even nog een aanvulling; we hebben denk ik toch die melatonine verkeerd ingeschat, ik ga met jullie meningen mee en denk ook dat achteraf hem dat toch vermoeid houd smiddags. weg met die tabletjes haha en ga morgen direct jullie tips uitproberen. minder prikkels en lekker naar buiten met hem en mijn dochter van 1,5!!!!!
Tsjonge, lees eerst even aub voordat je zo'n reactie plaatst! Belachelijk. TS: veel dingen die je doet zijn voor kinderen al snel te veel en te druk. We doen op een vrije dag 's ochtends niets [gewoon lekker thuis spelen) en evt. 's middags iets leuks of actiefs. We zijn ook altijd op tijd thuis voor een rustig avondritueel zodat ze op tijd en rustig op bed gaat.
dit zijn geen hormonen hoor... het is een lichaamseigenstof die je aanmaakt als het donker is en zorgt dat je moe wordt. Geen rare bijwerkingen e.d. Pukje1: Fijn te lezen dat je het inziet echt je wordt er suf van. Voor de nacht heb ik er geen problemen mee het helpt ook met doorslapen nl. en prikkels? ik merk nu dat er veel prikkels op mijn zoon afkomen zoals sinterklaas e.d. Hij gaat naar sinterklaas toe op mijn werk en op de creche maar de dag er na geef ik hem rust om bij te komen. wandelen en fietsen werkt hier altijd goed, lekker in de buitenlucht en gezellig babbelen e.d.
@mariya! ik denk dat je even een ander bericht moet volgen en niet deze als je toch allen maar oordeelt zonder je in te lezen! makkelijk hoor om je oordeel direct te geven! je wilt niet weten wat we voor 1,5 jaar achter de rug hebben! ga een ander lastig vallen met jouw mening! ik wou wel eens weten wat jij zou doen als je net bevallen bent, je man finaal afknapt met een burn-out en een zoontje van 2 die overdag en snachts niet wil slapen! houd jij het vol zonder : je zoon volstoppen met hormonen?
@annetske: sinterklaas intresseert hem gelukkig niet zoveel... zover ik kan merken aan hem. hij heeft het er niet zo heel veel over. vanmiddag hadden we onverwachts visite van mijn ouders en mijn broer en zijn vrouw. en dan lijkt het wel dat hij niet echt kan schakelen. als die dan weg zijn, dan stuiterd hij de kamer weer door. en kun je niet echt voor elkaar krijgen dat hij naar je luisterd. ik denk toch weer iets teveel geweest.....vanmorgen met hem en mijn dochter naar de berg geweest, heerlijk gewandeld. verstoppertje spelen! dan is er echt niets met hem te doen en gaat het super goed!
Dat betekent juist dat het wél een hormoon is, een lichaamseigen stofje..een hormoon dus Mijn dochter is ook enorm druk en geprikkeld als ze moe is, kan ook zo enorm stuiteren. Helemaal nu, net jarig geweest, sinterklaas gedoe etc. Op onze vrije dagen hou ik daar dus ook zo 'gedeisd' mogelijk zeg maar, anders is er eind van de dag geen land mee te bezeilen Sterkte!!
@ Pukje1: Wat fijn dat je wat aan de reacties hier hebt! (nouja, sommige dan ). Wat ook nog wel fijn kan zijn voor jouw zoon is hem een duidelijk dagritme geven. Dus ook van tevoren vertellen wat de plannen van die dag zijn en dat soms even herhalen zodat hij weet wat hij kan verwachten. Dat geeft veel kinderen ook rust in hun lijf! Succes!
bedenk dat de wereld van een kindje ontzettend chaotisch is. De drie R-en, rust, reinheid en regelmatig hanteer ik hier ook. Soms gaan dingen overwachts en kan ze het goed aan. Maar die rust. Dus ook het onverwachte bezoek even de komende tijd bannen. Misschien ook wel fijn voor jullie na zo een slechte 1.5 jaar en zoals je zei ga lekker naar buiten samen, Geniet van de natuur en de dingen waar hij met jullie kan spelen. Een kind tot 4jaar pikt veel van zijn moeder over. Waarschijnlijk heb jij slecht in je vel gezeten en miste hij de aandacht en de rust ervoor. Ik snap goed dat je op zulke tabletten overgaat. Alleen had ik meer iets homeopatisch gekozen. Maar knap dat je stopt.
@sweetlakecity: bedankt voor je reactie! homepatische produkten hebben we ook al geprobeerd. toen hij vorig jaar helemaal niet meer sliep zijn we daar mee begonnen, geen reactie. ism de huisarts en de orthopedagoog zijn we overgegaan op melatonine. dat werkte super en daardoor hebben we hem weer aan het slapen gekregen savonds. hij kreeg helemaal deze dingen niet meer. totdat hij weer helemal oververmoeid raakte en hetzelfde gedrag ging vertonen als vorig jaar. Toen weer in gesprek met bepaalde personen besloten om aan de melatonine te gaan smiddags. Maar nu ik jullie meningen allemaal lees en jullie bevindingen hiermee zijn we er direct weer mee gestopt. hij is nu naar de psz, vanmiddag maar weer proberen om hem zo in bed te krijgen! deze week heb ik alle dingen buiten de psz om afgezegd, en maar eens even pas op de plaats! bedankt voor al jullie reacties, fijn om te lezen dat meerdere mensen dit hebben met de peuters! het zijn schatten, maar soms ook even niet! haha
Hmm tja.. hier afgelopen weekend sinterklaas op werk en dan zie je gewoon dat 40 kinderen en zwarte pieten en sinterklaas en ook nog eens bijpassende ouders echt te veel is. ze sliep al in de auto en is thuis in bed nog even verder gegaan. daarna wilde ze heel de middag alleen spelen en mocht ik enkel bovenkomen voor een kop thee @sweetlakecity: tja.. dat noemen ze een vicieuze cirkel. rottige situaties zijn het.
Wij plannen ook maar 1 druk iets in het weekend hoor anders hebben we bal. Zaterdag hadden we sinterklaasfeest van het werk van mijn man in een speelparadijs. En zondag was oma jarig en hoewel alleen wij en mijn schoonzus er waren had ik 's avonds een peutertje dat zich in slaap heeft gehuild (vind dat zo zielig) Vooral dingen waar veel interactie is tussen mensen en kinderen (verjaardag b.v) levert veel prikkels op. Wij gaan dus ook nooit 's avonds naar een verjaardag (althans niet met de kinderen) en plannen andere dingen zo dat we tegen 18 uur echt thuis zijn zodat ze in ieder geval een uurtje hebben om even thuis tot rust te komen voordat het bedtijd is.
Onze dochter van 3 is helemaal niet hyperactief of iets dergelijks maar zij vind het altijd heel fijn om van tevoren te weten wat er van haar verwacht word. Bij het naar bed brengen bespreken we de afgelopen dag en vertel ik wat we de volgende dag gaan doen.