewoon vast terwijl hij in het zitje zat. Iet wat onhandig in het begin, maar hij leerde het heel snel.
Senn zat er vanaf 9 maanden in,ging meteen goed! Hij vond het meteen geweldig en hield zichzelf goed vast! Van te voren zette ik de maxi cosie in het winkelwagentje en de oudste in het zitje!! Boodschappen in een krat voorop en om de maxi cosi heen!! Ging prima zelfs voor de grote boodschappen!!
Ben vanmiddag bij het CB geweest en heb het even nagevraagd, maar mijn zoontje zat al goed stevig vond ze. Ik mocht best een half uur met hem gaan fietsen en in het karretje in de winkel mocht hij ook. Heb ik daarna meteen geprobeert en het ging heel goed, hij zakte niet onderuit of naar opzij! Alleen fietsen vind ik wel nog eng, die hobbels enzo. Ik fiets alleen op vrijdag als ik mijn dochter van de creche moet halen, dat is 5 min. heen en 5 min. terug.
Ik zet de maxicosi altijd tussen het uitgeklapte zitje van de winkelwagen en de duwstang van de winkelwagen. Werkt perfect. En bij sommige winkels hier hebben ze een babyschaal achtig iets op de winkelwagentjes zitten. Ideaal voor die kleintjes die nog net niet kunnen zitten.
Hier vorige week voor het eerst geprobeerd, 8,5 maand. Ging heel goed, ze zakte niet opzij, zat rechtop en hield zich vast aan de stang. en...ze vond het heel erg leuk! Maar hangt er natuurlijk van af hoe stevig en rechtop je kindje zit. Fietsen durf ik nog niet aan vanwege de hobbels, wil ik de volgende keer aan cb vragen.
mijn zoon kon al goed zitten met 6 maand. en zit dus ook goed in de kar. ik had gelijk jesse al in de kar hij vond het prachtig
Hier ook met 7 maanden al in de winkelwagen! Nou moet ik wel zeggen dat ons meisje met 5 maandjes al zelf kon zitten! Met bochten moest ik haar wel een beetje vasthouden (die zitjes zijn zo ruim), maar ze kon er wel al goed in zitten!