wennen aan een fles?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zomerjurk, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Dit zal vast niet de eerste keer zijn dat deze vraag gesteld wordt, maar ik kan het zo niet vinden.

Mijn dochter is nu 5,5 maand en krijgt nog volledig borstvoeding. Dat loopt prima. Maar nu zou ik het toch wel prettig vinden als ze ook de fles wil. Eventueel een voeding vervangen, maar vooral om mij wat ruimte te geven om even weg te gaan. Nu is het probleem dat ze de fles niet wil. Een tijd terug paar keer geprobeerd en dat ging goed. Daarna een tijd niet gedaan en nu vertikt ze het. Mijn man heeft niet echt het geduld om het regelmatig te proberen en ik ben niet echt de aangewezen persoon hiervoor. Ik probeer het wel dagelijks en forceer niets. Het moet leuk blijven en ik wil niet dat ze een afkeer voor de fles ontwikkeld. Heeft iemand nog een gouden tip?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje wilde ook eerst de fles wel maar na een tijd deze niet meer te hebben gebruikt niet meer. Ik geef nl. ook nog steeds bv. Nu had ik bedacht dat het iig heel erg lekker moest zijn wat er uit die fles komt. De nutrilon die ik gebruik vond ie blijkbaar niet lekker genoeg. Ik kolf nl. niet af. Ik heb toen eerst een fruithapje in de fles gedaan, verdund, dat vond ik wel lekker toen ie doorkreeg wat erin zat. Hier krijgt hij nl. ook al groente en fruit. Vandaag heb ik wat aangelengde limonade erin gedaan en dat vond ie helemaal leuk. Zo ben ik dus bezig de fles zo leuk mogelijk te maken. Morgen probeer ik waarschijnlijk weer eens wat nutrilon. Ik ga over 5 weken weer werken en dan moet ie iig tussen de middag een fles en misschien op het einde van de middag ook nog. Dus ik ga proberen het alvast voor elkaar te krijgen. Misschien heb je er wat aan.

Deel Deze Pagina