Problemen met de basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Warboel, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat was helaas van korte duur :). Binnen een week stond ze volgens mij alweer voor de klas, maar dan onder begeleiding.
    Dit heeft een x-aantal weken geduurd. De directrice vertelde mij toen dat dit was om haar te ondersteunen en dat dit permanent de bedoeling zou zijn.

Overigens snap ik de drang van de juffen onder ons om proberen te beredeneren vanuit het oogpunt vanuit de school, maar jullie moeten snappen dat ik op zich niet de moeilijkste ben.

De absolute hoofdzaak voor mij is dan ook mijn zoon plezier en vertrouwen blijft houden in school en de leerkrachten. Het vertrouwen wat ik zelf heb in een leerkracht speelt nu, nu hij vier is, juist een hele grote rol!

Ik denk dat het inderdaad een andere school gaat worden. Ik krijg ergens het idee dat ook de betrokken ouders uit het eerdere verhaal ook totaal niet gehoord zijn en vraag me af of ik dan wel gehoord ga worden.

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf docent (VSO) en helaas zijn er idd genoeg leerkrachten/docenten die beter niet voor de klas kunnen gaan staan. Helaas kunnen scholen ook niet 'zomaar' van een personeelslid af. Veel verhalen zit echt wel eens een kern van waarheid in, maar 'op van horen zeggen' mogen mensen niet ontslagen worden. Gelukkig.

Als het om mijn eigen kind gaat ben ik ook gewoon een ouder die het beste voor haar kind eist. Als ik er op zou staan dat mijn kind in een andere klas zou moeten komen, door het geen vertrouwen hebben in de juf, en dit zou geweigerd worden, zou ik idd naar een andere school gaan.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Bedankt. Ik dacht al dat ik gek aan het worden was. Het is inderdaad aan de ene kant maar goed dat er geen krachten ontslagen kunnen worden door zoiets als uit de hand gelopen roddels. Echter snap ik ook dat het voor de school moeilijk is om te bepalen wat dan waar is en wat niet.

Wat ik heb begrepen gaat het hier niet over één ouder. Maar ongeveer een zes-tal aan moeders met dezelfde klachten.
    Dan ga je al voorbij 'horen zeggen' denk ik.

Maar eerst het gesprek volgende week maar afwachten en dan verder bekijken. Hij wordt in september pas 4.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Het is echt heel erg moeilijk om dit soort dingen te bewijzen, met harde bewijzen. Ik heb het een keer meegemaakt met een gevalletje net-geen-misbruik, docent van in de veertig met een meisje van 16. Ze waren verliefd... Kan niet, mag niet, pedofilisch, machtsmisbruik!
    Helaas geen harde bewijzen, meisje wilde geen aangifte doen, moeder wilde naar haar dochter luisteren en ging hier dus in mee... Bij ons is hij 'in gezamenlijk goedvinden/overleg vertrokken, maar het schooljaar erna stond hij weer voor de klas.

(Niet van toepassing op jouw geval, maar wel een duidelijk geval dat ook niet bewezen kon worden)

Wel een advies is, als hij wel bij haar in de klas zou komen, een kennismakingsgesprek aan te vragen met haar, misschien is je beeld al wel heel anders dan de werkelijkheid.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Maar wanneer ik mijn dochter zou mishandelen staat het AMK hier op de stoep. Een school kan toch niet meewerken in het feit dat een juf willens en wetens kinderen benadeeld. Dat is niet alleen pedagogisch onverantwoord maar op zoveel meer vlakken. Als mijn dochter mishandeld zou worden op school door een leerkracht dan zou ik aangifte doen. Wanneer de juf aan zet tot het uitlachen van mijn dochter door de hele klas, dan is de school ook nog niet klaar met mij. Snap niet dat ze deze 'juf' niet een administratief baantje geven met de bezemkast als kantoor. Ver weg bij de kinderen en snap ook niet dat zij nog werkt terwijl ze volgens jouw verhaal en dat andere verhaal totaal geen zin heeft in haar baan.

Wellicht dat een gesprek met de school meer duidelijkheid verschaft en kan je zoon wel starten bij een leerkracht waar hij het leuk bij gaat krijgen.
    Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik begrijp dit soort dingen nooit.:)

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Toen ik op het voorgezet onderwijs zat, was er ook een docent te close met een leerlinge. Weet er het fijne niet van, maar er gingen wel verhalen de ronde. De docent flirtte gewoon openlijk met dat meisje en zij terug. Ik vond het gewoon een vieze vent. Snapte er als pubertijd van.;):)

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als ik zo weinig vertrouwen zou hebben in de juf en dus ook de school die dit toelaat, zou ik naar een andere school gaan. Dit wil je toch niet voor je kind?

Wat betreft 2 juffen in de week, vind ik het echt een meerwaarde. Mijn zoon heeft in 2 juffen gehad, de een was netjes en gestructureerd, de andere wat chaotischer en ad hoc, was echt een top combi!

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik vind het een heel raar verhaal. Ik werk zelf in het basisonderwijs en kan me hier niets bij voorstellen, sorry.

9. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nog wat wijzer geworden?

10. misa

misa Niet meer actief

Ja, ben ook benieuwd!

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Deeltijds werken ... dat is dan maar zo.
    Vriendjes zou ik jammer vinden, maar ze zien elkaar hopelijk nog op 't speelplein.
    Maar een juf waar ik van meerdere bronnen hoor dat ze niet met kinderen om kan en niet geschikt is voor de job ... daar pas ik voor! Dan maar de "moeilijke" gaan uithangen bij de directie of een andere school.

Deel Deze Pagina