Mijn zus heeft een geweldig nest. moeder van de puppies is Stafford X am. Cocker spaniel.. vaderhond hele am. Stafford..( schrijf je het zo?) . 8 stuks maarliefst. Nu zijn we gaan kijken en o wat zijn ze lief. Wilde helemaal geen hond maar op de een of andere manier hen ik een klik met een pup. Het voelt gewoon goed. Zijn karakter en uitstraling is zo anders dan de andere. Nu is het gaan kriebelen. Een pup is leuk maar het kost intensief veel tijd en aandacht. Ook worden deze hondjes groot en ondanks dat ik altijd riep ik wil geen hond wil ik er nu over na denken. Ik denk namelijk dat het mijn leven wel verrijkt. Van de zomer gaan de kindjes bijdd naar school. Ikzelf ga verlopig nog niet werken. er staat een hernia operatie te wachten of vastzetten van de onderrug. Na herstel wil ik 3 hele dagen werken. Andere dagen ben ik gewoon thuis en Vriend draaid 3 ploegen dus zal sommige weken die uren thuis zijn. Mijn vraag Wat kost een hond Hoeveel tijd en aandacht moet je er minimaal aan kunnen besteden Hoeveel wandelen Vaste medice kosten Wat heb je nodig om te starten? Wil alle voor en nadelen overwegen Alvast bedankt
Wij hebben na lang wikken en wegen ook een hond genomen,omdat ik het niet kon wennen zonder hond.Ben thuis opgegroeid met 4 honden. Wij hebben nu een kleine hond kruising jack/teckel. Toen hij kwam hebben wij aangeschaft -bench -hondenmand -halsband en lijn -eten en drinkbak -voer -div speeltjes. Ik loop per dag best veel met hem gemiddeld zo'n 4 uur per dag verdeeld over meerder wandelingen. En in het begin is het na ieder slaapje of na het eten naar buiten.Bij ons was dat in het begin om de anderhalf a 2 uur ongeveer. Voor de dierenarts houd ik maandelijks 20 euro apart.Je bent natuurlijk ieder jaar geld kwijt voor de enting die kost hier rond de 100 euro.Dan nog een goed vlooien en teken middel het hele jaar door.Die 20 euro per maand is voor onverziene kosten,maar daar zou je ook een huisdierenverzekering voor kunnen nemen. Ik werk zelf 4 ochtenden in de week.Dan loopt hij dus in de ochtend niet zoveel,maar dan ga ik in de middag extra lang.Zomers loop ik juist in de avond een groot stuk.En ik neem hem ook weleens mee naast de fiets als ik mijn zoon uit school haal.
ik weet dat de puppies hun eerste entingen krijgen, medice controle en paspoort, chip en ontwormpt. ( ze heeft een puppiepaket bij de dierenarts genomen voor alle entingen en chips etc) wij willen idd een potje opbouwen ipv een verzekering als we voor een hond gaan. we willen dan een inet doen van 150 euro bij en dan elke maand 10 euro. zo hebben we na een jaar 270 euro en daar kunnen dan entingen vanaf bijv. elk jaar zou dat dan dus oplopen met 120 per jaar voor ziektekosten ik wil er gewoon goed over na denken en niet zomaar even nemen en dan zien we wel. net als kinderen is een huisdier iets voor het leven. bij problemen een training bijv of bij ziek zijn de dierenarts.
als je al 3 dagen gaat werken betekend het dat hondje 3 dagen alleen zit voor mij al een no go een hond heeft heel veel aandacht nodig heeft grote rondes nodig ipv een blokje om...
Wij hebben 2 chihuahua's, een van 8 en een van anderhalf. We hebben de laatste erbij genomen omdat we dachten dat dat gezellig zou zijn voor de oudste. Dat was het ook, een jaar. Nu is de oudste een vreselijke sacherijn en de jongste is altijd hyper. Ze kosten geen drol, 10 euro per maand aan voer meer niet. Ik neem iig geval nooooit meer een hond, het is hartstikke leuk maar her kost best veel tijd!
Als een Stafford kruising jouw eerste hond word. Zou ik je dat persoonlijk afraden.. Een Stafford is een heel pittig ras, dat vaak is doorgefokt (ik zeg niet dat dat zo is bij de vader of de pup hé.). En hebben véél gedrags 'problemen.' Bij een Stafford moet je eraan denken dat JIJ de baas bent en niemand anders, geef je ze een vinger nemen ze je hele hand. Ze zijn echt pittig en houdt je ze niet vanaf het begin goed strak dan ga je er echt problemen mee krijgen. Buiten dat zijn ze eigenwijs. Waarom zeg ik je dit? Wij hebben zelf een Amerikaanse Stafford gehad. Die wij hebben overgenomen van een vriend van ons die er niet voor kon zorgen. Wij hebben er uren, weken, en maanden tijd in moeten steken voordat Spikey naar ons luisterde. Zowel in als om huis. En we moesten hem kort houden. Erg kort, want zodra hij merkte dat jij jouw aandacht liet verslappen of dat je iets meer toegaf dan normaal, dan maakte hij daar handig gebruik en misbruik van. Uiteindelijk hebben wij Spikey weg moeten doen, want hij begon een gevaar te vormen voor mij en de kleine. Mijn vriend was nog de enige die hem kon handelen. Bij mijn zoontje en mij vertoonde hij extreem beschermingsgedrag. Als er iemand in de buurt kwam van ons, dan liet hij zijn tanden zien. Als mijn vriend uit huis was, dan kon ik er simpelweg niet mee gaan wandelen omdat hij te sterk was, en ik hem niet aankon. Wij hebben toen overwogen Spikey terug te brengen naar de eerste eigenaar, waar ze hem uiteindelijk hebben moeten laten inslapen omdat hij iemand had gebeten. Ik zeg je dit, omdat wij wel degelijk veel ervaring met honden hebben (ben ermee opgegroeid, hebben zelf een herder kruising). En ik ook met honden heb gewerkt op de hondenfokkerij waar ik eerst werkte. Dit is een heel pittig ras, bedenk je (en ik wil je niet bang maken maar wel waarschuwen) dat een Stafford die bijt, zijn kaken op slot slaan. En die laat dus niet 1,2,3, los. Je schrijft dat je gaat herstellen van een Hernia operatie in de vakantie. Ik adviseer je dan te zorgen dat er iemand anders is die de hond kan uitlaten. Want vooral dit ras heeft veel training en beweging nodig. Wij lieten Spikey 4x per dag een uur lang uit in het bos, en gooiden dan actief met stokken of namen hem mee langs de fiets om te rennen. Om terug te komen op je andere vragen; De kosten kun je zo gek maken als je zelf wilt, je hebt zakken voer van 15kg 20e, en je hebt zakken voer van 15kg 70e. Ik zou zeggen, kijk naar jouw eigen portomonnee wbt voer, halsbanden etc. Want je kunt groot doen, maar daar heb je jezelf alleen maar mee. Met voer zou ik persoonlijk wel op safe proberen te spelen. Duurder voer, hoef je minder van te voeren, heeft een hogere voedingswaarde en daarmee bespaar je weer op eventuele anderre kosten (DA doordat er uitslag etc ontstaat). DA kosten zijn 1e jaar behoorlijk ivm ontwormen, enten. Vanaf het 2e jaar ga je een keer per jaar enten, en dat is ong 70e. Ontwormen doe je halfjaarlijks (15e per keer) en vlooienbehandeling zou ik alleen geven in de zomermaanden (dus vanaf eind april/begin mei tot eind september). Ik wens je veel succes!
Ik zou zelf voor die 3 werkdagen andere opvang regelen voor de hond, voor ons is dat een van de redenen om het nog niet te doen (de hond zal dan 2 hele dagen alleen zijn, uitlaatservice zou een optie zijn, maar vind ik niet ideaal). Over voeding en kosten van een DA heb je vast al nadacht. Het hoeft niet heel duur te zijn, maar het kan ook maar zo zijn de hond speciaal voer nodig heeft of eens (niet te hopen) geopereerd moet worden. Voor ons is dat vanzelfsprekend, daar zouden we met het aanschaffen van een hond bewust voor kiezen, maar je moet het financieel ook kunnen dragen. Nog iets wat ons tegenhoudt: vakanties en dagjes uit. Ik wil een hond bij een dagje uit (zal steeds vaker worden nu dochter ouder wordt) niet de hele dag thuis laten. Meenemen is misschien af en toe een optie, maar toch zou ik voor de meeste keren voor een oppas willen zoeken, net als op werkdagen. Vakanties net zo. Je hebt er toch weer een verplichting bij. En wandelen moet ook in de regen, ook 's avonds als je moe bent en het liefste gelijk naar bed gaat. Er zijn veel nadelen (als je ze zo wilt noemen), maar natuurlijk ook heel veel voordelen. Succes met het maken van een keuze!
Wat superschattig!!!!!! Ik kan me je gevoel voorstellen. Ik sluit me aan bij vulpen. Daarnaast altijd iets regelen voor vakanties, dagjes weg, weekendjes weg. Je houdt altijd rekening met je hondje. Als ik ergens ben en we besluiten een hapje te eten daar dan kan niet altijd omdat onze hond dat te lang alleen is. Je vrijheid met dat soort zaken is niet meer zo vanzelf sprekend. Voor mij wegen de 'nadelen' veel lichter dan de leuke dingen. Ze is een lid van ons gezin. Grote knuffelhond, altijd blij. Geeft veel liefde en is trouw. Ik voel me veilig met haar om me heen. Heerlijk buiten wandelen, regenpak aan bij slecht weer (vind ik ook heerlijk) Ontzettend grappig karakter. Ik zou niet meer zonder willen! Succes met het nemen van een beslissing Groetjes Chocotof
Ik heb niet veel verstand van honden, maar zou onze hond nooit meer willen missen. Wat mij toendertijd veel hielp, was puppyles. Daar leerde ik zoveel. Niet alleen qua trainen, maar ook over zijn persoonlijkheid en zijn onderhoud zeg maar. Dus mocht deze pup bij jullie gezin komen, dan is dat echt een aanradertje. Leuk voor de pups ook, want ze krijgen echt een band met je. En kon alles vragen aan ze daar, wat me opviel tussendoor of wat ik even wilde checken met ze. Ik wandel met onze hond elke ochtend een uurtje in het park en dan tegen de avond krijgt hij nog een rondje hier in de buurt van een minuut of 20. Voor we gaan slapen neemt m'n man hem nog de tuin in, dat hij zijn blaas kan legen. Poepen doet ie niet in de tuin, behalve als hij een buikgriepje heeft ofzo. Als puppy zijn de wandelingen nog kort hoor. En dan ga je het opbouwen. Zodat het beestje eerst kan groeien en zijn botten harder kunnen worden etc. Om te starten, halsbandje met riempje, etens en drinkbak, bench met een kussen of zoiets erin, poepzakjes (jaja, het went hoor ), voer (je zus zal wel aangeven welke je het beste kunt halen en voor hoelang het puppy voer te geven), paar speeltjes. In het begin doen ze nog niet zoveel met speeltjes denk ik, want de eerste paar dagen is het toch wennen voor ze. Misschien wat snoepjes, zodat je hem/haar kunt belonen wanneer de behoefte buiten wordt gedaan. Kan me nog herinneren dat je dan echt moet doen alsof het geweldig is wat ze doen haha! Dan valt het kwartje heel snel bij ze. Onze hond is wekelijks een dagje alleen. Ik zorg er dan wel voor dat ik op tijd weer terug ben voor de wandeling en een radiootje blijft aan. Klinkt gek, maar het werkt wel. Zou alleen beginnen met eerst 10 minuutjes en dan opbouwen. Dan kunnen ze zien dat je altijd terug komt. Wat ik in het begin ook deed, was zorgen dat er altijd iets was met mijn geur erop. Of misschien ken je iemand die op de dagen dat ie alleen zit er langs kan? Om hem lekker mee naar buiten te nemen voor een wandelingetje?
Grootste nadeel vindt ik dat ik er sávonds om 22:00 uur nog uit moet om de honden uit te laten. Hebben sinds 2 weken een pup jeetje wat ben ik daar druk mee. Sta zeker 12 x per dag met m in de achtertuin om te laten plassen. Daarnaast lopen we standaard nog 3x per dag een ronde. Ik zit thuis dus het kan allemaal. Maar een pup alleen laten na 3 dagen? Die zeikt je hele huis onder! Puur omdat die nog niks op kan houden. Denk er goed overna.
Aaah.. Als ik zn nestje voorbij zie komen krijg ik ook meteen de kriebels! Hoe lief. Onze hond kosen 275,- in de aanschaf.. Het is dan ook een mixje en geen zuiverras. Daar betaal je zo 800,- tot 1000,- voor. Onze hond krijgt speciale brokken van de fokker. Daar krijgt hij geen uitslag van en voor haar niet te zout. Zak kost 25,- kunnen wij een half jaar mee. Ook krijg ze elke ochend een boterham. Elke jaar word ze natuurlijk ook ingeint die kosten zijn rond de 30,- als je, je hond meeneemt naar buitenland komt daar nog een inenting bij dus zijn de kosten ook wat meer. (rond de 10,- meer). Sowieso moet een hond 3 keer op een dag uit.. Onze hond kan zichzelf erg goed vermaken. Maar er word regelmatig gespeeld, met een bal gegooit en gestoeid. Gelukkig kunnen mijn zoontje en hond ook erg goed met elkaar. Om te starten zal ik een bench aanschaven. Daar kan de pup rustig wennen aan zinnelijkheid en het is zijn plekje. Ook meteen handig dat hij niet meteen alle meubels te grazen neemt. Een hond kost tijd, je kunt niet zomaar weg, hij moet uit en als je een dag weg bent kan ie niet zomaar de hele dag alleen zitten. Wij hebben 't geluk dat onze hond gek op auto rijden is en vaak mee gaat, mocht dit niet mogelijk zijn gaat ie naar mijn ouders. Die hebben zelf ook een hond en ze is daar heel graag. Succes met de overweging. Je hebt er heel veel plezier van, ik zal niet zonder mijn hondje kunnen. Gelukkig is ze tamelijk makkelijk!
Je zou ook eens kunnen kijken naar andere rassen.. Alle puppies zijn lief, maar niet alle rassen zijn geschikt voor iedereen. De asiels stromen over met staffords en kruisingen daarvan op dit moment. Wel iets om bij stil te staan. Het zijn hartstikke lieve honden voor het gezin vaak. Wel wat lomp en sterk ook. Een van de moeilijkste dingen om een hond te leren is het netjes aan de lijn lopen. Bijna alle beginners gaan hiermee de fout in. Zeker als je aan je rug geopereerd gaat worden is dit wel iets om rekening mee te houden. Waarschijnlijk ben je anders niet in staat je hond uit te laten. Bovendien zeggen ze van een stafford vaak dat je hem niet neemt om gezellig los te laten lopen overal. Sommige staffords hebben er op een bepaalde leeftijd opeens een handje van veel andere honden niet meer te dulden. Dat zit er nu eenmaal van oudsher in en gaat er niet zomaar meer uit. Verdiep je dus eerst eens in de rassen. Er zijn ook veel kleinere, minder sterke rassen te vinden die ook heeeeel leuk zijn. Bedenk van tevoren goed hoeveel tijd je eraan wil besteden en wat je verder belangrijk vind. Ook het uiterlijk is natuurlijk belangrijk, maar moet zeker niet de doorslag geven. Een hond geeft veel haren, ikzelf wordt er vaak best wel kriegel van, maar neem het erbij.... je huis is alleen nog maar schoon nét na het poetsen. Binnen een uur is dat moment alweer voorbij haha.. Je zegt dat je een training wil volgen als er problemen zijn, maar problemen zijn er bij honden écht om voorkomen te worden. Haal vast wat hondenboeken bij de bibliotheek of koop ze op mp en lees ze goed door voor de hond in huis komt. Begin meteen met de basisdingen en trap niet in de beginnersfouten.. Een hond die erg aan de riem trekt, dingen sloopt in huis, tegen mensen opspringt en niet komt als je hem roept, is echt geen pretje.
Oja, puppycurcus! Erg leuk om te doen, maar kost wel tijd om je pup alles te leren.. En inderdaad in het begin zit je 12 keer op een dag buiten om de pup moet leren buiten plassen, daarnaast kan het zijn dat de pup de hele nacht piept in het begin.... Moet natuurlijk wennen!
Even antwoord geven op je vragen , zoals het voor ons is ; Wat kost een hond aanschaf van de spullen waren wij denk ik rond de 150,- kwijt Voeding zijn wij zo rond de 60 euro per maand aan kwijt maar ligt natuurlijk ook veel aan wat je geeft mijn zus heeft brokken van de Aldi, 8,95 per zak van 10kg ofzo en doet daar 3 weken mee dus ja.. net waar je voor kiest natuurlijk Hoeveel tijd en aandacht moet je er minimaal aan kunnen besteden Ons kost het niet eens zoveel tijd op een dag, het uitlaten is ook geen uren per dag en aandacht ja... het gaat vanzelf door de dag heen. Ik kan niet zeggen dat ik bewust tijd aan de hond besteed. Hij loopt rond in huis, huppelt achter dochter aan, spelen en aaien gebeurt tussendoor vanzelf ligt soms ook wel gewoon uren te slapen Hoeveel wandelen onze hond word een keer of 4/5 uitgelaten waarvan 1 lange wandeling savonds met mijn man. en in de weekenden gaan we wel eens naar de bossen waar hij zich kan uitleven Vaste medice kosten in het begin de entingen natuurlijk, volgens mij rond de 40 euro per keer, en dat elk jaar herhalen. wij hebben hem laten castreren ( 160euro ) en ze lopen wel eens wat op, oorontsteking eens gehad (60euro) een wrat verwijderen ( 30euro ) maar dat zijn natuurlijk niet de vaste kosten Wat heb je nodig om te starten? voerbakken-speelgoed-bench-hondenmand-kussen-halsband doe wat goed voelt ik zou onze hond niet kunnen missen, en ja er zijn ook echt wel dagen dat ik denk pfff hadden we maar geen hond! als ik weer eens een pluk haar uit de handen van dochter haal of hij met zn stinkende regenvacht door mn huis loopt te slenteren
Bij ons slaapt die nog op de slaapkamer. Dan geeft die namelijk wel aan als die 'moet' als we m beneden laten dus niet en zit het hele huis vol plas en poep. Zodra hij helemaal zindelijk is slaapt hij beneden bij onze andere hond.
Ik zou niet zo snel een stafford kiezen als je geen ervaring hebt met honden. Ik ben opgegroeid met honden en toen vriend en ik zijn gaan samenwonen hebben we ook een (oudere) hond uit het asiel gehaald. Onze hond was onze grote schat, maar het bracht zeker ook "ongemakken" met zich mee: - Goede voeding is niet goedkoop - De hond moet er zeker 4 keer per dag uit en als ze pup zijn nog vaker (en vooral die wandeling om 22.30/23.00 daar had ik niet altijd zin in). - De hond moet er ook uit als je alleen thuis bent en de kinderen al op bed liggen - Honden kunnen ook hun "nukken" hebben. Zo had onze hond een hekel aan golden retrievers en was hij doodbang voor onweer. Dit resulteerde in een woedende hond op straat als er een Golden R. langsliep en kapotte meubels en deurposten/traphekjes en deuren als het onweerde of rond oud&nieuw. We hebben er echt ontzettend veel tijd (én geld) in gestoken om dit gedrag af te leren, maar dat was echt niet makkelijk en de angst voor onweer bijv. is nooit weggegaan. - Haar. Haar. Haar. Tja, ze haren uit en soms is dat echt om gek van te worden. Ik mocht 2x per dag met de stofzuiger door het huis en ook als er visite kwam altijd nog weer even extra stofzuigen en stoffen. - Stof. Er komt ook veel stof van honden af en ze nemen vaak vuil mee naar binnen als ze buiten zijn geweest. - Het blijven dieren. Je kunt ze dus nooit uit het oog verliezen bij je kind. Dit klinkt nu misschien heel negatief, maar natuurlijk zijn er ook enorm veel positieve kanten. Toch vind ik dat de keuze voor wel of geen hond niet alleen af moet hangen van je "gevoel" voor dit hondje want naar mijn idee is dat juist de reden waarom de asiels zo overvol zitten. Veel mensen denken niet na over de andere dingen die erbij komen kijken. Wij hebben in augustus van dit jaar onze lieve hond in moeten laten slapen en we missen hem enorm. Toch merken we dat het nu met 2 kleine kinderen ook wel voordelen heeft om geen hond te hebben. Wij hebben er hierom ook voor gekozen om de komende jaren eerst geen hond weer te nemen. De combinatie hond, gezin, werk, huishouden vond ik gewoon niet gemakkelijk.
Een pup kan trouwens absoluut niet alleen thuis gelaten worden 3 dagen. (ook niet 1 dag) Die verpest je daar compleet mee... Verlatingsangst is bijna onmogelijk weer op te lossen en het alleen zijn zal echt opgebouwd moeten worden. Uitlaatservices nemen geen puppies mee meestal en dagverblijven nemen meestal geen staffords aan. Dus zul je oppas moeten vinden in je familie oid.. En denk dus echt na over je raskeuze!! Vind het zelf absoluut geen aanrader zonder ervaring...