Ik zal maar even bij het begin beginnen andrs word het zo onduidelijk (alhoewel ik er zelf soms ook niets meer van snap) Ik had nog maar kort een relatie toen ik erachter kwam dat ik in verwachting ben van mijn eerste kindje. Mijn ex en ik hadden al geen super relatie, hij was soms aggressief (heeft mij nooit geslagen maar mn deuren hebben het wel moeten ontgelden) Na dat we samen naar de eerste echo geweest waren hebben we zelfs een ruzie gehad, en wou hij de echo verbranden en ik moest mijn kindje maar weg laten halen ! Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt want ik trok het zelf ook niet meer zo. Na dat ik een paar keer goed met mijn ex gepraat heb (op msn waardoor je elkaar soms niet goed begrijpt maar wel moest want hij is doof/slechthorend) hadden we een paar afspraken gemaakt. Hij zou me met rust laten en misschien konden we het weer proberen na een tijdje. Hij heeft zich niet aan de afspraken gehouden, en mij alleen nog maar meer lastig gevallen. Ruzie maken, schelden etc. Toen heb ik opnieuw afspraken met hem gemaakt, ik wou niets meer met hem te maken hebben buiten het kind om. Werkte ook niet, hij ging toch weer contact zoeken. Zijn moeder heeft mij des tijds ook een keer gebeld, en ik had met haar afgesproken als er iets is qua zwangerschap dat ik contact op zou nemen met haar. Toch viel mijn ex mij nog lastig, ik had hem al geblokt op msn en al mijn profielen buiten hyves om(daar had ik hem al uit mijn vriendjes lijst geknikkerd) verwijderd, zodat hij geen contact meer met me op kon nemen. Toch via hyves zocht hij me op en stuurde krabbels en prive berichten. Dat ik een vieze hoer ben, e dat ik vast een nieuwe vriend heb die lekker tegen mijn kindje op kan ******.. Ik heb hem toen ook op hyves geblokkeerd. Zijn moeder probeerde mij af en toe te bellen maar ik had ook geen zin om nog met haar te praten. Tot vorige week, toen heb ik alsnog de telefoon opgenomen en ben de confrontatie aan gegaan. Ze vroeg hoe het ging , heb haar verteld dat alles goed gaat en toen zei ze me ; "ik heb ook begrepen dat je een nieuwe vriend hebt" (is absoluut niet zo, heb net een slechte relatie achter de rug ben zwanger en nu behoefte aan een man? euhh neee!) Ik zei gewoon netjes, dat is niet zo , heb ik absoluut niet de behoefte aan maar ik heb het tegen uw zoon gezegd, maar hij gelooft me niet. Zegt ze boos ; "maakt me niet uit wat hij wel of niet gelooft" en toen moest ze lachen. Dus ik heb ook geen behoefte meer om met haar te praten. Tot die volgende dag, wijst mijn zusje mij erop dat mijn ex nogal rot opmerkingen over mij op zijn hyves heeft staan. Gewoon tussen de berichten wat iedereen kan lezen! Dat hij de vader niet is, ik ben een hoer en een kutwijf. Ik heb met een andere man geslapen etc. Heb er een paar dagen mee rondgelopen, tot ik zag dat mijn ex bij mijn zusje op msn online was. (misschien ook stom van mij ) Maar ik heb gezegd (om van alles af te zijn) Nee klopt, je bent de vader niet. en toen begon hij er allemaal verhalen om heen te verzinnen dat ik zogenaamd afgelopen weken tegen zijn vrienden en ex vriendin(die ik nooit spreek !) dat hij de vader niet is enzo. Dus dat liep uit op een flinke ruzie waarin hij zei dat hij me weet te vinden en mij op komt zoeken. Ik heb gezegd doe maar dan bel ik de politie maakte hem niets uit. Heb vervolgens alles wat op mijn hart lag gezegd tegen hem in dat gesprek en ben offline gegaan. Toch ook boos opmezelf omdat ik het nu helemaal uit de hand heb laten lopen, en er een evil-kant van mij naar boven kwam die ik zelf niet ken! Tot vanochtend, belt mijn moeder mij wakker mijn ex had een bericht op haar hyves gezet. Dat zij mij moest zeggen dat ik hem met rust moet laten want hij had een nieuwe baan(euhh?). Vervolgens na even kijken kwam ik er achter dat hij niet alleen mijn moeder een (openbaar!) bericht had gestuurd maar ook mijn broer,en 2 zusjes. Allemaal waarin staat dat ik hem lastig val, en ik gek ben, en ik ruzie zoek. En dat hij en zijn moeder wel met advocaat een dna test enzo af willen dwingen. Nu heb ik de politie gebeld en heb verteld dat ik dit niet trek dat ik druk ben met van alles en dit mij de kop gaat kosten! De politie zou contact opnemen met zijn moeder. Heb nog niets gehoord van de politie, en weet ook niet of ze me überhaupt terug bellen. Alle tips zijn van harte welkom, 't helpt al een klein beetje dat ik hier even lekker mijn gal kan spuwen. Liefs Lauraa87
hallo laura, jeetje wat een verhaal ik heb ook een ex die veel scheld enz maar niet zo erg als jou ex. Goed van je dat je naar de politie bent gegaan want zo te lezen kan dit echt niet langer, al dat stress is ook niet goed voor je baby. Hopelijk doet de politie er wat aan maar zoals ik ze ken doen ze er niks mee dus hun lekker blijven lastig vallen of ze al iets weten. veel suc6 en laat maar horen hoe het verder gaat sterkte liefs margot
Dankjewel voor je antwoord ! Het is ook verschrikkelijk voel me gewoon machteloos, omdat je niet tot hem door kunt dringen! Maar hij heeft net nog een berichtje gestuurd naar mijn zusje waar in stond dat hij de dna test wil afwachten. Zonder mijn toestemming(of die van de rechter) komt er geen dna test ! En als hij echt nu al zo ontzettend van zn ongeboren kindje houd, dan geeft die zijn zwangere ex niet zoveel stress. Blijf gewoon elke keer de politie lastig vallen, tot het te ver gaat en mijn familie voor eigen rechter moet gaan spelen. Zit er gewoon helemaal doorheen maar wat me niet kapot maakt maakt me uiteindelijk sterker toch
hej wat ik ook zou doen als ik jou was is alles wat ie stuurt ( email, smsjes, msn gesprekken) bewaren zodat als hij een dna test wil en het kindje wil zien minder kans heb dat te krijgen omdat hij dingen gezegt heb wat echt niet kan en zo de rechter kan zien wat jij allemaal heb doorstaan dankzij hem liefs margot
Heb al een nieuw nummer, en hij is verder overal geblokkeerd ! Maar wat er allemaal nog komt sla ik zeker op .. dankjewel voor de tip
He meid heel vervelend, volgens mij ben je nu al slim bezig en probeer je het juiste te doen. Wat betreft hyves. Vraag je familie omhun krabbels anders op prive te zetten, dan ka ig niet iedereen het lezen en sowieso kan een buitenstaander (geen vriend) geen krabbel plaatsen. Daarnaast is het moeilijk in dit soort situaties dat je waarschijnlijk wel gevoelens voor hem hebt. dat maakt het altijd lastig om het juiste/verstandigste te doen. Maar bewaar wat hij stuurt en maakt hij je het hoofd op hol bewaren en niet lezen. Dit is een moeilijk ding want misschien had je wel gehoopt verder met hem te gaan en dat hij ooit op een goede manier van je houdt. Toch je bent nu zwanger en hoe meer je hem negeert en en niet reageert hoe minder hij dat uiteindelijk (zeg niet meteen, waarschijnijk wordt het eerst iets erger) doet. Eens kijken wiens geduld en doorzettingsvermogen het sterkste is. Maak je nog niet teveel zorgen. Geniet van je zwangerschap en laat die niet helemaal verpesten. Je moet alleen wel duidelijk hebben of je hem nog in je leven wil en als vader want daar hangt alles van af. Heel veel succes meid!
ik zit precies met hetzelfde probleem alleen mijn ex chanteerd mij nu met jeugzorg dat ie wel even gaat zorgen dat ik mijn kinderen kwijt raak. heb er gewoon buikpijn van bah! gelukkig heeft hij het kindje niet erkend
Dankjewel voor jullie reactiea ! Ja iedereen heeft nu hem geblokkeerd dus hij kan niets meer sturen. Maar nee, heb niet gehoopt dat het weer wat word al eigenlijk voor ik wist dat ik zwanger was voelde ik al niets meer voor hem. Ik wou alleen voor mijn kind contact met hem houden. Maar hij heeft het verpest voor zichzelf. Ik ben gewoon bang dat ik straks om één of andere reden niet van mijn kindje kan houden omdat hij de vader is. Iedereen zegt dat het niet zo is, maar omdat hij mij het zo moeilijk maakt kan ik ook niet genieten van mijn zwangerschap en twijfel er door hem soms aan of ik het wel echt zo graag wil.. Als ik naar de echo ben geweest en hij heeft me een paar dagen met rust gelaten zit ik echt weer op een roze wolk maar zodra er weer contact gezocht word met mij donder ik er heel hard af.. Ik mag het misschien niet zeggen, maar had liever gehad dat hij zei ik wil er niets mee te maken hebben @ Deesjuhhh : Ze kunnen niet zomaar zulke dingen doen. Ik weet het zelf ook, maar toch zit het dan niet lekker en heeft hij zijn zin door mij weer in de stress te laten schieten. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk meldingen te maken en mensen het te laten lezen dan heb ik bewijzen tegen hem! Het is gewoon een kl*te situatie, en ik hoop ook voor jou dat er bij jou ook snel een einde aan komt ! Liefs Laura
Hoi Laura, jou situatie komt mij bekend voor, ik heb een aantal jaar na mijn studie en tijdens mijn volgende studie gewerkt bij de politie als mw-er.. Zoals ik je verhaal lees, kom je op mij heel sterk en zelfbewust over en kun je goed omschrijven wat je voelt. Dat is groot voordeel in deze situatie. Dat jezelf momenteel niks aan deze situatie kunt doen, is misschien wel een van je grootste frustraties, maar probeer het positieve ervan te blijven zien, zoals je zelf ook duidelijk aangeeft. Dat je ex zulk gedrag vertoont is niet goed te praten wel is duidelijk dat hij niet met zijn gevoel kan omgaan. Wellicht is het mogelijk om samen met iemand hierover te praten als deze situatie niet stopt. Zoals ik opmaak in je verhaal, wil je ook dat de vader goed voor julie kind zal zorgen en misschien is dit mogelijk met goede afspraken. Momenteel lijkt het alsof jou ex alleen nog maar uit frustratie kan reageren. Er zijn mensen die hierin kunnen bemiddelen, ik heb dit ook meerdere malen gedaan. Zo kun je afspraken maken met elkaar en voelt je ex zich gehoord, zodat de frustraties bij hem afnemen en hij jou meer rust kan bieden en jij je veiliger voelt. Op het moment dat hij wel agressief gedrag naar jou gaat vertonen is dit vaak geen optie meer, maar dat maak ik niet in je verhaal op.. Ik hoop dat je er wat aan hebt, probeer buiten dit toch te genieten van jullie 2tjes, dit maak je maar een keer mee. Groetjes Ele
Dankjewel voor je reactie! Ben er zelf niet echt van overtuigd dat dit ooit gaat stoppen. Gisteren was ik jarig, dat wisten hij en zijn moeder . Had mijn oude nummer even aangezet om te kijken of ik nog smsjes had gekregen. En meteen belt zijn moeder weer, nu heeft mijn moeder opgenomen en gewoon gezegd dat mijn moeder nu mijn oude nummer heeft en ik een nieuwe die mijn moeder niet wist. Als zijn moeder met goede bedoelingen wou bellen, had ze ook met mijn moeder in gesprek kunnen gaan! Maar dat doet ze ook niet. Weet natuurlijk niet wat de politie gezegd heeft, maar het heeft volgens mij niet geholpen. Ik wou wel contact ook voor mijn kind maar nu niet meer. Ik weet dat als hij zich zo uit tegen mij,hoe zal hij tegen mijn kind gaan doen als hem iets niet aan staat! Ik zie wel hoe het loopt, als hij wat wil dan speelt hij het maar via de rechter. Vind het jammer dat het zo moet, maar ik ga geen afspraken meer met hem maken.
pfff jeetje meid al die stress is niet goed voor je... probeer hem te negeren en dan ook echt compleet, wees de wijste want als je hem sugar blijft geven blijft ie het proberen... en het ergste is negeren wat je iemand aan kan doen hoor... dat geeft onzekerheid en zulke types houden daar helemaal niet van denk aan jezelf en je kleine en laat hem lekker in zijn sop gaar koken denk aan jezelf...
Hoi, Ja ik moet zeggen, dat doe ik nu ook! Ik weet natuurlijk niet of hij en zijn moeder me nog lastig vallen op mijn oude nummer maar ik heb geen emailtjes of berichtjes meer op hyves. Dus het gaat al stukken beter! Hoop dat dit zo blijft.