Problemen met eetlust

Discussion in 'De lounge' started by Cobon, Jan 25, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

#1 Cobon, Jan 25, 2024
    Last edited by a moderator: Jan 25, 2024
    Hallo!

Ik heb jaren geleden een tijdje amitriptyline geslikt tegen chronische pijnklachten. Dit gaf veel bijwerkingen dus ik ben daarmee gestopt. Toen ik dat gebruikte lustte ik alleen maar marsepein, geen grap, daar is dit begonnen. Na die tijd (5 jaar geleden geloof ik) is mijn eetlust nooit meer normaal geworden. Toen ik borstvoeding gaf kreeg ik mega honger en een soort rare vetzucht, dat is nu weer over. Ik heb twee jaar anti depressiva gebruikt ivm angstklachten na de geboorte van de middelste, dit hielp ook niet qua eetlust, maar helaas is het na stoppen paar maanden geleden (nog) niet verbeterd :(

'Van nature' eet ik graag gezond en ik kookte heel graag, maar er is niets meer van over. Als ik moet koken ben ik al teveel met het eten bezig en lust ik het niet meer als het klaar is.

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips? Of zou dit een blijvertje zijn o_O ik baal er erg van en voel me helemaal niet mezelf met dit gekke eetgedrag. Ik heb wel honger maar nergens zin in, of in rare ongezonde dingen, en ik eet momenteel te weinig.

Ik ben niet depressief overigens ,en mijn bloedwaarden zijn allemaal goed behalve hb, wordt aan gewerkt, maar die is wel goed geweest tijdens deze periode.

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Wat lastig zeg..je gebruikt verder ook geen andere medicijnen meer of iets met hormonen zoals de pil?

Geen ervaring verder zoals jij beschrijft. Wel met veranderende eetlust tijdens wel/niet zwanger zijn en borstvoeding. En nu met een tijdelijk medicijn dat het wat anders is qua eetlust, maar dat zal (als het goed is) weer stoppen als ik daarmee klaar ben ( is een kuur).

3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja inderdaad, voedend en zwanger was het sowieso anders. Maar mijn jongste is 16 maanden dus dat lijkt me nu wel weer normaal.. Ik slik schildklierhormoon omdat ik geen schildklier meer heb, maar of ik daar nou precies genoeg, teveel of te weinig van heb, de eetlust blijft gelijk;alleen meer of minder honger. Geen hormonale anti conceptie oid.

4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,252
    12,628
    113
    Female
    Lastig, tijdens koken al wat mee eten?

Cobon likes this.
  5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik slik dit ook tegen zenuw pijn en heb er geen bijwerkingen van! En dat terwijl ik veel medicijnen slik waar ik allemaal bijna alle bijwerkingen af kan tikken.

Ik kan je helaas niet helpen .... sterkte!

6. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oh dat is wel heel fijn voor je! Ik was ook binnen een paar weken 11 kilo zwaarder (en at te weinig calorieën) :eek: pittig pilletje voor mij haha.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Nu dat je het zegt ik ben sinds die tijd wel wat aangekomen ... dus toch een bijwerking!

8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Daar is het medicijn echt bekend om helaas.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Het is mij niet opgevallen omdat ik samen met dit medicijn ben begonnen met een andere die ook aankomen als bijwerking had. Vandaar!

10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Misschien klein beginnen?
    Bijvoorbeeld een keer in de week een (gezond) ontbijtje voor jezelf maken en dat dan ook in je eentje opeten? Heb je rust om je heen als je eet? Wellicht dat dat al veel verschil kan maken. Dat je echt in je eentje rustig kan eten en ervan kan proberen te genieten.

Share This Page