Schema 9,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hope1979, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Hoi,

Graag zou ik uw advies willen hebben. Mijn dochter is nu 9,5 maand en sinds 8 maanden gaat het eten niet meer zo vanzelf maar ook het slapen s'nachts niet meer. Misschien dat dit toch met elkaar te maken heeft.

Haar schema is nu:
    - +- 8 uur ontbijtpap (180 fles + 6 schepjes nutrilon HA en dan ontbijtpappoeder)
    - +- 11 uur fruithapje
    - +- half 2 1 boterham met bijv jam + fles melk (zoveel ze wil maar max 180 cc). Soms wil ze geen melk, soms de helft en soms alles
    - +- half 5 groetenhapje
    - +- half 7 soepstengel als wij aan het eten zijn, dan is ze nl rustig anders gaat ze huilen, ze wil erbij zijn
    - +- half 8 avondpapje (180 water + avondpapjespoeder)

Overdag slaapt ze meestal tussen half 10 en 11 en tussen 2 en 4.
    S'avonds valt ze vaak meteen in slaap (zit soms al te knikkebollen in haar stoeltje) maar rond 12 uur wordt ze vaak wakker en dan is het krijssen.

Ik dacht zelf al bijv om haar laatste papfles eens te vervangen door een fles melk die ze dan in haar bedje kan drinken (dat doe ik met haar fles s'middags ook vaak en dat vind ze dan erg fijn).

Groetjes,

"Hope"

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Hope,
    Het schema ziet er goed uit, drie flessen opvolgmelk per dag is prima voor je dochtertje. Misschien kun je, net zoals in de ochtend, de avondpap zelf maken door opvolgmelk te mengen met pap. Een flesje melk kun je beter niet in bed geven, dit is minder goed voor de tandjes.
    Groetjes van Petra

Deel Deze Pagina