wij hebben een probleem. onze dochter wil niet aan de fles. we hebben het al meerder malen geprobeerd al vanaf wk 1. ze kreeg wel gekolfde melk. maar ze doet het niet.over 2 weken moet ik weer aan het werk en weet nu niet wat ik mot doen. als een ander de fles geeft doet ze dat 1 keer en de 2de keer weigert ze gewoon. iemand had gezegd als ze honger hebben nemen ze alles. nou deze niet. ze laat gewoon 2 3 voedingen vallen. ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen.
hoi wat vervelend voor je. Jouw kind is niet de enige hoor die de fles weigert! Probeer het een beetje los te laten, je kunt het niet forceren. Laat even een paar dagen rusten en probeer dan nog eens. Als ze 20 ml drinkt is het voldoende, ze hoeft zeker niet meteen een hele voeding. Sommige kinderen willen echt niet. Het kan helpen als niet jij maar je partner of iemand anders het probeert te geven. eventueel zou je haar in een wipstoeltje kunnen zetten, beetje rechter op en met bekertje kunnen voeden, hele kleine slokjes geven. Of evt met een lepeltje. Dan krijgt ze wel wat minder binnen dan bij jou aan de borst, maar toch wel iets! De eerste periode zal het wel zwaar zijn voor jullie beiden, ze zal s avonds en s nachts waarschijnlijk gaan inhalen. Succes en brij vragen horen we het wel weer. Mirjam