Veel melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door leotje, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Mijn dochter is nu 5 weken oud. Ik heb geprobeerd om bv te geven, maar het lukt mijn dochter niet om aan de borst te drinken (al lactatiekundige geweest, tepelhoedje) dus nu kolf ik en geef het via een flesje.
    Mijn dochter drinkt ongeveer 100-125cc per keer, maar ik kolf met gemak 180 cc (en dan stop ik omdat flesje vol is) per keer! Heb al zo'n 2 ltr voeding in mijn vriezer staan! Kan ik nu proberen om een keer minder te kolven of is dan mijn voeding niet meer naar de behoefte van mijn dochter?

Alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou even nog doorgaan op deze manier. Na 6 weken kun je eens kijken of je verandering kunt aanbrengen.

Welke kolf gebruik je? En hoevaak kolf je? Geef je schema (als je dat al hebt) even door, dan kijken we samen naar je mogelijkheden!

3. leotje

leotje Actief lid

28 jul 2010
    134
    0
    0
    Bedankt voor je reactie

Ik heb een avent handkolf.
    Ik kolf elke keer als mijn dochter komt, dat is om de 3 uur. Soms sla ik 1 keer kolven over.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Oke, dank je voor je toelichting.

De eerste 4-6 weken zijn echt de periode die je lichaam nodig heeft om te ervaren hoeveel melk er gemaakt mag worden. Omdat je alle voedingen kolft zou ik nog even wachten met afbouwen van het aantal kolfmomenten.

Wanneer je op de langere duur alle voedingen af kolft, kan het zijn dat je merkt dat je met je handkolf niet meer uit komt. Om je voeding in stand te kunnen houden zou je dan over kunnen schakelen naar een dubbelzijdig elektrische kolf. Nu kolf je nog heel makkelijk. Kijk het nog maar even aan, maar houd dit in je achterhoofd wanneer je merkt dat het niet meer heel makkelijk gaat.

Wanneer je kindje echt 6 weken is en je hebt het idee dat je haar regeldagen hebt gehad, kun je kijken hoe jullie ritme is en op welke momenten je kunt kolven. Laat je het dan nog even horen?

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina