Ik heb een zoontje van 4 maanden en op zich is alles prima met hem. Hij is vrolijk en en groeit goed. Ik maak me alleen wel erg zorgen over het feit dat hij al 20 dagen geen poepluiers meer heeft. Plasluiers heeft hij voldoende. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Bij het consultatiebureau zeggen ze dat er niets aan de hand is en dat het vanzelf wel komt. Volgens hen is het zo dat mijn voeding gewoon goed om mijn zoontje is afgestemd. Hij heeft in het begin wel vaak poepluiers gehad en daarna werd de tijd ertussen steeds langer. Ik weet dat 2 weken vaker voor komt maar dit is al bijna 3 weken! Ik begin me toch wel zorgen te maken.
volgens mij moeten bv kinderen 1x in de week een poepluier hebben. Als je jezelf zorgen maakt gewoon ma naar de ha bellen en zeggen dat je jezelf er zorgen overmaakt
Dat dacht ik dus ook.... Onze smurf poept ook bijna nooit, soms een spetter in zijn luier maar meer eigenlijk niet. Een tijdje terug had hij elke zaterdag een strontbom (tot nekharen aan toe zeg maar) maar ook die heeft hij nu niet meer. Mijn ha zegt: Als ze er geen last van hebben en voldoende plasluiers hebben, is het goed. Bij last kan wat lauw water bijv. helpen. BV kan volledig worden opgenomen omdat het heel precies is afgestemd op wat je kindje nodig heeft. Handig he! Ik maak me dus ook geen zorgen meer. Twijfel je, dan gewoon ff bellen joh. Kunnen ze je vast gerust stellen. Elmo
Het was voor mij ook nieuw hoor. Ik liep toevallig langs de praktijk en ben het even gaan vragen, vandaar. Een beetje lauw water wil dus wel eens helpen (op redelijk nuchtere maag) of zelf wat extra versgeperste sinaasappelen
@ Elmo Hoe lang duurde het bij jullie kleintje? Ik vind het vooral raar omdat het steeds langer duurt en omdat je overal alleen leest dat het tot 2 weken kan duren. Ik dacht: Als hij hier maar geen darmprobleem ofzo van krijgt. Misschien is het vanavond of morgen zover
Geen idee hoe lang het kan duren. Hier dus ook al echt lang allen wat fletsen etc. Geen echte poepluier. Blijkbaar doet ie het in heeeele kleine beetjes Bij twijfel echt gewoon bellen hoor, ik ken jouw kindje natuurlijk niet en ben alles behalve arts. Elmo
ik kreeg te horen echt max 2 weken! ivm darmpjes enzo.. Bij ons helpt wat water (niet eens zoveel 30 cc) geven meteen... Dag erna een fijne poepluier!
Nah, ik had gisteren een sinaasappel gegeten en promt vanmorgen poep! Ik had het niet eens bewust gedaan. Ja, 2wk zei ze hier volgens mij ook, om daarna weer contact op te nemen. Maar ze zei niet direct dat er dan iets zou worden ondernomen. Hoe is het met je poeploze uk? Ik hoop dat jullie al een flinke strontbom onschadelijk hebben moeten maken
Nog steeds niet! Gisteren en vandaag 2 kilo sinaasappels uitgeperst en gisteren en vandaag opgedronken maar helaas nog geen poepbroek. Ik ga morgen toch maar even naar de huisarts want het zit me niet lekker. Ik laat hier nog even weten wat hij ervan zegt.
Hihi.. volgens mij moet je kindje een beetje sinaasappelsap drinken, niet jij.. Dat zeiden ze tegen mij tenminste.. Of een beetje water in de fles, dat hielp bij ons al... en nog steeds...
Hier een extreem verhaal! Het zoontje van een vriendin van mij heeft een keer 6!! weken niet gepoept. Ze waren toen ook super ongerust en zijn meerdere keren bij de kinder arts geweest. Toch kwam het uiteindelijk vanzelf. Wel heeft hij nu nog steeds veel moeite zijn ontlasting kwijt te raken en krijgt hiervoor ook een poedertje om de boel wat te stimuleren, maar verder is het een gezond jongetje! Wel heel extreem he, 6 weken!!
Gisteren heeft mijn vriendje een heeeeel klein beetje gepoept, wel was het gewoon dun. Ik ben toch maar even naar de HA geweest en die gaf me meteen 2 klysma's en druppels. Ik denk niet dat ik die klysma's al ga geven omdat de ontlasting die er was gewoon "soepel"was. Ik wacht vandaag nog even af of er nog een vervolg gaat komen
Ik dacht dat het niet uitmaakte wat jij als moeder at voor de stoelgang van je kind? Het is wel van invloed op de smaak van je melk. Twee weken is de max volgens onze kinderarts. Hoe vaak geef je borstvoeding en komt hij toe aan de vette achtermelk? Vocht, vet en vezels helpen, maar vezels geef je nog niet (of wel?), dus even extra voeding geven, da's vet en vocht dus twee vliegen in een klap.
Jawel echt sinaasappelsap voor een baby. bij mij was 3 maanden... Ik heb het niet gegeven,omdat water al hielp. Maar het mag en is dus echt voor t kind... Klein beetje natuurlijk 10 cc ofzo...
Ik geef mijn kleine vent echt geen sinaasappelsap zeg. Al zegt een kinderarts dat (wat ik echt gek vind). Kan me voorstellen dat je die klysma's niet gebruikt. Inderdaad, het is zacht. Misschien morgen ochtend, voor de eerste bv wat lauw water geven. Dit deed bij onze kleine man wonderen. Denk ook niet dat het helpt wat je zelf eet / drinkt. Stijn merkt ook niks van gekruid eten.