problemen met buurkids help!

Discussion in 'De lounge' started by mamasan, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ooh jeetje wat heb jij veeeeel geduld zeg! ongelooflijk! ik had die kleine etters echt wat aangedaan denk ik hoor! anders wel die moeders! kom nou! wat denken ze wel niet

je woont toch niet in noord he?

2. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ik zou een goed afgetrainde waakhond in de tuin zetten :evil:

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje wat erg zeg!
    Ik zit echt met open mond te lezen.
    Dacht dat het hier in de straat erg kon zijn( is het ook geweest maar gelukkig opgelost)
    Het is erg als je niet met die mensen kan praten.
    Wat wij hebben gedaan is een buurtbemiddeling.
    Samen met de politie en een maatschappelijk werker.
    We hebben een gesprek gehad en nu is alles gewoon zoals het hoort.
    Rustig en nergens meer last van.
    Misschien eens de politie bellen en het aankaarten of informatie er over vragen?
    Kan wonderen doen hoor,zeker als een agent bij het gesprek zit.
    Dan is de boosdoener van alles zo weer op zijn/haar plek gezet!

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Jawel, we wonen in noord en het bizarre is, met de marokaanse jongeren waar je over leest, we weinig problemen hebben.
    Als die wat uitvreten kan ik gerust naar de ouders stappen en ze doen er wat aan, maar dat is nog niet nodig geweest.
    als er wat is kan ik gerust op ze afstappen en bieden ze nota bene nog hun excuses aan voor de overlast.
    en dat zouden de probleemschoppers moeten zijn.

Bij de woningbouw hebben we al vaak zat gestaan,met de aangiftes.
    Er komt wel binnenkort iemand praten voor de nieuwe woning, maar dan nog zullen we moeten wachten tot er iets vrijkomt en daar zit het probleem.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij zijn 3 maanden voor de geboorte van Joris voor hetzelfde probleem verhuisd! Ook zo'n asobuurt! Kinderen schopten met skeelers tegen de deur, ook de poort meerdere malen opengebroken... Die kinderen waren zelfs zo aso dat ze gewoon stenen gooide tegen de voordeur en dan gewoon bleven zitten... Trokken zich nergens wat van aan, en ook zo de ouders!

Wij hadden ook vanalles geprobeerd, aangifte, wijkagent (die met zoveel belovende woorden kwam, waar niks van waar werd), woningstichting, etc! Niks werkte... Dus toen hadden wij een andere woningstichting hier ingeschakeld, verhaal uitgelegd en toen kregen we voorrang omdat wij zwanger waren! Dat was ons geluk en konden dus voor de geboorte van Joris verhuizen!

6. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Wij wonen ook in Noord. We kunnen nu opzoek gaan naar een woning en de eerste die we zien en leegstaat mogen we hebben. we staan op de urgentielijst omdat deze appartementen worden gesloopt.. ik denk dat je wel weet over welke appartementen ik het heb!

Ik kan dus ook echt niet meer wachten om hier weg te gaan hé! Het is hier veeel te druk en wij willen onze kids hier ook echt niet opvoeden! Wat een puinhoop zeg.. in elke speeltuin is het vol en ze blijven spelen tot 23:00 in de zomer.. wintertijden weet ik niet! geen manieren vind ik dat! Ik ben zelf een marokaanse en kan me soms ook echt irriteren aan sommige marokanen, en aan ouders die hun kinderen waardeloos opvoeden. De kleintjes spelen alleen buiten zonder toezicht enz.. ik heb een dochter van bijna 3 en geen haar op me hoofd die eraan denkt om haar alleen naar de speeltuin te sturen om effe rust te hebben! Maar ook de nederlanders die hier wonen kunnen er wat van.. zoals je zegt! Het zijn meestal van die tokkies.. sorry dat ik het zo zeg, maar in noord zijn er maar weinig fatsoenlijke gezinnen!

Ik hoop dat je snel iets krijgt!

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    trouwens een tip:

Kijk regelmatig op www.woningruil.nl, er zijn namelijk ook mensen die graag in noord willen wonen haha!

En je kunt nu ook in aanmerking komen voor woningen in de haagse beemden. Huurprijs ligt wel iets hoger maar dan ben je wel weg hier.
    www.woonloketbreda.nl en dan selecteer op inschrijfduur helemaal onderin

8. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Dan woon je errug dichtbij :) wij zitten in fase 2 van de sloopwoningen, dus dan weet je meteen waar ik zit.
    Tipje van mij, kijk uit met haagse beemden, daar zitten ook delen waar je niet wilt zitten.
    Ze zouden al komen vanwege de sloop, alleen mogen we wat sneller, met de vergoeding.
    Dus dezelfde regeling die jij hebt, wat er vrij komt is voor ons.
    wij zijn nu bezig voor princenhage, ook iets duurder, maar dan hebben we gegarandeerd een huis wat groot genoeg is en wonen we goed.
    alleen princenhage is gewild en er komt niet heel snel wat vrij.

Ennuh de tokkies heb je heel goed omschreven :)
    Ik irriteer me er trouwens ook wel eens aan hoor, als ik die kleintjes laat nog zie spelen op straat.
    Die horen in bed, maar goed verder hebben we er geen last van.
    Als ze voor lopen te gillen als zoonlief al in bed ligt vraag ik of ze ergens anders willen gaan spelen en dan gaan ze ook.
    Aan die ettertjes hoef ik het niet te vragen,want ik krijg gegarandeerd een grote mond terug.

Wel toevallig zeg dat je zo dichtbij woont.
    Wie weet hoe vaak ik je niet op het winkelcentrum heb gezien.
    Gaat je dochter ook naar psz beertje ballon of niet?

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    fase 2? dat snap ik niet helemaal hihi! Zou niet weten waar er nog meer gesloopt wordt want je woont nu in een eengezinswoning toch?

Ja echt toevallig! hahahah indd wie weet zijn we elkaar vaak tegen gekomen. Ik ben zowat elke dag op het winkelcentrum aangezien we bijna elke dag boodschappen doen dus wie weet.

Ze heeft daar 1 dag gezeten daarna niet meer. ben 5 maanden geleden bevallen en toen in die tijd werd ze opgeroepen. Ik vond het zielig om haar dan net weg te brengen dus heb het afgezegd. Ze gaat over 2 maandjes weer. Indd naar beertje ballon. Die onder jandarkenissenstraat toch.

Hoeveel kids heb jij?

Ik 2, Samia van bijna 3 jaar en kleine haroun van 5 maandjes.

Ik denk ook niet dat ik naar de haagse beemden wil. Misschien dat we gaan kijken in westerpark als daar iets leeg staat. Anders zeker wel een andere wijk.
    Krijgen jullie ook €5200 verhuisvergoeding en 1 maand gratis huur van de nieuwe woning?
    Best wel goed geregeld hé!

kuskus

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

de woningbouw is verplicht hier wat mee te doen hoor ongeacht hoe oud de kinderen zijn de ouders zijn verplicht hun kinderen in de gaten te houden dus ik zou contact maken met de woningbouw, en de politie en vragen om een gesprek met beide partijen

weet niet of er meer buren zijn die last hebben van deze buren maar ik zou eens een briefje bij de buren in de bus gooien en desnoods met zijn allen naar de woningbouw en politie (dit is natuurlijk als je huurt)

groetjes nathalie

ps ik zou ook geen huurverhoging betalen zolang het probleem niet opgelost is dit moet je dus ook overleggen met je buren

11. mamasan

mamasan Fanatiek lid

@mamaatjevan5, wij zijn de enige met dit probleem, ze heeft wat tegen ons.
    Denk ook dat dat de reden is dat woningbouw en politie weinig doet.

@mamavansamia, De eensgezinswoningen gaan in 2 fases leeg en plat.
    De H.Berlagestraat deelt het in 2en
    eerst gaat alles aan de kant van het leger des heils.
    Die zijn ze nu aan het oververhuizen.
    Fase 2 is de andere kant van de berlagestraat tot aan de darkenissestraat en daar zit ik.

Mijn zoon zit ook op de Darkenissestraat, op de ma/do/vrij groep
    Hij is nu nog onze enige trots, maar brusje is onderweg.
    Volgende week wordt hij 3.

Waar wij zijn wezen kijken is dus princenhage en blauwe kei is ook nog een optie.
    We hebben nu zo'n 14 straten waar we willen wonen voor de woningbouw, dus ze hebben zo mogelijkheden zat voor ons.
    Westerpark hebbenwe bewust niet gedaan, er zij ng maar heel weinig voorzieningen.
    en yep we hebben de zelfde regeling, ondanks dat we er eerder uit gaan, dus dat vind ik inderdaad heel netjes geregeld.

Share This Page