Wat zijn er toch raaaare ouders in de wereld zeg... maar ik kan wel goed begrijpen dat je deze beslissing hebt genomen, ik zou alleen zelf diep ongelukkig worden van niet meer werken ...... @meisje 1982 Als advies wil ik je voor de reactie naar je ouders toe nog wel geven dat je bij jezelf moet blijven, ik lees nl. in de reacties veel dat het lange reizen je ouders wel gaat opbreken, maar dat weet je niet dus daar kan en mag je zelf niets over zeggen. (ik ken iemand die dat nl. voor haar dochters doet en al 3jr op en neer reist.. en het prachtig vind) Geef je eigen beweegredenen aan en laat ze verder kleppen en denken wat ze willen het is en blijft jullie kind .
Dat dacht ik eerst ook toen ik zwanger was... Zat al 5 maanden in de ziektewet dus verveelde ik me dood.. Kon geen kant op en niks willen doen.. wou ik ook gewoon weer aan de slag gaan na de verlof maar nu is ze er... Ze vreet meer tijd in me dan ik had gedacht. Je bent al de hele dag met haar bezig en kijkt niet meer naar de klok of het is al avond. Kom je vanzelf wel achter als je bevallen bent Je verlof van 3 maanden is zo om
Deze verhalen klinken me wel heel bekend in de oren en bij deze wil ik dan ook graag mijn verhaal kwijt. Al is het maar of het van me af te schrijven.... Ik heb ook een probleem wat het oppassen betreft, zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben voorgesteld om dit te doen. Nou, mijn keuze was snel gemaakt, de baby gaat naar mijn ouders, punt. Ik kan en wil de baby gewoon niet naar mijn schoonouders brengen, jammer genoeg lijkt mijn vriend dat niet helemaal te begrijpen. ( diep binnenin weet hij wel dat ik gelijk heb, maar hij durft het gewoon niet tegen ze te zeggen denk ik) het zit zo: zowel mijn ouders als schoonouders wonen op weg naar het werk. Mijn moeder werkt niet meer en zij hebben ook alle middelen om voor een baby te zorgen. Dat hebben mijn schoonouders niet. Uiteraard vind ik het erg dat ze niet over de nodige financiële middelen beschikken, maar de veiligheid/gezondheid van mijn baby is nog veel belangrijker. Zij wonen namelijk in een verlaten bos in een chalet, dit zonder elektriciteit en water. 's Avonds hebben ze elektriciteit door middel van een stroomgroep en water, ja dat halen ze gewoon bij ons op in tonnen. Je kan dus geen warm bad of douche nemen of gewoon water uit de kraan laten stromen. Bovendien is er quasi geen isolatie en is het daar gewoon ijskoud in de winter. Je moet dan steeds je jas aanhouden. het is er dan ook nog eens ronduit smerig vuil, wat ik nooit begrepen heb. Toch geen plek om een baby in op te vangen denk ik dan? Bovendien werkt mijn schoonmoeder nog, schoonvader is wel thuis. Hij kan toch oppassen dan zegt schoonmoeder? Nou, volgens mij wilt die dat zelf nog totaal niet doen en dan komt er nog bij dat hij van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het bier zit. Hier kan ik mijn kind toch niet achterlaten? Bovendien zijn er in het verleden dingen gebeurd waardoor ik echt geen goede band heb met mijn schoonouders. Mijn vriend en ik hebben hier dikwijls ruzie over, ik weet gewoon echt niet meer hoe ik hem van mijn mening moet overtuigen. wat denken jullie?
meis ik kan je geen raad geven maar een ding wil ik je zeggen bespreek dingen met elkaar koester de momenten die je nog sammen hebben kan ik namelijk niet zeggen heb geen van mijn ouders meer succes met deze situatie
Ik vind het eerlijk gezegd een heel heftig verhaal. Als eerste lijkt je vader me veel te agressief om op jouw baby te passen, of in ieder geval: geen haar op mijn hoofd die dat zou overwegen. Het in huis hebben van je ouders is voor mij ook geen optie. Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens een balletje opgegooid over een dagje oppassen en dan de avond ervoor al komen en blijven slapen. Dan is een KDV misschien niet ideaal, maar 24u per week mijn schoonmoeder in huis lijkt me veel minder wenselijk. Dat vind ik zo'n inbreuk op onze privacy en is voor mij ook echt niet bespreekbaar. Als praten moeilijk is met je ouders dan zou ik je aanraden je gevoelens hierover en je overweging om wel met je schoonmoeder in zee te gaan op papier zetten en dat aan ze sturen. Ter toelichting dus en niet ter verdediging. Het is JULLIE kind en JULLIE bepalen. Ik herken het wel hoor, ik hou ook graag overal vrede enzo, maar onder aan de streep hoef je aan hen geen verantwoording af te leggen. En dat moet je goed in gedachten houden.
lief meisje1982, het is een moeilijk verhaal en ik begrijp je heel goed. Eigenlijk is het al opgelost, aangezien jouw ouders om verschillende redenen geen optie zijn. Naar hun toe (aangezien het geen zin heeft om discussies over het verleden te beginnen) is de afstand het beste excuus wat je hebt. Ik zou proberen om het ze rustig uit te leggen aangezien het logisch is dat de baby bij jouw schoonouders makkelijk is. Als ze het niet begrijpen moet je proberen om je er niks van aan te trekken. Ik weet dat het moeilijk is, maar bedenk maar dat je je eigen gezin hebt, daar hoor je bij! Veel plezier op de bruiloft en succes. Liefs, Fed
Lieve Dieke660, Ik snap heel goed dat je je kind bij je moeder wilt laten. Vervelend dat je hier ruzie over krijgt. Snapt je vriend het helemaal niet of wil hij uit principe dat jullie kindje bij zijn ouders blijft? Heeft hij een goede band met jouw ouders? Liefs Fed
@lief meisje Probeer je ouders voor te laten stellen dat als er onverhoopt iets gebeurd met de baby jij zeker anderhalf tot 2 uur (zonder files) over doet om bij je baby en ouders te zijn.... en dat je dat dus echt niet wilt!!!!!! En als de baby bij je schoonouders ie je er met 10 min bent! Zeg dat het niks te maken heeft met vertrouwen of verraden maar dat dit voor je eigen gemoeds rust beter is!!!! @Dieke, ik neem aan dat je vriend zou MOETEN kunnen snappen dat WEINIG ouders hun baby brengen naar iemand die geen warm water geen electriciteit en andere zeer belangrijke dingen niet hebben? Probeer met hem te overleggen dat je de kleine een keer naar zijn ouders brengt in de zomer! en dat de winter dus gewoon echt geen optie is!!! En vraag waarom die dat niet snapt??? baby heeft afgekookt water nodig (iig zeker niet koud water) kruikjes die kokend water nodig hebben iid een warm bad en een baby moet al helemaal niet de hele dag met zijn winterjas aan ergens liggen En probeer hem er van te overtuigen dat een baby in een schone omgeving beter af is, dus minder vaak ziek is etc. Succes en ik hoop echt met heel mijn hart dat je je kleine niet naar je schoonouders hoeft te brengen! vat dit trouwens niet verkeerd op, het kunnen schatten van mensen zijn, maar in zo'n situatie een kind opvoeden....? Ik zou nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn kind daar een paar keer in de week te laten voor oppassen!
Lieve Mamaprinses en Fed, Enorm bedankt voor jullie reacties! Soms denk ik al dat ik overdrijf, maar blijkbaar delen jullie toch ook mijn mening. Ik wil en zal ons dochtertje niet naar mijn schoonouders brengen, niet omdat wij geen goede band hebben, maar puur om gezondheids- en veiligheidsredenen. Het zal zo al moeilijk genoeg zijn om dat kleine prutsje achter te laten en weer te gaan werken, ik wil dan op zijn minst een beetje gerust kunnen zijn dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft. Of mijn vriend het niet begrijpt? Ik denk dat ie mij wel begrijpt, maar hij lijkt bang om dit tegen zijn ouders te zeggen. Hoewel ik zou denken dat ze dit zelf toch ook moeten beseffen? Ik hoop dat wij hierdoor niet al te veel ruzie meer krijgen, maar ik weet echt niet hoe ik het moet duidelijk maken aan hem? Zijn ouders begrijpen ook niets.... Toen we verhuisden was mijn schoonmoeder bijna razend, we wonen namelijk 1 km dichter bij mijn ouders dan bij hun.... Jezus, toch geen reden om ruzie te maken!! Ik ben hier toen echt serieus kwaad over geworden, maar mijn vriend durft gewoon niets te zeggen.... Ik weet niet hoe dit op te lossen... Het zal er van komen dat ik het zelf moet zeggen, maar dan is het al helemaal ruzie vrees ik.... Liefs
Dieke ruzie met je schoonouders? of de veiligheid van je kindje......? laat hem een keer mee gaan naar de vk en leg het daar voor, miss dat hij hun makkelijker 'geloofd' En dat het dus geen optie is om jullie dochter naar zijn ouders te brengen omdat het veel te gevaarlijk is zonder de middelen die een baby nodig heeft en om niet te vergeten dat het daar niet schoon is, wat denk je alleen al van allerlei allergien???? En probeer je schoonouders voor te laten stellen wat ze zullen doen als de baby zich van top tot teen heeft onder gepoept???? in koud water wassen??????? hoe ze haar fles voeding warm willen maken, ook met koud water? of kruikjes maken? gaan ze dan ook met koud water doen??? baby zou er onderkoeld van raken, (arm kind) Ik hoop dat ze het zullen begrijpen!!!!!!!!
Zo Gisteren de trouwerij van mijn zusje gehad. Op zich een prima dag hoor, maar toch voel je de spanning en de snijdende blikken van de schoonfamilie van mijn zusje. Bij de het foto´s maken ging eerst de familie van zijn kant met het bruidspaar op de foto en daarna onze kant van de familie (lees 2 personen: ik en mijn vriend) Gedurende de dag voelde ik toch wat boosheid opkomen....ik hoop dat mijn ouders ontzettend trots op hun eigen gedrag zijn, want ik schaam me rot voor ze. Ondertussen heb ik niks meer van ze gehoord. Ze zijn behoorlijk boos omdat ze niet op onze kleine " mogen" passen als ik aan het werk ben. Ik vindt het verschrikkellijk voor mijm moeder dat ze hier allemaal mee om moet gaan. Ik ben er dan ook van overtuigd dat 80 tot 90 % van de dingen die ze zegt, niet haar eigen woorden zijn. Ik weet niet wat ik er nu mee ga doen. Reageren op de emotionele mail van mijn moeder en nog veel meer ellende op m'n hals halen of gewoon even helemaal niks. Elk argument wat ik ga aandragen wordt toch weer uit z'n verband getrokken en aan de kant geschoven. Ondanks alles weet ik wel dat dit de belangrijkste les is van mijn leven....ZO GA IK NOOIT MET MIJN KINDJE OM! @Dieke, wat een verhaal ook zeg...... soms wou je dat je al die ellende even kon wegdenken.
@Meisje ik hoop dat je je kindje nu voorop stelt want het is egenlijk juist egoïstisch van je moeder dan dus medelijden zou ik niet hebben vooral als zij eigenlijk wel weet hoe het zit..... Je bent zwanger en moet nu geen stress hebben alleen al dat ze jou stress bezorgen vindt ik respectloos...
Inmiddels al weken niks meer van mijn ouders gehoord. Komende woensdag naar de gyn, wordt waarschijnlijk een KS ivm stuitligging.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil toch even reageren Zo te lezen ervaar je nogal wat stress van het gedrag van je ouders. En is het ook gedrag waar je weinig mee kan. Ze zullen nooit naar zichzelf kijken en blijven verwijten maken. Klinkt misschien heel hard, maar ik denk echt dat het voor jezelf en je kindje juist beter is om afstand te hebben/nemen. Je bent volwassen en hebt je eigen leven en zo zelfs je eigen gezin! Concentreer je daar lekker op, een kindje brengt al zoveel veranderingen met zich mee, daar heb je al je energie voor nodig. Succes en sterkte! Ook met je bevalling.