"echt" ziek of onterecht zorgen maken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke1978, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn zoontje van 4.5 is nu 2 weken thuis van school.

Het begon allemaal met een flinke verkoudheid 2.5 weken geleden. Hoesten, vreselijk snotteren, koorts en alom een griepig lamlendig gevoel.
    Dit duurde een dikke week, zakte af, ook de temp en zaterdag wassie weer het mannetje.

Zondag begon het weer. Lam, sjagerijnig, de temperatuur steeg weer licht en ineens; overgeven en diarree. Dit laatste bleef bij een dag en gisteren, woensdag leek ie er weer redelijk bovenop te zijn. Temperatuur bij het naar bed gaan was normaal.

Nu vandaag weer lamlendig, lichte verhoging net gemeten (38.2) licht loopneusje, hoesterig....maar wel goed gehumeurd en spelend!

Ik ben nogal een zorgenpietje en mijn man is ( gelukkig) veel nuchterder dan mij. Hij zegt dat er overal om ons heen griep heerst ( is ook zo) en dat ie het gewoon ff flink te pakken heeft een keertje.

Mijn verstand zegt dat ook wel maar toch....hij's ook erg moe en loopt met blauwe onder zn ogen rond...

Nu issie in 4.5 jaar eigenlijk bijna niet ziek geweest dus ik weet ook niet echt wat normaal is?!

Welke ervaringsdeskundige kan me wijzer maken ;) ?

Groetjes Marieke

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wat wil je weten?

hij is zo klein dat hij niet faked dat hij ziekig is.

Ech tzuper ziek is hij niet zo te horen, gaat wel weer. evt als het hoesten diep is en blijft zou je even kunnen laten kijken en anders gewoon lekker uitzieken en daarna uitrusten.

Hoesten in je slaap word je erg moe van.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat hij idd flinke pech heeft en door zijn verminderde weerstand even alle virusjes oppikt in de buurt! Zolang je de koorts en vermoeidheid kan verklaren zou je je geen zorgen hoeven te maken lijkt mij.en verklaren kan je het: hij heeft exht duidelijke symptomen: diaree, overgeven, loopneus, koorts. Logisch dat hij even niet fit is en lamlendig kan zijn en moe is.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit denk ik ook...

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier is onze oudste ook al een week of 4-5 aan het kwakkelen. Iedere week wel paar dagen koorts, erg hoesten, lamlendig en deze week ook nog diarree. Ik hoor van alle kanten dat het heerst en ben bang dat hij doordat hij nog niet helemaal hersteld was van de eerste griep alweer een volgende heeft opgelopen. Gelukkig gaat het nu weer ietsje beter. Ik hoop dat jouw zoontje ook snel weer wat opknapt.

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Klinkt alsof hij een aantal virusjes na elkaar heeft opgepakt. Er heersen er op het moment meerdere. Mijn dochter is nu ook al drie weken op en af ziek, terwijl ze eigenlijk nooit ziek is. Gewoon echt pech. Beterschap!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook virus op virus op virus. Tijd dat het flink gaat vriezen

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hij heeft flinke pech zo te lezen. Donkere kringen onder ogen kan door vocht tekort komen (vanwege het spugen en diarree).
    Beterschap!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier ook een mannetje wat af en aan verkouden is en niet lekker en af en toe klaagt over buikpijn. Hij heeft geen verhoging of koorts maar is slapjes, slaapt slecht, heeft af en toe diarree dagen en ziet er soms echt uit als een spookje en is erg hangerig en aanhankelijk.

Deel Deze Pagina