Nee hoor. Schorsen betekend wel vrijstelling van belasting en apk/verzekeringsplicht. Maar als je schorst in postkantoor komt er ongeldig op je tenaamstelling. Deze hoeft dan dus niet vernietigd te worden. Daarnaast GEEN kentekenplaten van de auto af, maar hij mag alleen niet op openbaar terrein. Daarnaast hoeft de verzekering niet afgemeld te worden, dat ligt eraan of je verzekering een auto in schorsing wil blijven verzekeren.
Nee niet meer. Platen komt alleen een 1 op bij vermissing kentekenplaat, en op kentekenbewijs alleen bij vvk
Aangifte is mogelijk zodra zij via een aangetekende brief de andere persoon op de hoogte stelt dat zij haar auto terug wil (of bijv van haar naam wil hebben) hier vervolgens een redelijke termijn aan geeft. Geen reactie is met aangetekende brief naar de politiebureau.
Ja dan, maar nu heeft aangifte doen geen enkele zin. Want op dit moment zal de politie nog niks doen.
Toen ik mijn trike (die onder auto's valt) schorste kreeg ik een brief van het RDW waarin werd geschreven dat ik dat moest doen en dat er een kans was op controle want voertuig moest ook in een garage of afgesloten op een oprit staan. Als er op het postkantoor ongeldig wordt gezet is dat bewijs dus ook 'vernietigd', in de zin van niet meer bruikbaar.
Tja, sm heeft zich willens en wetens laten gebruiken voor dit soort praktijken. Dat iemand dan zijn belasting etc. niet betaald, dan moet ze ook maar op de blaren zitten. Zoals Umm al pagina's geleden zei: ga naar de politie en vertel het verhaal eerlijk. Ze leggen heus wel de link tussen de vriend van haar zus en je sm als ze daar een valse aangifte gaat doen.
Ik weet wel hoe het in zijn werk gaat bij de rdw, en dan omdat ik er gewerkt heb dat zal enkele jaren geleden zijn geweest. Toen deed de belastingdienst controle op voertuigen met schorsing. Of ze niet aan de openbare weg staan, dit gebeurd niet meer. Daarnaast, kentekenplaten hoeven er niet af. Maar vernietigen is iets anders dan ongeldig verklaren
Ik bedoelde met de nieuwe papieren niet om aangifte mee te doen. Maar meer om die persoon onder druk te zetten om die auto van haar naam te krijgen. Blijkbaar weet deze persoon dat schoonmoeder veel te zachtaardig is en maakt daar mooi gebruik van. Als hij ziet dat ze nieuwe papieren heeft dringt het misschien door dat het haar echt menens is en is hij misschien meer bereid om mee te werken. Nu zegt hij doodleuk nee maar misschien dat hij dan toch eens gaat nadenken. Want als hun samenwonen terwijl dit niet officieel is en zijn vriendin in de schuldsanering zit met 2 auto´s voor de deur die zogenaamd niet van hun zijn, heeft hij vast geen belang bij aangifte van diefstal. En kiest hij eieren voor zijn geld.
Ik zou gewoon contact opnemen met zowel de politie als met het Rdw. Leg de situatie uit, zij zullen vaker te maken hebben gehad met dit soort dingen dan wij. Schorsen leuk idee maar los staand van de discussie van wel of geen papieren nodig wat denk je van de boete? Er wordt zoveel gecontroleerd op wanbetalers etc dat de auto binnen no time opgemerkt zal worden en ik gok dat de boete niet laag zal zijn...
Precies! Hier komen alleen discussies. Bel mensen op die het echt weten. En idd, schorsen, leuk, maar 1x in de controle vallen en je kan betalen..
Als je weet wie die auto heeft. Dan ga je naar de politie doe jij je verhaal. En vraagt om steun om de auto die van jou is terug te halen. Dus de auto direct terug halen. Mocht hij de papieren niet geven daarna alle delen opnieuw aan vragen en daarna de auto verkopen. Maar zorg eerst dat deze auto terug komt. En je sm kan wel zo vreselijk lief zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik er niet zo lief. Eerder naïef en beïnvloedbaar gevaarlijke combinatie. Jou vriend/man is haar zoon. Laat hem zijn ( ballen zien en zorg dat zijn moeder die auto terug krijgt) En andere hulp in schakelen dat ze geen domme dingen meer gaat doen. En helaas de rekeningen die nu binnenkomen die moet zij betalen. Hoe en het wat doet er niet toe. De auto staat op haar naam. Geen dag langer wachten maar actie ondernemen. Desnoods steekt iemand alle banden leeg van die auto. Het is toch haar auto. Zo dat die auto even geen meter verder kan rijden. Vier banden zoeken is best lastig hoor.
Nieuwe papieren inderdaad dan aanvragen en als de auto niet naar haar komt dan aangifte doen. Diegene die niet mee wil werken vind ik helemaal niet zo aardig dat je een ander dit aandoet.. Dus nee ik zou er een geen medelijden mee hebben.