Problemen met de buurman.

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 16 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Als ik het zo lees dan denk ik dat je buurman nogal wat overlast ervaart vanuit jullie.
    Eén trampoline is voor veel buren een bron van irritaties.
    Een zwembad in de tuin geeft ook vaak een bak overlast.
    Als hier stepjes voorbij komen op de stoep dan hoor ik ze al van verre aankomen. Dat doen die harde wieltjes op de straattegels. En zonder voortuin komt dit geluid dus behoorlijk hard binnen.

Je geeft aan dat je het in de tuin best wel eens laat gaan met hard geluid. Snap ik want kinderen moeten kunnen spelen. Maar buurman heeft geen kleine kinderen meer. En jij hebt er 6.

Ga gewoon eens in gesprek met elkaar. En erken daarin ook dat je snapt dat hij last van jullie kan hebben. En probeer tot een compromis te komen.

Jessi79, Forumnaam, citroenrasp en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    Trampoline hebben we al jaren niet meer.

We laten de kinderen niet continue schreeuwen en zo en zo niet schreeuwen.
    Zitten de hele tijd in de tuin jongens denk om de buren.
    Alleen ja soms laat ik ze weleens gaan, maar niet met schreeuwen maar wel wat luidruchtige dan praten.
    Blijven ze echt schreeuwen moeten ze naar binnen.
    Ik heb ook al jaren last van zijn harde muziek en die is er vooral als de kinderen op school zijn, zeur ik niet over omdat ik ook weleens kinderen heb die meer rumoer maken.
    Ik denk alleen per saldo dat de dagelijkse harde muziek in de schuur en soms ook echt door de tuin (en ik denk echt als we daar een meting van zouden doen dit ook geluidsoverlast is) meer is als het geluid van mijn kinderen.

Step over de stoep hebben wij ook past van, maar als mijn zoon naar het park gaat en weer terug is dat 2x op een dag even.
    Er zijn genoeg kinderen die hier door de straat gaan ook op een Step.
    Dat weet je als je hier woont dat je aan de straat zit.
    Onze dochter rent zoveel mogelijk voor ons eigen huis als ze aan het hobby horse is.

Ik weet dat hij last van ons heeft en dat proberen we te beperken.
    Maar de meeste dingen waar hij om zeurt en moeilijk doet heeft niets met de kinderen te maken.

En van onze 6 kinderen zijn er 3 nog jong.
    De 1 na jongste zit meer in het park bij het skatepark, bij de sloot vissen en zwemmen doet hij bij het strandje op loopafstand.

Maar er zal echt wel " overlast" zijn je hebt buur geluiden.
    Vaak maken de buurkinderen 2 huizen verder meer herrie in het zwembad en op de trampoline dan onze kinderen.

Maar we gaan binnenkort wel het gesprek aan en kijken wat er uit komt.

Daarbij gaf de buurman vorige zomer aan dat we overkwamen als een leuk en gezellig gezin.
    Het is echt niet alleen kommer en kwel.
    Als hij beter in zijn vel zit is hij zo en zo beter gestemd.

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier ben ik het mee eens. Je buurman geeft eigenlijk steeds zijn grenzen aan en jullie laten hem over jullie grenzen gaan (behalve bij het hout en de ratten). De schuur over jullie erfgrens heen en dusdanig gebouwd dat jullie jullie eigen schuur niet meer kunnen onderhouden is een goed voorbeeld. Aan de ene kant willen jullie vrede behouden, maar het irriteert jullie wel, dan kan je het beter op het moment dat het gebeurd bespreekbaar maken, daar is het nu te laat voor.

Paardenbloem en Vissenkom vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik vind als je gaat zeiken over een step
    Dan ben je zelf een grote zeikerd
    Je hoeft niet voor alles je buren lastig te vallen
    Beetje geven en nemen

Luna86 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  5. Shalom

Shalom Niet meer actief

Wat onwijs vervelend. Wij hebben een vergelijkbare situatie (gehad). Hier al wat jaren verder en verbeterd niet. Het punt van irritatie sloopte onszelf heel erg. Op gegeven moment ben je bijna 24/7 met de buur bezig, qua irritatie. Dat is niet gezond. Ons hielp een goed gesprek ook al hielp het de situatie niet, we kunnen het nu goed loslaten en zo veel mogelijk negeren.
    Ik raad aan om als een gewoon gesprek niet lukt/spannend is, om een mediator te vragen. Dan voer je het gesprek met hen erbij. Het hielp ons om zo eindelijk eens normaal te kunnen praten (ook al bleef onze buur daarna net zo). Het hielp ons relativeren en ermee omgaan zonder er zelf aan onder door te gaan.

Succes.

dreumesje vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.231
    93
    Vrouw
    Ik vind van beide kanten wel wat opvallende dingen naar voren komen: met name het gezeur om stepjes van buurman zijn kant. Maar bijvoorbeeld die kettingzaag om half 9 in het weekend vind ik dan weer totaal niet schrikbarend. Wij wonen in een nogal agrarisch en ondernemend dorp en hier hoor je de meeste bladblazers, slijptollen en hogedrukspuiten om 7 uur vaak al.. Dan is half 9 echt nog heel netjes.
    En het valt me op dat jij veel dingen slikt die je net zo vervelend vind als hij die stepjes, zoals die muziek.
    Ik zou ook een keer een open en eerlijk gesprek aangaan waarin je erachter probeert te komen wat precies zijn grootste probleem met jullie is. En aansluitend of het mogelijk is om over en weer wat van elkaar te verdragen.
    En wie weet speelt er bij de beste man wel iets van psychische klachten of een stoornis mee waardoor hij erg prikkelbaar en onvoorspelbaar is?

Dubbelgeluk en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina