vocht ophouden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavan1, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hallo,

sinds gisteren merk ik dat ik enorm dikke voeten begin te krijgen,merk het ook als ik men kousen uitdoe,ge ziet zo waar de kousen staan. is dit normaal bij een zw?

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Heel normaal om vocht vast te houden tijdens de zwangerschap.
    Ik heb er ook last van en het word steeds erger. Belangrijk is om niet te strakke sokken te dragen (desnoods bovenste randje inknippen). Ik heb er ook erge last van...ik weet niet welke middeltjes goed helpen tegen vocht of juist extra voct vast houden dus ik lees evengoed nog even mee!

suc6 en trouwens gefeliciteerd met jee mijlpaal! Je eerste kindje?
    Groetjes Dorianne

3. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    bij mijn vorige zw had ik heel erge last van vocht. op aanraden van mijn vk heb ik steunkouzen laten aanmeten. verder dronk ik ook brandnetelthee om vocht af te drijven, verder proberen zo zoutloos mogelijk te eten...

4. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    dank u wel,
    het is het 2de kindje,nog een zoontje van 5.
    jij trouwens ook gefeliciteerd,wou dak al zo ver was :)

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik krijg er nu pas last van.
    Voornamelijk in mn polsen, heb vaak last van "dode" en tintelende vingers en vandaag merkte ik dat het ook in mijn voeten begint. Wilde vandaag een paar zomerschoentjes aan die ik vorig jaar nieuw gekocht had, mooi niet dus... daar paste ik niet meer in.

Maar indd niet teveel zout, brandnetelthee, en blijven bewegen! Je kunt er verder weinig aan doen. Succes! xx

6. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier ook vreselijk last van opgezwollen voeten en handen/vingers! :( Kan alleen nog maar slippers aan.. en doet gewoon zeer met lopen!

Mijn handen zijn net worsten vingers.. vuist maken gaat ook niet!
    phoe he!

7. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

Oct 25, 2009
    1,882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    en verder beentjes omhoog leggen als je even gaat zitten, slanken je voeten/enkels weer een beetje (tijdelijk)
    Door al dat vocht in mijn benen en enkels en voeten heb ik nu erg onsierlijke benen gekregen met grote spataderen. neem t dus wel serieus en laat anders steunkouzen aanmeten, ik weet t t is niet echt charmant maar spataders zijn nog minder gracieus en die blijven ook na je zw zichtbaar...helaas..

8. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

Aug 9, 2008
    1,212
    0
    36
    Hou het wel goed in de gaten want ik ben 4 weken terug opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en lig nog tot de bevalling (10 juni a.s.) in het AMC. Ik begon ook (ongemerkt) vocht vast te houden en kreeg op een gegeven moment ook een rare pijn tussen mijn schouderbladen en werd kortademig. Mijn bloeddruk bleek veeeel te hoog en ik had dus pre eclampsie..

Inmiddels ben ik in het ziekenhuis 4 kilo vocht kwijt en word ik goed in de gaten gehouden omdat het zomaar kan verslechteren. Gelukkig gaat het nu goed. Maar echt veel vocht vasthouden en bv. tintelende vingers + sterretjes zien / hoofdpijn en hoge bloeddruk zijn echt typische klachten.

9. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het sinds een week of 4, afgelopen week vertelde mijn verloskundige dat in deze termijn van de zwangerschap het mischien zou kunnen komen als je te weinig drinkt, volgens haar houdt je lichaam dan vocht vast op voorhand als een soort reserve.
    Ze gaf als advies om echt 2 liter water te drinken, dus dat heb ik trouw gedaan, wel gezorgd dat ik het voor 18.00 uur op had in verband met s nachts eruit moeten.

resultaat, mega dikke klompvoetjes, worste teentjes, 4 keer eruit om te plassen.

Volgens mij helpt het dus niks, maar goed, drinken is nooit slecht.

10. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Ik had ook last van vocht in mijn benen en handen tijdens mijn vorige zwangerschap.

Veel drinken, zo weinig mogelijk zout eten en een kussen onder je matras bij je benen snachts zodat het vocht terug loopt naar het lichaam.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Het hoort er wel bij, maar bij jou begint het wel heel erg vroeg! Ik heb het nu sinds een maand, maar wel heel ernstig, m'n voeten lijkt wel ballonnen met tenen eraan en in m'n handen en kuiten zie je het ook heel erg.

Je kunt er idd weinig aan doen.......brandnetelthee drinken :( (vies!..vind ik), komkommer eten (wat ik wel lekker vind, maar of het helpt :p) en voeten omhoog zodra het kan!

Sterkte ermee!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook last van dikke voeten en vingers... En zeer dat ze doen! Pffff...
    Kan ook alleen nog maar op slippertjes of uggs lopen, maar ach het is voor een goed doel he.

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik ga naar een therapie die ook massages doen. Zij zegt dat het helpt om je benen van beneden naar boven te laten masseren zodat het vocht eruit kan. je moet dan wel iemand hebben die het masseerd. Ik heb het vorige maand laten behandelen en het helpt goed, ze doet het ieder keer weer. Je sokken niet te hoog dragen maar halve sokjes of de elastiek boven inknippen zodat vocht niet vast kan blijven zitten in je voeten. Bij mij werkt het goed, dus misschien het proberen waard.

14. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds een dikke week last van vocht, ik merk het aan mijn enkels en...ook aan de weegschaal. Niet normaal wat ik begin te wegen...In het begin viel het allemaal goed mee, kwam bijna niet bij maar nu...
    Ik doe al geen zout op mijn eten, vlees, etc...dus daar kan ik al niet op letten. En water drink ik minstens 1,5liter per dag.
    Ik vrees er gewoon voor dat het te maken heeft met de "aard van het beestje" zoals ze hier zeggen...
    Tevens heeft mijn kinesist verteld dat als de baby op de grote hoofdaders duwt, ervoor zorgt dat de doorstroming niet zo goed gaat waardoor je dikke enkels kan krijgen

15. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier ook sinds deze week volledig opgezwollen en dan vooral in mn gezicht en handen. Het zal wel aan het weer liggen zeker

16. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Heb er gister ook echt last van gehad.Megadikke enkels en opgeztte tenen!!!

17. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    voeten in voetenbadje doen, lauw water. lekker ontspannen daarna insmeren met voeten en been creme van de HEMA! die verkoeld alles, en dan voeten omhoog. na een uurtje heb jij je eigen voeten weer terug. althans bij mij werkt het perfect! door het lauwe water en dan de verkoelende gel en hoog houden zakt de vocht wat weg.

succes

Share This Page