help!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ALeV84, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Hallo lactatiekundige,

Ik hoop dat jij me kan helpen want ik zit met een vraag in mijn hoofd waar zelfs mijn huisarts geen antwoord op heeft. Ik wil na 5 weken weer beginnen met bv, maar heb in die tijd paba 550 mg gebruikt (bepaalde vitaminesupplementen) waar ik vorige week mee ben gestopt. Hierdoor durf ik niet aan te leggen en kolf ik met de hand om mijn productie weer opgang te brengen. Denk je dat ik nu weer veilig bv kan geven? Hoelang duurt het ongeveer totdat alles uit mijn lichaam is. Ik weet dat sommige middelen in vet worden opgeslagen, zou dat nu ook het geval zijn? Op het pakje staat dat ik voordat ik zwanger raak of bv ga geven eerst een deskundige moet raadplegen. Als het echt schadelijk zou zijn dan zou dat er toch wel op staan? De fabrikant zegt slechts dat er onvoldoende onderzoek naar gedaan is en dat het daarom onbekend is of het schadelijk kan zijn. Ik hoop dat jij me kan helpen want wil echt weer bv geven :(
    Alev

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo,

Ik weet niet met 100% zekerheid maar gevoelsmatig en met de kennis die ik heb zou ik zeggen dat het geen probleem moet zijn om te productie weer op te krikken. Advies is om een goede kolf te huren om je producite weer goed op gang te krijgen.

realiseer je dat relacteren wel veel energie kost en dat je voor jezelf steeds een haalbaar doel moet stellen. Dus verwacht niet dat je in 1 week volledig BV aan de borst kan geven.

Zoek deskundige begeleiding in de buurt die je kan steunen en adviseren.

Lees meer over relacteren op:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aanverwant - Relactatie

Al vast veel succes

Ilse

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bedankt voor je reactie!! Maar ik ben ermee opgehouden. REden is dat mijn omgeving niet wil meewerken. Mijn man, moeder iedereen vind het belachelijk dat ik weer wil beginnen met bv. Het is al zo moeilijk om het weer helemaal op gang te brengen en als je alleen maar negatieve reacties krijgt van je naasten dan is het gewoon niet te doen.

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Meid, wat vervelend. Ik proef wel een soort van frustratie uit je bericht. Zelf wilde je best graag de BV nog een kans geven. Toch denk ik dat je een goede keuze hebt gemaakt. De omgeving is heel belangrijk en als zij er niet achter staan dan kunnen ze de BV maken of breken. Dat geld niet alleen voor relacteren maar zeker ook voor BV in algemeen.

Probeer het een plekje te geven, zorg dat je je niet schuldig voelt en ga genieten van je kindje. Er is meer dan BV alleen!

Ilse

Deel Deze Pagina