Sinds 2 dagen komt mijn zoontje om het uur voor een voeding. Aangezien ik op verzoek voed ben ik dus de hele dag bezig met voeden. Ik vind dit opzich helemaal niet erg, als hij dit nodig heeft dan is het niet anders maar ik merk wel dat (vooral de nachten) nu ontzettend zwaar zijn.' De eerste 2 weken kwam hij 's nachts om de 3 uur maar nu dus om de 45 minuten / 1 uur. Is het "normaal" dat hij nu zovaak komt of kan er iets anders zijn? Ik heb ontzettend veel melk en hij drinkt iedere voeding ook echt behoorlijk lang en goed. Wel spuugt hij de laatste dagen iets meer maar niet overdreven veel ofzo.
Tja, er zit niks anders op dan toe te geven denk ik. Ik herken het wel, onze meid dronk in het begin ook zo ontzettend vaak en inderdaad, de nachten waren erg zwaar (je man kan het toch echt niet overnemen... gekolfde melk elk uur staan opwarmen vind ik eigenlijk geen optie). Het is lekker voor je melkproductie en je zoontje leert goed drinken (misschien drinkt ie stiekum toch nog niet zo veel elke keer). Nu drinkt onze meid heel makkelijk en lekker snel. Soms heeft ze wel van die dagen dat ze heel vaak komt, maar ach, daar geef ik dan ook maar aan toe. Als we buiten de deur zijn drinkt ze helemaal niet zo vaak, dus het is meer het gemak en de gezelligheid van thuis dat ze dan vaker vraagt. Je tepels kunnen er behoorlijk onder lijden, dus let daar goed op. Even aan de lucht laten drogen na het drinken helpt erg goed.
zou je niet met regeldagen kunnen zitten nu? die komen rond de 3 weken, misschien is Liam gewoon vroeg
Het kunnen regeldagen zijn idd. Maar je zei in een ander topic dat je tsr ook te hard is? Dan kan het zijn dat je zoveel melk hebt, dan Liam al vol zit tegen de tijd dat de achtermelk komt. En die is lekker vet en daar kunnen ze best even op teren. Ik zou vooral toegeven aan zijn honger, maar dan steeds 1 borst aanbieden. Dan kan hij die borst helemaal leegdrinken en zo ook bij de vette achtermelk komen. Succes meid, het is even doorbijten, maar over een paar weken is het helemaal super!
Vlinder heeft gelijk: 1 borst aanbieden. De LK adviseerde me destijds om 3 uur lang dezelfde borst aan te bieden, en de volgende 3 uur de ander, zo krijgt je kleintje de vettere melk binnen.
Ja, is misschien handig om erbij te vertellen dat de LK mij dit heeft aangeraden. En zo krijgt je andere tepel even de tijd om uit de rusten zeg maar. Smeer na elke voeding even een druppeltje moedermelk op je tepel en laat het drogen aan de lucht. Dan heb je ook minder last van pijnlijke tepels door het vele voeden.
Geen idee? Heb ik dat ergens gezegd? Wat is TSR? Ik was inderdaad al bezig met het aanbieden van 1 borst per 3 uur dus als het goed is krijgt hij ook de achtermelk binnen. Mijn tepels kunnen het op dit moment nog goed aan, heb nog nergens last van gelukkig. Hij heeft net een voeding gehad en ligt nu heerlijk te slapen, ik denk dat ik ook eventjes op de bank kruip en probeer wat te rusten. Trouwens, wat zijn de bekende regeldagen? Met 10 dagen wist ik, maar dus ook met 3 weken?
Weet het al, sorry was nog niet helemaal wakker! Tsr = toeschietreflex? En die is inderdaad krachtig.. Hij kan er soms niet tegen drinken en verslikt zich dan. Gelukkig gaat het nu wat beter, ik koppel hem af zodra ik het voel en voed hem in verschillende houdingen.
TSR is de toeschietreflex, dus het moment dat je melk echt gaat stromen ! Met 10 dagen, met 3 weken, met 6 weken, met 3 maanden en met 6 maanden zijn er geloof ik regeldagen ! Nu nog afwachten of de kleine zich eraan gaat houden !
Jajaja je zult nog vaak de regeldagen tegenkomen Eerst vreesde ik ze, maar nu geef ik eraan toe. Des te sneller is het weer voorbij!
Precies! In het begin snapte ik er niets van (alle cursussen en boeken ten spijt, de realiteit was heel anders!) maar nu denk ik: ha groei maar, nu lekker veel drinken. Want daarna laat hij er s nachts altijd wat meer tijd tussen zitten en kan ik weer wat langer slapen woohoo!
Haha, nou ik vind het eigenlijk ook wel lekker dat hij nu zo veel wil drinken. Vind het voeden echt zo geweldig! (Alleen tijdens de nacht is het een beetje zwaar haha) Ik kruip lekker met ons mannetje op de bank, lekker dvdtjes kijken en knuffelen.
Ja die nachten kunnen taai zijn. Maar ook dat komt (ooit) goed. En geweldig toch, als je ziet hoe hij ervan geniet? Wes laat altijd met een brede lach los en valt dan als een blok in slaap. Zo lief!
Jaaaa, super he!? Nou, Kleinwonder, dan maar even doorbijten om het uur hoor. Het komt echt goed, maar ondertussen kun je lekker vaak genieten. Top dat de bv zo lekker loopt (nou ja, overloopt.... ) Trouwens, dat verslikken (in een ander topic van jou) ging op een gegeven moment over, ze kon er beter mee omgaan (sneller drinken, sterker, etc)... hoewel, de laatste week of zo heeft ze het weer, maar dat komt omdat ze loopt te rotzooien: afgeleid, rondkijken, drinken, kletsen (onder het drinken), en dan verslikken, en heeeeeel hard hoesten en dan keihard lachen... Toen we voor de eerste keer een flesje probeerden en ze dat gewoon zonder problemen leegdronk moest ik even slikken... jeetje... Het voeden was toch zo echt alleen wij tweetjes... Natuurlijk is het super dat ze ook de fles zo neemt, maar mn gevoel zei anders... Om nog maar niet te spreken over ooit de bv stoppen. Nog lang niet! Ik geniet er zo van. Inderdaad dat voldane bekkie, een grote lach en nog wat melk om dr mondje... Ik dwaal van het topic af geloof ik...
Oh zo herkenbaar. Wes werd na 5 dagen in het zkh opgenomen en toen wilden ze hem kunstvoeding geven. Over mijn lijk! Dus ik ging kolven (want hij was te slap voor de borst) en toch brak mijn hart als ik hem die moedermelk door de fles zag drinken. Dat klopte niet! Ik wou de fles ook niet geven, ik deed het wel maar niet met plezier. Dus ben zooo blij dat de fles eruit is en de tiet erin Ik wil ook nog lang niet stoppen, bleef hij maar altijd klein
Nou ik snap die gevoelens helemaal hoor. Ben zo ontzettend blij dat ik ons mannetje borstvoeding geef. Op de laatste dag van de kraamhulp ging ze hem nog even wegen: Hij was op dag 4 afgevallen tot 3560 gram (woog bij zijn geboorte 3800) en op dag 7 woog meneer alweer 3810! 8) Ik was zo ontzettend trots, gewoon omdat ik hem voed.. En vooral z'n oogjes op het moment dat hij ligt te drinken, met geen pen te beschrijven, heerlijk!
Ow jh daar kan ik over meepraten.... geboortegewicht van mijn kleintje was 3500 gram en vanmorgen woog hij 3760 gram... en dan zo lekker tegen mij aanliggen en dan die zachte donshaartjes... en 's nacht comedy central kijken (terwijl het niet grapig is) omdat hij 20 min wil drinken... hier drinkt hij momenteel vrij kort en wil weer vlug... leg hem ook maar weer aan dan
Whaha, ik ben dus niet de enige die comedy central kijkt 's nachts! En het is inderdaad zo niet grappig haha. =D>
Hier is het ook puur genieten van de borstvoeding. Nu al weer ruim 5 maanden en ben voorlopig nog niet van plan te stoppen! Heerlijk he die verliefde blikken tijdens en na het drinken! Oh en kleinwonder, ik denk inderdaad ook dat het een regeldag is.