Ik heb een vraagje hoe snel merk je dat je kindje koemelk allergie heeft? Mijn vriend had vroeger ook koemelk allergie en bij mij in de fam zit het ook. Nu heb ik een dochtertje van 3 weken met een best wel droog huidje en pukkeltjes ... Maar het is niet standaard dat ze na elke fles huild. Wel zeg ik standaard dat als ze huilt ja het zijn krampjes omdat je wel ziet dat ze pijn heeft. Maar misschien dat iemand weet waar ik met koemelk allergie op moet letten?
Droge huid en pukkeltjes kunnen vele oorzaken hebben. Zeep en water hebben vaak een grote invloed op de huid. Pukkeltjes kunnen echt nog te maken hebben jouw hormonen. Bij koemelkeiwitallergie zijn het vrijwel nooit dezelfde klachten. Leg 10 babys met kea naast elkaar en je zult verschillende symptomen zien. Bij krampjes zijn het vaak ergere krampjes dan de standaard krampjes. Hoe lang duurt een voeding? Hoe maak je deze klaar?
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu gewoon de nutrilon standaard 1 met de dr brown fles . Ik had eerst speen nr 1 maar daar liep meer langs der mond dan in der mond dus nu prematuur speen gekocht . Dat gaat veel beter en nu doet ze ook gemiddeld 20 min over een fles. Ik gebruik koud water uit de kraan die ik verwarm in de magnetron en daarna 4 scheppen erbij en roeren met een lepel. Blijf het lastig vinden. Op cb bij zn eerste gesprek had ze wel gezegd dat ik het in de gaten moet houden ivm beide fam koemelkallergie. Maar ja wanneer merk je dat, dat blijft dan lastig
Hier merkte ik het pas na 5 maanden ik geef bv en wou gaan overstappen op een combi met kv en had net 30cc nutrilon gegeven en hij begon heel hard te krijsen en kreeg binnen t minuten dikke rode bulten gezicht en hals schrok me rot en begon over te geven achter elkaar en hele dag en nacht huilerig buikpijn In dronk in algemeen weinig melk producten maar hij werd vaak huilend wakker en echte ontroostbaar en sinds ik helemaal gestopt ben ermee heb ik een heel andere kind voor terug Overigens ook toetjes kreeg die bij ze mondje die bulten Loop nu bij een dieetiste en heb pepti gehad helaas wilt hij dit dus echt niet hij is nu 8 maanden geef nog steeds bv Hoopp dat die erover heen groeit
Hier alleen heel veel huilen en geen uitslag of andere dingen. Na 6 weken pepti 1x geprovoceerd en weer direct huilen. Het lijkt hier op alsof hij hele erge Krampjes heeft
Probeer de fles eens zo klaar te maken, kijken of dat scheelt; 1/2 tot 1/3 water net van de kook af, poeder erbij, roeren en aanvullen met koud kraan water. Wacht het dan even een paar dagen af. Hou je je kindje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk? Mijn ervaring is dat moeders heel vaak het weten als er iets mis is. Dus als jij het gevoel krijgt "dit klopt niet". Nu ben je door het cb ergens op gewezen, maar het hoeft niet zo te zijn. Als je twijfels vanuit de opmerking komen is de kans groot dat er niets is. Mijn oudste had darmkrampen door kea, hij huilde bijna de hele dag. Hij was dan ook echt ontroostbaar. In principe is huilen tot 3 uur per dag 'normaal'.
Kan ook dat ze enkel eczeem heeft/ontwikkelt zonder relatie op allergenen. Ik kan je aanraden probiotic geven: het wordt aangeraden door kinderartsen en dermatologen ter preventie eczeem/weerstaand/buikpijn eerste jaar geven. Bijvoorbeeld darmocare infantis of abc dolphius of solgar dolphius 40+. Persoonlijk geef ik nog eens vitamine e en omega 3 voor mijn baby. Is duur allemaal maar ik baal dat mijn oudste het niet had!! (Ze had extreem eczeem ontwikkelt met 13mnd). Oudste mist cel in huis heeft eczeem die opvlamt bij virussen of stress. Ook omdat ze meer kans heeft op ontwikkeling van allergie voor bad niets gebruiken of groningee badolie via apotheek of shampoo/gel voor atopische huid. Ook olie en creams of vaseline. Jongste heeft kma voor nu maar is ook niet te bewijzen eigenlijk. Ze had erge krampen zelfs met probiotica, huilde uren lang, uitslaf gezicht, verkouden va geboorde, borstig. Ze krijgt nu pepti maar is nog steeds borstig/verkouden en ontlastig is dun. Kinderarts wil geen andere voeding voorschriiven we moeten zelfs terug 2wk naar standaart voeding... Wat ikzelf denk?-geen idee ik denk dat het kma kan zijn maat ik weet het niet zeker. Ka zei dat ze gewoon verkouden kan zijn of kan gevoellige luchtwegen hebben Ka zegt dat is verstabdig iets pas te doen als kindje erg last van heeft..hier is ideale gewicht, huilt niet, geen kraampjes, slaapt klok rond dus is erg lastig