Ik ben vandaag weer eens 's middags thuis. Dat ben ik wel vaker omdat ik in de horeca werk. Er komen elke dag wel mensen aan de deur van collectes, johavas, iets verkopen, verzekeringen verkopen etc etc. Ik vind het opdenduur zo irrietant! Ik kijk niet eens meer wie het is 'smiddags als ik niemand verwacht en doe gewoon de deur niet open. Op mijn vorige adres was dat helemaal niet zo vaak?! Hebben jullie er ook last van of openen jullie altijd de deur? Ik wil eigenlijk wel een briefje op de deur doen of zo? wat moet ik daar dan opzetten?
Er zijn van die periodes dat ze echt te vaak langskomen, ik doe wel altijd open maar heb mezelf voorgenomen 1 keer per 2 weken (kan je nagaan hoevaak ze komen)minimaal 1 euro te geven aan een doel waar ik achter sta. Andere hebben pech! Of inderdaad een briefje aan de deur, met bijv er worden genoeg doelen gesteund door mij, dus loop deze deur maar voorbij
Collectes krijgen wel wat van mij, maar die komen echt in fases, maar gemiddeld eens in de zoveel weken. Zo'n twee keer per jaar de Jehovas, die bedank ik vriendelijk, heb er verder geen zin in en een enkele keer kinderen die iets voor een vereniging willen verkopen of koeken die ze op de opleiding hebben gebakken. Valt hier dus reuze mee. Oh, en als ik al weet waarvoor ze komen en ik heb toch geen interesse (zie ze dan al door de buurt lopen), dan kunnen ze bellen tot ze een ons wegen.
ik heb via internet van die stickers besteld en het helpt wel. eerst had wel zeker 4x per week een verkoper aan de deur en nu geen. alleen collectanten maar goed dat vind ik niet zo erg dat die aanbellen. als ze bellen doe ik altijd open en de ene keer zeg ik geen interresse en de andere keer laat ik eerst heel het verhaal doen en dan zeg ik nee bedankt en tot ziens . zal de link van de stickers is zoeken. volgens mijn was hte via radar ofzo
Wij hebben er ook op zich geen last van...Maar als ze er zijn en je doet per ongeluk open..Blijven ze echt aandringen totdat je eindelijk ja heb gezegd...(verwachtten ze dan) Een keertje was er eentje zo brutaal om de voet tussen de deur te doen... Kheb me hond Bull geroepen...die is overigens nog banger voor de kat maar hij oogt eenmaal wat agro... Toen was het gelijk sorry mevrouw sorry ... Heb m wel een scheld partij erachteraan gegeven...Ben er niet van gediend om zo behandeld te worden.
collectes vind ik niet erg daar geef ik altijd wel aan. maar t geloof moeten ze hier niet gaan verkondigen, heb dan ook aan mijn deur hangen.: jehova`s, of ik geloof? NEE ik ben de dochter van de duivel! wacht, ik roep m even. ze stonden hier echt 3 keer in de week voor de deur en was er echt gek van aant worden. verkopers laat ik lekker staan of zeg alsnog nee bedankt.
Collectes vind ik niet erg, geef ik altijd aan, die mensen lopen ook door weer en wind voor een goed doel. Het is een kleine moeite om wat te geven ook al is het maar en euro. Verkopers van allerlei dingen doe ik liever niet voor open die staan zo een kwartier voor je deur ook al heb je gezegd dat je geen interesse hebt. Jehova's getuigen komen hier nooit. In ieder geval niet in de 2,5 jaar dat ik er woon. En anders heb ik er geen behoefte aan, ik ben al christen en heb hele andere opvattingen en ideeen dan zij hebben.
Wij wonen in de middle of Nowhere dus hier komen ze niet aan de deur. Ik weet nog dat ik bij mijn vader woonde, en echt je kon er de klok op gelijk zetten, iedere woensdag om 11.35 stonden er jehova's aan de deur. Na een paar keer gezegd geen interesse te hebben heb ik het drastischer aangepakt: Ik heb me compleet in Gothic tenue gestoken, inclusief zware make up, spike banden en weet ik wat nog meer. En ja hoor, daar waren ze weer. Ik doe de deur open, pure horror op dat gezicht van die mensen die stamelden alleen nog iets van oh jee, oh jee. Ik heb vrolijk geroepen dat iemand anders ze al voor was, en dat terugkomen nu echt geen zin meer had. Ze zijn nooit meer geweest
Ik woon in een flat met een 'kijkoogje' in de deur en doe niet zomaar open. Er zijn hier veel inbraken in de buurt en via een nepverkooppraatje kunnen ze tegelijkertijd mooi ff je appartement checken, zien of er wat te halen valt.
Ik woon ook in een buitengebied, maar jehova's komen hier ook wel eens langs. Als je dat niet meer wilt kun je het ook vriendelijk aan hen vragen! Als je zegt dat je geen intresse hebt, tja dan komen ze de volgende keer weer. (wie weet hebje dan wel intresse toch) Maar je kan ook tegen ze zeggen dat je van hun adreslijst af wilt. Dat helpt, bij mij zijn ze daarna nooit meer gekomen. tja en verder heb ik hier alleen collectes aan de deur, die geef ik altijd wel wat.
Ik werk ook in de horeca en ik ben dus ook overdag veel thuis. Hier valt het op het moment wel mee, maar er zijn periodes dat de deurbel de hele tijd gaat. Vooral collectes vind ik erg irritant, omdat ik geen nee kan zeggen. Vind het altijd zo lullig om niks te geven...
maar weet je wat t bij mij was, ik vertelde elke keer weer dat ik geen intresse had en toch stonden ze de dag erna weer op de stoep. en dan kan ik vrij pissig worden, t komt misschien soms een beetje lullig over wat ik aan de deur heb hangen maar t drong gewoon niet tot ze door ik wil er geen kwaad mee aanwakkeren maar als ze niet willen lusiteren moeten ze t maar lezen. haha
ja idd hier ook. of als ik net marinte de fles aan het geven ben jehovas pas ook nog gehad. stonden met 4 man sterk aan de deur. had geen zin om open te doen. shit zeg.. ik ga toch ook niet langs de deuren met wilt u misschien katholiek worden? een oude meester van mij heeft weleens jehovas binnen gelaten... die waren natuurlijk helemaal blij. eindelijk es iemand die interesse toonde. zeiden ze tegen hem: kunnen wij dan ook met u over God praten? nee zei mijn meester niet over God maar wel wat willem 2 gister gedaan heeft! (was groot willem 2 fan hahaha) ze wisten niet waar ze kijken moestten. trouwens wisten jullie dat kim holland eigenlijk ook jehova is?
Ja Kim Holland is ex-Jehova toch? Heb hier ook wel eens Jehova's gehad, maar die waren snel weer weg. Mijn vriend deed open en die ziet er nogal metal uit zeg maar. Wisten niet hoe snel ze weer door moesten lopen, heb ze daarna ook nooit meer teruggezien.
ik heb weken geleden een sticker besteld maar tot op heden helaas nog niet ontvangen. bij ons hebben ze nu trouwens de telefoon ontdekt. je wordt er doodziek van. ik poeier ze al af voordat ze met hun riedeltje begonnen zijn tegenwoordig. wordt er net als hun steeds handiger in om ze van repliek te dienen. ze zitten soms echt met hun.....vol tanden. da's best grappig. we laten hier ook standaard tegenwoordig eerst de telefoon 5 keer overgaan in de hoop dat ze dan al weg zijn of zowiezo iemand aan de telefoon te krijgen. kweet niet hoevaak krijg je gewoon niemand en even later wordt er opgehangen. het leukste vind ik altijd als mijn vriend thuis is en er weer eens iemand aan de deur belt. hij gaat dan rustig 20 min met die mensen op een liefelijke toon een keuvelgesprekje staan voeren en die mensen hun heeeeeele riedeltje af laten draaien ondertussen moeten ze dan antwoord geven op allerlei liefelijk gestelde maar domme vragen antwoorden zodat ze steeds hun draad een ebetje kwijtraken. na een minuut of 20 komen ze er dan achter dat ze voor joker staan en wenst hij ze heel liefelijk nog een genoegelijke avond. wij liggen dan in de woonkamer dubbel van het lachen. deze tactiek lijkt zijn vruchten af te werpen want het is al een apar weken stil aan onze deur.
wat de jehova's betreft. wij hebben ze als buren gehad. heel aardige mensen en weet je wat het leuke van jehova buren hebben is? dat ze je niet lastig mogen vallen wij krijgen ze dus noooooooooooooit aan de deur. ook geen andere want het is een soort van cummune ofzo. dat wordt allemaal doorgegeven.
Nou ik heb regelmatig Jehova's aan de deur gehad. Wel 100 keer netjes verteld dat ik GEEN interesse had, en dan toch terug blijven komen Nou toen was ik niet meer zo vriendelijk