Ik heb via de post een pakketje gehad van de kraamzorg. Met de vraag of ik een vragenlijst in wil vullen en dan terug sturen. Dit is zogezegd mijn "intake". Omdat ik telefonisch niet bereikbaar was Ik vind dit niet heel netjes en zeker niet heel persoonlijk. Ik heb gebeld en gevraagd om alsnog een intake, ze zouden kijken of dat mogelijk was Ik heb zelf nog best veel vragen, dit wordt ons eerste kindje en een beetje uitleg zou toch wel fijn zijn. Heeft iemand anders dit ook zo mee gemaakt? Hebben jullie wat aan de intake gehad?
Heb het niet zelf meegemaakt (nogniet athans). Maar ik denk dat jeje vragen ook gewoon telefonisch kan stellen. Wel raar trouwens zo via post een intake, normaal kiezen ze dan voor telefonisch.
De eerste intake heb k ook thuis gehad, ik mocht toen kiezen telefonisch of thuis. Nu bij mn tweede is het zowieso een telefonische intake. Tis idd een beetje kort door de bocht door gelijk het nu maar alleen op papier te doen. Groot gelijk dat je gevraagd hebt om nog wel een gewone intake! Op zich leggen ze wel een aantal dingen uit, maar over je kindje ed dat doet de kraamverzorgster pas als ze bij je thuis is als de baby er is. Dus dan kan je echt al je vragen kwijt en krijg je je antwoorden. Maar goed, als jij je er nu al prettiger bij voelt om het een en ander nu al te vragen dan zou ik dit zeker doen!!
Ik vind telefonisch wel een beetje raar, vooral voor een eerste kindje! Ik heb zelf wel thuis een intake gehad. Je kunt dan idd wat vragen stellen. Zo hebben ze voorgedaan hoe ik het bedje op moest maken etc. Zou idd gewoon vragen of ze bij je thuis willen komen.
Bedje opmaken...? Het bedje is nogniet eens aangeschaft hier laat staan in elkaar gezet, hahaha En volgensmij gaan ze mij de volgende maand al bellen voor een afspraak voor zover ik weet.
hier is ze gisteren langs geweest...kreeg ook eerst een pakket en dat moest ik doorlezen een paar weken later werd ik gebeld voor een afspraak.. een hele aardige vrouw en veel tips gegeven..tis goed dat ze is langs gekomen want die tips kon ze nooit telefonisch doorgeven..ze heeft namelijk echt even door het huis gesnuffeld, de babykamer alvast gezien enzo..bedje opmaken dat leggen ze pas in de kraamtijd uit dus maak je daar maar niet druk om...maar ze adviseerde bijvoorbeeld klossen onder bed en klossen onder de bank ivm BI..want ik ga niet eens thuis bevallen...en nog wat tips...ook hoe ik het best de trap op en af kan lopen enz enz.. dus als ik jou was zou ik toch aandringen om ze thuis te laten komen bij je voor een eerste intake!
Van de week werd ik ook gebeld voor een intake, alleen kon die vrouw alleen op de dag en ik moet gewoon werken. Dus nu telefonisch gedaan, vond ik zelf ook prima hoor. Als ik nog vragen had dan mocht ik haar altijd bellen. 2 dagen later lag er een heel informatie pakket in de bus.
Ik heb niets aan de intake gehad, had net zo goed telefonisch gekund. Maar goed bij mij ging het alleen om echt de kraamzorg, aangezien ik sowieso in het zkh moest bevallen.
telefonisch voor een eerste, beetje vreemd, heb zelf toevallig vandaag de brief gekregen dat ze 27 jan tussen 12.00 en 14.00 op intake komen, micht dit niet passen moet ik binnen 3 dagen melden. Dit is bij ons de tweede, en gewoon intake aan huis, groene kruis kraamzorg en we zijn VGZ verzekerd (weet niet of dit er mee te maken zou kunnen hebben)
Bedankt voor de reacties dames. Voor de duidelijkheid het is niet eens een telefonisch consult het is een vragenlijst, zij stellen dus wel vragen, ik niet. Ik vond dit zo onpersoonlijk overkomen. Er is best een kans dat ik een ks ga krijgen, wat me nog een stukje afhankelijker maakt van de hulp die ik krijg, zou het toch wel fijn vinden om meer duidelijkheid te krijgen over wat is daarvan mag verwachten. Maar goed ik begrijp dat het nogal scheelt of je wel of niet wat hebt aan een intake
Hier ging de intake (bij de eerste, 2 jaar geleden) ook vooral om onze wensen... hebben we huisdieren, zijn we rokers/niet-rokers etc. Bij ons viel er weinig te "controleren" omdat we nog midden in een verhuizing zaten en ze langskwamen op ons oude adres. Wel tips gekregen hoor over bepaalde zaken. Klossen worden sowieso gevraagd/aangeraden ook al beval je in het ziekenhuis... heeft te maken met arboregels. Ons 2-persoonsbed is niet zo geschikt voor klossen, dus hadden op de babykamer een eenpersoonlogeerbed geparkeerd en die op klossen gezet. (voor de controles) Onze KV had er geen problemen om alsnog ons 2-persoonsbed te verschonen. De intake voor deze kruimel zal zeer waarschijnlijk telefonisch worden gedaan omdat we inmiddels in Duitsland wonen, maar krijg als het goed is wel NLe kraamzorg... al is dat nog ietwat onzeker...
Mijn intake was bij mij thuis, maar dit stelde niet heel veel voor... ze nam voornamelijk een lijst met vragen door, wat evt ook telefonisch had gekund. Vragen als wel of geen stagiaire, of ik aan rooming in doe, hoeveel uur, etc etc. Ze was zo weer weg hoor!
Ze komt alsnog, ben toch wel opgelucht eigenlijk @hopmarjanneke: dat eenpersoonsbed op klossen is niet zo'n gek idee, hier ook een bed dat heel moeiijk hoger te maken is.