mijn zus heeft ooit aan iemand geld geleend. die persoon lag net in scheiding en had echt niks meer. mijn zus was zo aardig om het te lenen, was echt een hele goeie vriendin van mijn ouders. dit is een jaar of 7 geleden, het is toendertijd op een briefje vastgelegt, om het bedrag waar het om ging. en die persoon heeft het ook ondertekend. maar tot op de dag van vandaag heeft ze dus nog steeds niet terugbetaald. we kunnen haar ook niet bereiken. ik heb nu via hyves (wist anders echt niet hoe het moest) een mailtje gestuurd. en gedreigt dat als ze nog steeds niet wil betalen, wij het hogerop zoeken. maar nu is de vraag, dat handgeschreven briefje met ondertekening van beide partijen, is dat voldoende bewijs voor bijvoorbeeld een advocaat of rechtsbijstand?
ja als de handtekening van beiden erop staat is het rechtsgeldig en kan je er dus mee naar de rechtbank...
ja zeker weten mijn ouders hebben dat ook ooit gehad en hebben toen gewoon incasso bureau er op afgestuurd en nu zijn ze aan het terug betalen
Ja het is rechtsgeldig, maar wat ik dan denk; Zij kan ook zeggen natuurlijk dat ze het betaald heeft (ook al is dat niet zo) en dan is het haar woord tegen die van jou! Bewijzen kan je het dan denk ik niet want ze kan het ook zo contant hebben betaald.... Wij hebben dat b.v met ons vorig huurhuis, mijn vriend en die jongen hadden voor een bepaald bedrag afgesproken dat hij het over zou nemen, nu 3 maanden verder is er nog steeds niks betaald!! Zouden wij daar dan iets mee kunnen doen? Ik dacht namelijk dat het dan zijn woord is tegen die van de ander...
is niet helemaal waar. In dat geval moet de betalende bewijs leveren.. Daar moeten dus afschriften van zijn. Zijn die er niet... jammer maar dan gaat de wet ervan uit dat het niet is betaald edit: inderdaad ook even op de verjaringstermijn letten maar ik geloof dat dat in dit soort kwesties boven de 10 jaar pas geldt (of meer) en jij hebt het over 7 jaar dus dat zou mijns inziens moeten gelden