Hoi dames, Wij zijn nu een jaartje bezig voor een eerste kindje en normaal kan ik zonder problemen mijn eisprong vinden. Deze maand wil het echter niet lukken: mijn temperatuur, de slijm én de ovulatietesten zeggen verschillende dingen. Als ik zo naar mijn temperatuur kijk, is mijn ei nog lang niet "onderweg". Mijn temperatuur blijft redelijk laag en onregelmatig, dit heb ik ook altijd in de eerste helft van mijn cyclus. Er is wel een "piek" geweest op dag 10, maar dat lijkt me te vroeg voor een eisprong, want normaal heb ik mijn eisprong op dag 16 ongeveer. En daarna is mijn temp terug omlaag gegaan, dat heb ik dus nooit na mijn eisprong, dan blijft ze redelijk hoog tot twee dagen voor mijn regels ongeveer. De ovu-testen geven wel een licht streepje, maar zijn dus niet positief. Het streepje is niet even donker (ovu-testen zijn van het KV, die roze plastic testjes, 7 voor 13 zoiets). MAAR ik heb gisteren en vandaag (vooral vandaag) ontzettend veel slijmverlies, dit heb ik anders nooit! Het is precies echt zo "rekbaar" slijm. Ik heb elke maand duidelijk een eisprong, aan mijn temp te zien. Maar echt rekbaar slijm verliezen dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Nou, nu dus wel! Ik ben vandaag aan dag 15 van mijn cyclus. Wat denken jullie? Zou mijn eisprong er nog aan komen en is het in dit geval normaal dat ik wel slijmverlies heb, maar geen positieve testjes? Zouden we voor de zekerheid extra klussen vandaag? Bedankt! groetjes, brabbeltje
Ik zou gewoon iedere dag klussen in deze dagen!!! weet je zeker dat je het niet gemist heb!!! Verder heb ik er ook geen verklaring voor want ik ga net beginnen met temperaturen.. ik heb pcos dus mijn ovulatie testen zijn altijd heeeeeel raar.. hij geeft zelfs positief aan als ik ongesteld moet worden! succes!
ik ben deze maand ook voor het eerst met diezelfde testjes begonnen, en ook bij mij werden ze niet even donker als de controlestreep. maar heb 1 dag gehad die duidelijk donkerder was dan voorgaande, en daarna nam t weer af. de dag erna had ik ook "goed" slijm, dus ga ervan uit dat dat toch de positieve test was die ik zocht. als ik nu test is t weer blanco. temp is bij mij iets gestegen, maar niet heel veel.
Je kunt ook dit proberen Als je bezig bent met zwanger worden, ben je hier waarschijnlijk erg bewust mee bezig. Misschien hou je elke dag trouw je temperatuur bij om het verloop van je cyclus onder de loep te nemen of check je je cervixslijm op zijn rekbaarheid. Een manier die niet bij mag ontbreken bij de zoektocht naar de vruchtbare dagen is het bepalen van de stand van de baarmoedermond. De veranderingen van de baarmoedermond Gedurende je cyclus, verandert de baarmoedermond van vorm en positie onder invloed van het hormoon oestrogeen. Tijdens de onvruchtbare periodes in je cyclus is de baarmoedermond gesloten en ligt erg laag. Als je het aanraakt, voelt het wat hard aan. Vergelijk het maar met het puntje van je neus. Wanneer je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter, net zoals je lippen. Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen en op weg gaan naar zijn bestemming. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoeder zich weer, zakt en wordt weer hard. Baarmoedermond voelen Om de positie van de baarmoedermond te checken, zet je jezelf in een gemakkelijke positie en je brengt één of twee vingers in je vagina. Je kunt bijvoorbeeld één been op de rand van het toilet zetten of door je knieën hurken. Hoe je het doet, maakt in feite niet uit. Het is maar net wat comfortabel is voor jou. Veel vrouwen maken er standaard een ritueel van als ze s morgens of s avonds de douche uit stappen. Tijd om te klussen Als je baarmoedermond erg hoog ligt en tevens zacht aanvoelt en je cervixslijm doorzichtig en rekbaar is wat op rauw eiwit lijkt dan weet je dat het tijd is om je mannetje mee te sleuren naar de slaapkamer.
bedankt voor de tips dames! Ik denk dat mijn testje van vandaag postief was. Toch is de streep niet even donker is als de controlestreep,lol. Zou het kunnen dat het toch mijn eisprong is? Ik voel ook wat lage buikpijn, precies MS-achtig. Het is de eerste keer dat ik deze pijn voel, en ik ben toch al effe met de pil gestopt (2 jaar en een beetje). Heel raar allemaal. Hopelijk hebben we allemaal binnenkort positief nieuws! Succes eloveh, kiertje en ikkeook!
Wat denken jullie? vanavond nog eens aan mijn mannetje zijn bil wrijven? En morgen ook of niet meer echt "de moeite"? We hebben gisteren toch gemeenschap gehad...
Hallo Brabbeltje, Zelf herken ik ook dat mijn temperatuur curve niet klopt. Ik heb dit korte tijd gedaan omdat ik naar een acupuncturist ga. In overleg met hem kwam ik erachter dat het bij mij niet werkt omdat je eigenlijk best goed moet slapen en als je wakker bent gelijk moet temperaturen. Nou dan moet ik soms om 5 u temperaturen. Geen goed idee! Ovulatietesten werken bij mij niet allemaal. Op dit moment gebruik ik al enige tijd clear blue ovu testen. Deze werken heel goed. Maar zijn wel erg duur En 1x per 2 dg is voldoende. Iedere dag is niet nodig
Hallo logo, Bedankt voor je reactie! Nou ik heb net de ovu test van vandaag gedaan (met kv-testjes) en het lijntje is zichtbaar lichter dan dat van gisteren. Dus gisteren was mijn LH piek. Maar als je mijn temperatuur ziet, klopt het idd niet echt. Vreemd! Ben wel "blij" om te lezen dat ik niet de enige ben met een "speciale" temperatuur Aan jouw ticker te lezen, heb je al heel wat achter de rug bij het zwanger-worden avontuur... en heb je al heel wat meegemaakt. Ik hoop dan ook voor jou dat je snel een wondertje mag verwachten en dat alles goed verloopt! Groetjes, brabbeltje
Hier is een foto met testje van eergisteren, testje van gisteren middag en gisteren avond, en dan dat van vanmiddag... Denk dat mijn eisprong dus deze nacht of ergens vandaag is... kan dat kloppen?
Waarschijnlijk was je piek gisteren. Dus je eisprong gisteren of vandaag. Het blijft altijd een gedoe. Nog bedankt voor je berichtje
Ik heb niet zo'n duidelijke test gehad als jij...het duidelijkst wat ik heb gehad is zoals de 2de van boven...nu weer helemaal wit...dus bij jou wel heel duidelijk een piek zichtbaar! En volgens mij klopt dat wel ja, ik geloof in de 24 uur erna...