Ik heb de Avent van Philips Enkelzijdig en de dubbelzijdige kolf van Ameda. Hoe vaak wil je gaan kolven? Als je borstvoeding wilt blijven geven naast je werk, zou ik zeker voor een dubbelzijdige gaan. Ik ben met die dubbelzijdige binnen 15 minuten klaar, tegenover 45 minuten enkelzijdig. Echt een enorm verschil. Ik vind het prettig dat je zowel bij de Avent van Philips als de Ameda de zuigkracht en de snelheid traploos kunt instellen. Beiden zijn ook goed te betalen. Vind beide kolven een aanrader!
Ik had vorige keer de freestyle en die ga ik nu weer kopen, ideaal. Zelf niet zo heel goede ervaringen met de ameda, maar die kun je geloof ik ook eerst huren om uit proberen.
Ja klopt, via Medische Artikelen De freestyle is ook een heel ander systeem dan de ameda dus kan me wel voorstellen dat als je de freestyle gewend bent, de Ameda niet zo goed werkt. Ik was eerst de Avent van Philips gewend en die lijkt qua systeem heel erg op de Ameda. Waarom had jij er geen goede ervaringen mee? Ben heel benieuwd, want ik vind het een hele goede kolf
Ik heb een enkele van Avent, elektrisch. Als ik toen wist dat ze ook in dubbel bestonden, was ik voor dubbel gegaan. Want het heeft enorm veel tijd in beslag genomen... (6m uitsluitend gekolfd)
Ik heb de elektrisch enkelzijdige van Avent geleend, en later zelf de Avent-handkolf gekocht. Ik had het geluk dat ik zelfs daarmee in een kwartiertje 250cc bij elkaar kolfde. Zeker een elektrisch kolf zou ik, in verband met de kosten, niet al in deze fase van je zwangerschap gaan kopen. Mocht het na de bevalling heel snel nodig zijn om te gaan kolven, dan kun je beter een hele goede dubbelzijdige huren.
Ik had eerst de ameda, toen die niet beviel pas de freestyle gekocht, dus daar lag het niet aan. Bij mij viel de hele tijd het vacuum weg, kon moeilijk een tsr krijgen en heb in 2 maand tijd 2 kapotte kolfsetjes gehad. Ik vond het gewoon niets, vond hem ook erg log in gebruik.
Vond de Ameda ook niet zo bie, heb een dubbele avent gekocht (normaal wel erg duur, kon m erg goedkoop kopen van iemand die haar winkeltje ophief). Technologisch absoluut superieur tov alle andere mi, kan nl op elke snelheid, omdat je zelf de snelheid "voordoet", hij doet t na. Heeft ook wat nadelen: zware kolfsetjes (ik gebruik de lichte van Ardo erbij, past ook), geen accu of autosnoer (heb ik erbij laten maken, voor 3 euro), en de koeltasjes zij ook niet super. Maar zoals ik zei, de kolf is absoluut superieur. Snap niet waarom je het instellen van de Ameda vergelijkbaar vindt, die kan echt maar een (heel) beperkte range, net zoals de Medela's, tussen "snel" (voor het aanzuigen) en "langzaam" (als de melk stroomt) zit te weinig verschil (wel een aantal standen ertussen).
ik heb een MIPUMP das een elek kolf (enkel) en kost 70 euro . deze werkt harstike goed bij mij.tis een onbekend merk dat wel ik heb m besteld via de lk ze zeggen dat bv lekker goedkoop is maar een kolf van 350 euro word t nog een dure grap vind ik
Hmmm misschien kies ik dan de stand bij Ameda uit die ik ook bij de Avent gebruik? Ik kan op de Ameda precies die zuigkracht en snelheid instellen die ik ook op de Avent gebruik en prettig vindt. Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend. Het is altijd een gok als je een kolf aanschaft, maar denk dat als het je eerste kolf is, je er sowieso wel aan went omdat je niet beter weet. Dus echt heel verkeerd kan je niet kopen denk ik.
Bedankt voor jullie tips! Ik vind huren niet echt aantrekkelijk, behalve qua prijs dan. Ik ben van plan om nog meer kinderen te krijgen dus wil er wel een kopen, maar dan wel een goede. Maar zie t niet echt zitten om een ding te gebruiken dat al door anderen is gebruikt. Wil m ook niet nu al kopen, eerst maar eens kijken of borstvoeden uberhaupt gaat lukken straks en hoef pas eind oktober weer te gaan werken. maar ben graag goed voorbereid in mijn hoofd
Ik heb de PISA en vind 'm geweldig. Als ik het geld had zou ik een Freestyle kopen omdat die kleiner is maar dat heb ik er niet voor over omdat ik toch de PISA al heb.
@happymama: een jaar kv kost zo'n 520 euro (52x 10 euro per week), dus dan kan een dure kolf echt wel uit hoor. De freestyle is tegenwoordig al verkrijgbaar voor 275, dus dat vind ik nog redelijk. Daarna kun je hem vaak ook nog weer verkopen.
Ik snap je gedachtegang wel, maar de Ameda werkte bij mij echt niet goed, was blij dat die gehuurd was. Ik heb echt rondgezocht of er niet kolven waren die sneller en langzamer konden, omdat ik dat nodig vond, dat deed ik met de hand nl ook en werkte voor mij veel beter. Dat kan de Avent dus wel, enkel en dubbel. Als ik deze niet had gevonden was ik wellicht voor twee keer een enkele Avent gegaan, ik zag alleen enorm op tegen de zware dingen aan mijn borsten - die je dus steeds moet vasthouden. Onhandig en inefficient. Handsfree kolven is voor mij wel echt een must, maar goed, met lichte setjes kan dat altijd wel in mijn ervaring.
Ik propte ze in mijn bh! Ik heb nu allemaal ietswat uitgelubberde bh's van die schelpen haha. Maarre, dat ging super. Je hebt ook speciale hands-free-kolf-bh's maar goed, zo ging het ook.
Nee, maar als je niet kolft heb je ook geen kolf nodig? Ik snap je opmerking geloof ik niet helemaal.
Nou jij vergeleek de kosten van een kolf met de kosten van een jaar kunstvoeding. Maar je hebt niet per se een kolf nodig als je borstvoeding geeft. Ik bedoel dat de vergelijking een beetje krom is, omdat als je niet kolft maar wel borstvoeding geeft je de kolf toch ook niet hoeft te betalen. Ahh ik krijg niet fatsoenlijk uitgelegd wat ik bedoel, sorry, ik geef het op .
Ik heb het ook op die manier uitgerekend, wat kost n jaar KV en wat kost een kolf. Heb mijzelf de freestyle cadeau gedaan, zonder gehuurd te hebben en kolf nu bijna 8 maanden FT vanaf de geboorte met diezelfde kolf, dus ja, hier kan het echt wel uit ! Heerlijke kolf overigens... kan hem iedereen aanraden! Makkelijk dat ie ook op batterijen werkt etc. en klein en compact met handig koeltasje erbij! Is het overdreven om te zeggen dat dat een van de mooiste cadeau's is die ik gekregen heb?! ! GRTZ.
ik had de pump in style. Was er heel tevreden over maar hij is wel groot. Ik had hem trouwens tweedehands. Ik wilde eigelijk de freestyle maar die is een stuk duurder.