Cryo weer natuurlijke cyclus of toch kunstmatige? Help....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juffie26, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames wie heeft ervaring of gewoon goede raadt of iets...nou ja eerst maar eens mijn verhaal....

Januari 2017 cryo tp in natuurlijk cyclus cryo van geslaagde behandeling van 2012. Hele goede 4AA blastocyste. Helaas een vmk.

April 2017 nieuwe icsi 2e kindje 24 eicellen 17 rijp voor icsi en 5 bevrucht. Ik wilde percee weer in natuurlijk cyclus dus even moeten wachten tot die weer op gang was, verse tp mocht niet ivm risico overstimulatie. Juli 2017 zijn de 5 bevruchte eicellen in de emvryiscope gegaan 5 dagen later tp van 2 morula op dag 5, ze liepen dus een dag achter en dat werd helaas weer vmk. Geen cryos.

September 2017 icsi 2 wonder 2. 19 eicellen 16 rijp voor icsi en 9 bevrucht. Afgelopen maandag punctie gehad maar nu....wat nu?
    Ik krijg geen verse tp wegens risico op overstimulatie dus het wordt weer een cryo tp maar hoe.... natuurlijk of kunstmatige? Ik ben na 2x vmk in natuurlijke ook niet meer zo overtuigd dat dat werkt voor mij maar kunstmatige ben ik ook huiverig voor......ik lees zoveel nare ervaringen en bijwerkingen over die progynova. Ik zou nu met de bloeding die volgt van de punctie meteen kunnen beginnen met progynova en later dus utro dus dat zou al vlug kunnen zijn.....of weer wachten op natuurlijke cyclus en dan doen......morgen belt de arts om te vragen wat we willen en overleggen. Dokter S in Dusseldorf raadt kunstmatige aan ondanks dat mijn cyclus goed is. Hij zegt dat je zo zeker bent van het juiste moment van tp en juiste balans van hormonen. Ik vind het zo lastig misschien kunnen jullie "helpen"

Bedankt ladies :thumup:

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.808
    1.626
    113
    Zelf heb ik geen eigen cyclus dus een keuze heb ik niet gehad. Maar van de medicijnen had ik geen noemenswaardige bijwerkingen (wel estradiol ipv progynova) en ons cryootje is blijven plakken. Ik kan dus niet anders dan heel tevreden zijn met de kunstmatige cyclus.

Volgens mij is de kans uiteindelijk trouwens net zo groot bij beide opties. Maar ik snap heel goed dat het een dilemma voor je oplevert.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je reactie.
    Gefeliciteerd wat super dat jullie cryo lekker bleef zitten!!
    Ik weet inderdaad dat in theorie het voor de kansen niets uit moet maken op slagen maar gevoelsmatig is dat anders na deze ervaringen idd. Heel lastig wel. Ik heb nu 9 bevruchte eicellen ervan uitgaande dat er wel 1 of 2 terugplaatsingen in zouden moeten zitten denk ik misschien het proberen waard om kunstmatige eend te proberen.....aaaa dilemma dilemma

4. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb de cryoplaatsing (ook in Dusseldorf) in kunstmatige cyclus laten doen. Dit werd toen idd ook aangeraden. En dit was gelijk raak, dus ik zou een volgende cryo ook weer in een kunstmatige cyclus willen. Ik had geen last van bijwerkingen volgens mij.
    Succes met je keuze!

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Super wat ontzettend fijn voor jullie.
    Ik denk dat ik ook maar eens een gokje ga wagen in kunstmatige wie weet.....
    Fijn om te lezen dat je geen last van normenswaardige bijwerkingen hebt gehad, hoop dat het mij ook bespaard blijft al heb ik ook nooit geen last gehad van de hormoon spuiten (afgezien van bont en blauwe buik dan)

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik begreep in het ziekenhuis ook dat het hiet uitmaakr, maar als je gevoel niet goed is zou ik de gok nemen voor kunstmatig denk ik.

7. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou naar dokter S luisteren. Zeker na een stimulatie ronde kan je hormoonhuishouding verward zijn, dan trekt progynova dat recht.

Het is eindeloos zonde als je door een timingsfout een kostbaar embryo verspeeld.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mevr. Cuypers heeft net gebeld.
    Gezien het verleden met aantal doorgedeelde embryo's (2012: 2 van de 3 blasto in april 2017; 2 van de 5 morula op dag 5) stelt ze voor om er nu bij de progynova cyclus 5 van de 9 in de scope te doen en er nog 4 te bewaren voor een evt volgende keer. Mochten er dus nog overblijven op dag 5 die goed zijn dan worden die weer opnieuw ingevroren.

Ze zei ook dat inderdaad gezegd wordt dat kunstmatige of natuurlijke kwa zwangerschapkans niet uitmaakt maar dat ze toch ziet dat het voor sommige vrouwen wel een hogere kans biedt. Nou ja we zullen zien ik ga het gewoon proberen. Vind het wel een fijn gevoel dat er 5 in de scope gaan gezien de ervaring in april. We hebben er dan nog evt 4 over mocht dat op niks uitdraaien. Hebben ook al zitten denken aan 3 pogingen van 3 maar het wordt dus 1x 5 en misschien daarna nog 1x 4 of 2 pogingen van 2.
    Hopelijk zit er tussen die 5 een plakker......

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat is het zeker.....:(
    Ik heb het gevoel dat dat afgelopen keren wel het geval was.....Waarom weet ik niet gewoon een gevoel

Deel Deze Pagina