Van borstvoeding naar flesvoeding en minder voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nora25, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds vorige week de borstvoeding aan het afbouwen.
    Ter info: zoontje is 10 weken, 6500 gram. Hij is dus erg groot voor 10 weken.
    Hij dronk altijd 6 x per 24 uur borstvoeding; soms 7 x.
    Nu ben ik gestart met 1 x per dag Nutrilon HA. Maar op de verpakking wordt ervan uitgegaan dat een baby van meer dan 6 kilo 4 flessen drinkt van 180/6. Ik ben nu gestart met één fles per dag van 150/5 (= 165 ml). Dit omdat 6,5 kg. x 150 ml : 6 voedingen per dag = 165 ml. Dit gaat op zich goed; hij drinkt de fles altijd leeg. Maar ik denk dat hij best naar 180/6 zou kunnen. Hij komt ook vaak alweer binnen de 3 uur. Mag dit met 5 borstvoedingen? En hoe doe ik dit dan i.c.m. met het afbouwen van de borstvoeding, want als ik dit doe, vervallen er dus twee voedingen achter elkaar.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    #2 Nestle, 5 nov 2013
    Laatst bewerkt: 5 nov 2013
    Beste Nora25,

Wanneer je wil overgaan mag 1 borstvoeding vervangen door 1 flesje voeding met 180 ml water + 6 schepjes voeding. Waarschijnlijk komt je zoontje dan iets later na 3,5 uur. in het begin combineer je de fles nog met borstvoeding (5) maar doordat er uiteindelijk steeds meer tijd tussen de flessen komt kan je de 6e voeding afbouwen.
    Natuurlijk kan je ook nog informatie vragen bij het consultatiebureau als je er niet uitkomt.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina