Ik krijg wel een beetje een naar gevoel van hoe je de dingen opschrijft. Ouders kunnen namelijk behoorlijk verhalen de lucht ingooien die van kwaad tot erger worden gemaakt op het schoolplein. Brr Ik ben zelf leerkracht en heb gelukkig geen ervaring met negatieve verhalen, maar geloof me, bij 30 ouders nooit iets verkeerds doen voor een jaar lang, dat gaat geen enkele leerkracht lukken. De ouders die vervelende ervaringen met die leerkracht hebben, zouden zo dapper moeten zijn om het te bespreken met de betreffende leerkracht i.p.v. het aan andere ouders te gaan vertellen. Mishandeling is wel een term waar je voorzichtig mee moet zijn. Zo was er ook bij ons een leerkracht die een kind bij de arm heeft gepakt omdat hij op de trap een ander kind duwde die dus bijna van de trap afviel. Daar kwamen ook ouders zeuren over dat de leerkracht het kind beet had gepakt etc. Als het andere kind van de trap was gevallen, waren die ouders weer boos komen klagen.. Dat je baalt dat hij niet bij zijn vriendjes/vriendinnetjes in de klas komt vind ik dat je een punt hebt. Dit kun je gewoon aankaarten bij de directie en misschien kunnen ze voor je zoon een uitzondering maken. Al denk ik dat hij heel snel nieuwe maatjes zal hebben in de klas. Maar het zal wel vaker voorkomen dat je zoon in een klas komt met een leerkracht waar je hem liever niet bij in de klas zou willen hebben. Ga je hem dan ook in groep 4 of 5 of 6 van school halen? Ik zou eerder kijken naar de school in het algemeen i.p.v. je keuze op de eerste juf te baseren. Mocht er echt iets mis zijn, en mochten de 'roddels' gegrond zijn dan moet je er wat mee doen en dan is het aan de directie om verdere stappen te ondernemen.
Ik verwijs jullie graag even naar dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/562222-juf-slaat-zoontje-op-billen-hand.html Aangezien het over dezelfde leerkracht gaat .
Nou als dit écht zo is en de directie weet er van zou ik meteen na de vakantie een andere school zoeken. Directie die dit tolereert spoort niet.
Okay...het gaat dus over een leerkracht die slaat en naar alcohol ruikt, waar meerdere klachten over geweest zijn waar de directie niks mee doet maar jij hebt wel vertrouwen in de school?!? Sorry maar hier zie ik de logica niet van in.
Mag ik vragen waarom je dan toch voor deze school hebt gekozen als je dit wist? Ik zou echt bang zijn hoe andere problemen opgelost worden binnen de school als ik die zou hebben eerlijk gezegd. Daarom vraag ik het. Ben nl wel benieuwd wat er dan uit het onderzoek is gekomen. Niet genoeg dan omdat ze er nog werkt? Want waarom kan ze er op de een of andere manier niet uitgewerkt worden? Raar toch?
En bovendien kan er bij ziekte/zwangerschap/onverwacht veel aanmeldingen ook in een schooljaar nog geschoven worden. Als je echt 100% zekerheid wil dat je zoon niet bij deze leerkracht in de groep komt, dan moet je een andere school zoeken.
Het kwam me al zo bekend voor Naar zo'n school zou ik mijn kind sowieso niet doen. Dat van die alcohol lucht kan ook door medicijnen komen (had een collega die ook zo stonk), maar de rest, dat kan toch niet...
Mijn meisje begint na de vakantie voor het eerst in groep 1 en kent niemand in de klas.... Omdat ze naar een kinderdagverblijf ging dat niet bij deze school zit. Ze is 1 middag gaan 'oefenen' en heeft de hele middag met 1 meisje gespeeld en dat was meteen haar vriendin. Wij hebben nooit benadrukt dat ze ze helemaal alleen zou zijn...... Ik zou mijn kind nooit naar een school brengen waar je niet achter staat!
Waarom ik uiteindelijk koos voor deze school was omdat ik dacht dat deze dame enkel onder toezicht les mocht geven. Dat dit uiteindelijk niet gebeurd hoorde ik achteraf. En baart mij zorgen. Het verhaal dat ze 3 kinderen is vergeten op het schoolplein. En dat deze kinderen zelfs in de nabijgelegen sloot zijn gezocht!!! Kwam me zelfs later ten gehore.
Ik was al lang afgehaakt. Waarom zou je hier überhaupt nog naartoe willen? Jij bent de enige die je kind kan beschermen, je kind is zelf nog te jong.
Nou, inderdaad, wist niet dat dit om dat eerdere verhaal ging, maar als iemand alleen onder toezicht les zou mogen geven, was mijn vertrouwen al weg.
Kun je de GGD niet inschakelen? Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is voor een basisschool hoor. Ik vind het absurd dat zo'n leerkracht voor de klas mag staan. Er zijn genoeg aanwijzingen om een dossier op te bouwen om uit eindelijk tot ontslag over te gaan lijkt me. Geloof me, zou ze aan mijn kind komen zoals jij omschrijft of in dat andere topic dan is ze nog niet jarig:x
Maar in dat topic staat toch dat ze op non-actief is gezet. Rare boel hoor. Je laat iemand toch niet lesgeven die kinderen mishandeld, dan ben je als school ook strafbaar lijkt mij. Ik begrijp hier echt niets van.
Precies bij een klein strafblad mag je al geen les geven laat staan als je kinderen mishandeld hebt. Neem aan dat die ouders aangifte gedaan hebben.
Hier ben ik het mee eens. Ik ben zelf ook kleuterjuf. Ik wil wel even vermelden dat ik je op sommige punten wel een beetje te ver vind denken. Twee leerkrachten in een groep is echt niets mis mee hoor misschien moet je dat een beetje laten varen... Maar... Hij is vier! En nog niet leerplichtig als jouw gevoel echt zegt dat dit het niet gaat worden, dan ga je verder kijken. En de directie van de school kan je daarmee helpen. Zij hebben officieel zes weken om eventueel samen met jullie een andere school te zoeken! Succes! Ik hoop dat je gevoel beter wordt met welke keuze je ook maakt!
Wat vervelend dat je zon start tegemoet gaat. Ik zou ook gelijk een gesprek aangaan en je gevoel, probleem en de roddels aankaarten. En dan kijken wat ze erop zegt en hoe je gevoel daarna is. Dan kun je kijken of je het door laat gaan of dat je je kindje toch naar een andere school laat gaan. Over twee juffen voor een klas, of in welke klas hij komt terwijl hij de school nog niet kent (ja oké een paar psz bekenden), dat zou ik echt gaan proberen los te laten. Dat is moeilijk, maar er komt nog veel meer waar je strak pas nog weinig zicht oid op hebt. Succes, ben benieuwd hoe het verder gaat!