Thermostaat verwarming

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 28 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Boven in onze slaapkamer is de verwarming gloeiend heet, terwijl de thermostaatknop helemaal dicht gedraaid staat. Hoe kan dit? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik slaap ook met deze kou met het raam open, maar deze verwarming loeit maar door... en het maakt niet uit of het raam open of dicht is.
    Het is zo’n knop met cijfers erop en een maantje en een soort sneeuwvlokje.
    Het enige wat tot nu toe helpt is de thermostaat beneden lager zetten, maar dan wordt het in huis echt minder behagelijk.

2. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Weet je zeker dat hij helemaal dicht staat en niet per ongeluk helemaal open.

mexicang en Triangel vinden dit leuk.
  3. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

#3 Saaaraaa, 28 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2018
    Ik denk dat het te maken heeft met de anti-vries (het sneeuwvlokje) stand. Dat hij, doordat het buiten best koud is, aan blijft om bevriezing te voorkomen (kan al zijn dat wanneer de omgeving onder de 6 graden komt, hij dan wel verwarmd).
    Een aan/uit knop werkt anders, die kun je helemaal dichtdraaien (al is dat niet verstandig met vorst).

mexicang en Ysabella vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.053
    16.580
    113
    Dit kan inderdaad, maar het kan ook zijn dat de verwarming ontlucht moet worden of dat de draaiknop waarmee je de verwarming uit zet niet helemaal dicht gaat, dan moet je even nieuwe verwarming knoppen kopen en die erop zetten.

mexicang en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toen wij pas in dit huis kwamen hadden we ook een verwarming die constant gloeide terwijl de knop ook helemaal dichtgedraaid zat.
    Eerst dachten we dat de leidingen misschien doorliepen van de buren. Maar na een tijd vonden we het wel raar.
    Toen hadden we contact opgenomen met de woningbouw en eneco. Bleek dat er wat kapot was bij die draaiknop.
    Na het repareren ging de verwarming juist niet meer aan.
    Uitendelijk hadden ze een nieuwe knop erop gezet en nu doet het weer normaal.

mexicang vindt dit leuk.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

dan is de afsluiter in de knop stuk. want als je hem helemaal dicht draait mag er geen heet water meer door heen stromen en word hij dus koud. ik zou het snel vervangen want op deze manier blijft de radiator loeien als de thermostaat beneden om verwarming vraagt en krijg je vors hogere stookkosten.

Be Happy, Popidepi en mexicang vinden dit leuk.
  7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja... zelfs als ik het zeker wist, ging ik toch weer twijfelen.. maar de kraan is helemaal dichtgedraaid...

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dit is een nieuw geplaatste verwarming, al enkele jaren geleden. Het zal mij ook niks verbazen als het hetzelfde is als bij jou, dat kan toch bijna niet anders?

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Zucht ja! Mijn man heeft hier al eens wat over gezegd... ik ga hem meteen bellen en vragen wat dit ook alweer was. Want boven zo gloeiend hete verwarming is echt niet nodig. Ik zet de thermostaat beneden dus al lager, maar met deze kou en wind moet er wel wat warmte in de leidingen blijven zitten. En in mij ;)

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Naar rechts draaien ze dicht naar links open

Deel Deze Pagina