Help ik weet even niet meer wat ik moet doen. Mijn zoontje at altijd heerlijk van zijn broodje. 1 broodje ging er altijd zonder moeite in. Nu sinds 2 weken wil hij niet meer. Eerst kreeg ik er nog een paar stukjes in maar nu helemaal niets meer. Hij begint te huilen zodra ik met zijn broodje aankom, houd zijn mond stijf op elkaar en duwt mijn handen weg! Ook als ik de stukjes zelf aan hem geef eet hij er niets van...hij prikt alleen maar met zijn vinger in het broodje Gister gaf ik hem een broodkorst en die at hij wel op maar vandaag wil hij dat ook niet meer. Ik heb er net geen stukje ingekregen. Nou wil het cb dat ik tussen de middag de fles weg ga laten en dat hij bijv 2 broodjes eet, maar ja krijg er nog geen stukje in dus lijkt me geen goed idee! Wat moet ik hier nou mee? Is het een fase? Kan ik iets anders doen? De eerste paar dagen vond ik het nog niet zo erg maar nu 2 weken later.... Hij moet toch goed eten!
Dacht ook meteen aan tandjes, of misschien zlefs kiesjes als ie bijna 1 is (weet niet hoeveel tanden hij al heeft??)... In het kiezentijdperk werd er hier ook geen stukje brood meer gegeten, dus toen maar pap gemaakt. Dat ging er dan weer wel in... Het cb kan overigens veel willen en zeggen, maar als het jou nog niet verstandig lijkt om de fles weg te laten zou ik het nog niet doen. Jij kent je kindje het beste. Er wordt tussen de 300-500ml zuivel per dag geadviseerd vanaf 1 jaar, het is aan jou om dat over de dag te verdelen... Kan zelfs al gewone koemelk gaan introduceren vanaf deze leeftijd!
Tandjes zou best kunnen! Hij heeft er nu 4 boven en 2 onder...deze kwamen door zonder problemen. Misschien kiesjes maar kan nog niets ontdekken...gaat ook niet zo makkelijk want mag niet in zijn mondje komen. Zelf eten werkt dus niet! Hij duwt alleen maar in het broodje en gooit het daarna weg. De fles wilde ik langzaam gaan afbouwen omdat hij goed at en gewone melk drinkt hij ook al een beetje. Maar omdat hij nu geen brood eet hou ik de fles nog even aan...dan krijgt hij iig nog wat binnen. Misschien een idee om tussen de middag als hij geen brood wil pap te proberen. We gaan het proberen.
Zo'n periode hebben wij ook met mijn zoon gehad, volgens mij was hij toen ook rond 1 jaar. Hij at altijd ontzettend goed en alles, maar ineens weigerde hij brood. Ik heb toen brood geroosterd, 2 rondje er uitgedrukt, belegd en een er een sandwich van gemaakt. Dat was een succes, dat zag er leuk en uit en hij at het graag op. Na een tijdje at hij zijn boterham op een gewone manier weer.