Mijn zoontje, Vince, is 2,5 maand. Opeens hebben we problemen met bv... Vince komt om de twee uur overdag en om de 4 uur snachts, en dat al een week ofzo... Het lijkt wel alsog hij niet genoeg binnen krijgt! Hij heeft ook meer weinig plas- en poepluiers. Ze zijn er wel nog, maar veel minder als eerst. Hij drinkt ook superlang. En als ik hem dan van de borst haal lijkt het alsof hij nog honger heeft. Terwijl ik voel dat de borst nog vol is, dus zeker niet te weinig melk ofzo. Het lijkt wel alsof hij er niet veel uit krijgt! Of zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik voor het eerst weer ongesteld ben? Dat dan de toeschietreflex minder is ofzo? Groetjes, Cossy
Ik heb geen idee hoe dat zit met ongesteldheis en toeschietreflex...Maar als ik die 2½ maand zo bekijk....zou hij ook best aan get regelen kunnen zijn (dat is ook zo rond de 3 maanden, gerekend vanaf de uitgerekende datum, weer..) Dan wil ie meer drinken om de productie te verhogen..als het regelen is er gewoon aan toegeven en lekker lang/veel laten drinken.
Als je ongesteld bent dan heb je wel vaak een dipje in je melkproductie. Dat trekt van zelf weer bij. Ook heb je rond de 12 weken regeldagen, wie weet valt het allemaal samen?
Wat vervelend, dat je dan niet weet wat er is, hè? Meestal is het inderdaad een kwestie van "vooral doorgaan" en dan wordt het vanzelf weer normaal. Vraagje nog: Laat Vince tussendoor vaak los? Of heb je het idee dat hij pijn of last heeft bij het drinken? Want dan zou het iets van spruw kunnen zijn, waardoor hij je borst niet zo goed leeg krijgt. Meer kun je lezen op www.borstvoeding.com. Succes!
Hoi meiden, bedankt voor jullie antwoorden! Maar ik ben inmiddels bij de dokter geweest en het probleem is nu duidelijk... Door de ongesteldheids-hormonen is inderdaad de hele toeschietreflex weg gevallen... Vince heeft dus de afgelopen dagen moeten draaien op kleine slokjes voormelk... Nu ben ik aan het wachten op oxitocine-neusspray, dat brengt de toeschietreflex weer op gang. Helaas moest de apotheek het eerst bestellen. Gisteravond was ik echt even bang hoor... Vince vertoonde uitdrogingsverschijnselen! Hij had echt een deuk bij zijn fontanel, en nog steeds heel weinig plasluiers.. Ik heb hem toen maar een flesje afgekookt water gegeven. Vandaag lijkt de toeschietreflex gelukkig weer op gang te komen. De deuk was ook verdwenen! Volgende keer zorg ik toch dat ik een paar flesjes bv op voorraad heb!