Wat helpt nu echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door willet, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Tegen griep??
    Lig al sinds woensdagmiddag plat met griep en pijn in mijn keel alsof iemand met schuurpapiertje grove korrel de boel heeft begaaid daarbinnen:s
    Ga ik gisteren naar de dokter in al mijn ellendigheid,al zwetend en rillend, is ze 10min. te laat en dus wordt ik er binnen 2min. weer uitgebonjourd met "uitzieken" bahbah.
    Doe geen oog dicht 's nachts..heet,koud,heet,koud..kletsnat zweterig,paracetamols helpen ook geen zier.

Is dat oscilococcinum iets?Pff en heb dus ook nog niet eens de puf om iets te gaan halen..en iedereen die ik op pad kan sturen is aan het werk...misschien manlief vanavond ofzo..
    Heb al ijswater, strepsils, paracetamols geprobeerd maar voel me nog steeds bagger.De was stapelt zich op en mijn zoontje had niet eens een extra setje kleren vanochtend en maar 3 luiers pfff..de hele boel stagneert hier :s
    Wie heeft de gouden tip?

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Willet! Toch...van paracetamol zakt de koorts! Ook moet je er een bloedspiegel mee opbouwen en dus standaard 2 PCM nemen en dit 3 -4 x per dag. Het helpt ook tegen de spierpijn en voor de keelpijn kun je Trachitol zuigtabletten nemen. Hier zit een heel klein beetje verdovingsmiddel in zodat het je keel wat verzacht. Verder inderdaad lekker onder de wol. Wens je veel beterschap!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    en veel blijven drinken is ook goed voor je. Zo spoel je de bacteriën uit je lichaam.

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Kamille thee met honing voor je keel, Panadol Plus 500 mg voor je griep ( twee achter elkaar, elke vier uur, veel te veel maar werkt wel)

Beterschap trouwens! Die was komt wel, eerst goed uitzieken :)

5. Within

Within Niet meer actief

Paracetamol voor de koorts, zuigtabletten voor je keel en kaloba voor je griep! Helpt bij mij super.

Bij mij helpt voor hoesten alleen bisolvon, die staat sinds gisteren weer op mn nachtkastje. Sinds wanneer smaakt die naar kauwgomballen?

6. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Dankjullie voor de tips, die pijnstillers..je zegt teveel maar maakt dat niet uit?Ik merk wel dat het even helpt inderdaad maar dan moet ik er een paar uur later weer een paar nemen, ik was al bang voor een overdosis ofzo, 6 per dag staat in de bijsluiter...dat zijn 3x2 en 's nachts is het nog erger..doe ik geen oog dicht.
    Nouja we sukkelen nog maar even aan, meer tips zijn welkom.
    Iemand ervaring met dat oscilococcinum?Klinkt nu nl geweldig maar zal wel larie zijn of niet..

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    dampo, klinkt als kindermiddel maar gebruik het nog steeds, borst keel en als het kan rug insmeren, extra deken op bed en dan gaan slapen... ( let op geen tepels meesmeren hoor dit brand) veel thee en cup a soup ( kip) voor vocht, is dat nieuwe strepfen iets voor je keel, soort strepsel alleen sterker, verder neem ik altijd gewone dropsiroop voor de keel.

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Veel drinken, kruidenthee en soep. Ik zou dan wel verse soep nemen want uit een zakje/pakje/potje zit vol met troep.
    Misschien een buur(huis)vrouw die het voor je kan maken en ook je was kan komen doen voor een vergoeding. Als het rustiger is in je hoofd dan kun je beter uitzieken...

Voor je keel, honing door je kruidenthee (kamille?) of gewoon door lauw water. Moet je wel pure honing hebben voor écht effect.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben net weer een beetje op de been na de ziekteverschijnselen die jij beschrijft. Ik hab 3 dagen heel hoge koorts gehad en omdat ik nog BV geef, mocht ik ook de meeste middelstjes tegen keelpijn niet. Ik heb dus wel oscilococcinum gebruikt en gegorgeld met kamillethee. Verder veel drinken, thee met honing en kleine waterijsjes deden veel voor me. omdat brood niet lukte, nam ik wat van dat drinkontbijt-spul en natuurlijk wel wat paracetamol. Verder is het echt een kwestie van uitzieken. De 5e dag (gister) had ik geen koorts meer, ben nog wel slapjes en bleek. Het is een pittig virusje!

Beterschap!

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Een griep duurt doorgaans een week en als je naar de huisarts gaat 7 dagen. Kortom, aan een griep doe je niet veel. Tegen de verschijnselen kan je wat nemen. Een onderhoudsdosis pcm kan geen kwaad en is juist heel goed. Verder is het doorzetten en uitzieken.

Deel Deze Pagina