Problemen met ex

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Catwoman0409, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben 6 weken geleden bevallen van een zoon. De relatie met de vader heb ik verbroken omdat hij zich niet aan de afspraken hield en ook weer is begonnen met blowen nadat hij gestopt was. Ik was bijna 4 jaar met hem samen maar ik trok het niet meer al die beloftes waar nix van komt. Nu wil hij de kleine zien wat ik begrijp en ik wil hem ook niet weghouden van hem maar hij wil hem alleen zien en niet met mij erbij omdat hij boos is dat ik het heb uitgemaakt. Ik vertrouw hem alleen niet omdat hij vaak in slaap valt en geen geduld heeft met hem. En ik weet ook niet of hij inmiddels weer meer gebruikt nu hij niet meer hier woont. Ik kan er nu niet van slapen, het idee dat ik de kleine bij hem moet brengen. Heeft iemand ervaring hiermee?
     
  2. RLSD

    RLSD Niet meer actief

    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

    Ik denk dat je redenen genoeg hebt om je 6 weken oude baby niet alleen naar zijn vader te laten gaan, dus dat zou ik dan ook zeker niet doen. Volg je gevoel!

    Ik zou hem duidelijk uitleggen dat hij zijn zoon uiteraard mag zien en bezoeken, maar dan wel met jou erbij. Of hij dit nu leuk vindt of niet, dat is zijn pakkie aan en niet jouw probleem.

    Hij mag zich eerst gaan bewijzen ipv van alles te willen; stoppen met blowen, afspraken nakomen en zijn verantwoordelijkheid nemen als vader. Als dat gelukt is, is het vroeg genoeg om alleen met zijn zoon te zijn.
     
    Saar96, Novi, Twoflowers en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.070
    2.446
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Precies was hierboven gezegd wordt. Laat hem eerst maar laten zien dat hij een goede m, verantwoordelijke vader kan zijn. Dan kun je hem stap voor stap meer verantwoordelijkheid geven.
    Is hij het daar niet mee eens? Pech! In het ergste geval stapt hij naar een rechter, wat mij niet lijkt als ik het zo lees. En dan kun je die rechter mooi vertellen hoe hij het nu doet als vader.
     
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.055
    582
    113
    Hier
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

    Ik snap dat het lastig is, maar het is ook zijn zoon. Misschien kan je voorstellen dat er iemand bij is, die je wel vertrouwd. Ik weet niet hoe je banden met zijn ouders, maar anders kan je misschien zeggen.

    Wat fijn dat je onze zoon wil zien. Misschien kunnen je ouders erbij zijn zodat die hun kleinzoon ook zien.

    Hou in je achterhoofd dat je nog 18 jaar lang op de een of andere manier met hem om moet gaan.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh jij hoeft helemaal niks hoor nu de kleine nog zo jong is. En zeker niet meegeven.

    Misschien kan je via een omgangshuis een band op laten bouwen.

    heel veel sterkte in elk geval.
     
  6. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    826
    1.107
    93
    Vrouw
    Ik zou juridisch advies inwinnen. Je mag nl niet zomaar een kind bij zijn vader weghouden.

    Gefeliciteerd met de geboorte van je kind en wat dapper dat je voor jezelf en je kind hebt gekozen!
     
  7. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    De afgelopen weken heb ik geprobeerd om afspraken te maken met hem maar hij houd zich er steeds niet aan. Hij mag bij mij langskomen maar zegt soms af of komt later of gaat eerder weg. Ik heb hem 1x ren paar uurtjes bij hem thuis gebracht maar toen kreeg ik een zieke baby mee terug. Ook heb ik hem 1x meegegeven zodat hij met de kleine naar zijn vader kon en toen is hij daarna nog naar een vriend van hem toe gegaan die drugs gebruikt zonder dat met mij te overleggen. Laatst zei ik dat ik een week van te voren een planning voor die week wil maken zodat ik weet waar ik aan toe ben maar vandaag vroeg hij ook of hij de kleine mocht zien. Dus komt hij er weer op het laatste moment mee. Toen ik zei dat ik al plannen had en hem op onze afspraak wees werd hij boos en dreigde om naar mijn huis te komen en de kleine mee te nemen. Ik heb gezegd dat ik naar een mediator wil om vaste afspraken te maken want ik word hier niet blij van
     
  8. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.055
    582
    113
    Hier
    Oeh meissie, dit is geen fijn gedrag.
    Afspraak is afspraak inderdaad en als hij haar extra wil zien, top, maar jij hebt dan ook het recht om te zeggen dat het niet uitkomt.
     
  9. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.630
    2.516
    113
    Waarom breng je zo'n kleine kwetsbare baby naar iemand je niet vertrouwt en die afspraken niet nakomt? Laat je niet chanteren en zorg alsjeblieft voor zijn welzijn!

    Heeft hij wettelijk gezag en is er een omgangsregeling? Een mediator zou ik niet aan beginnen, een advocaat kan beter voor jou en jouw babys belangen zorgen.
     
    Zonnestralen en Biny vinden dit leuk.
  10. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Omdat hij de vader is en ik hem ook een kans wil geven om een band op te bouwen met zijn kind. Maar dat was dus ook de eerste en de laatste keer. Hij krijgt hem nu niet meer mee.

    Hij heeft geen gezag. Er is nog geen omgangsregeling. We spraken elke keer mondeling wat af. We willen naar een mediator om daar afspraken te maken. Waarom is een advocaat beter dan een mediator?
     
  11. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Gisteren hadden we weer een gesprek maar ik heb er geen goed gevoel aan overgehouden. Er was weinig tijd en ik werd heel erg gepusht om afspraken te maken. Ik kon niet uitleggen wat voor zorgen ik heb als ik de kleine aan hem mee geef. Nu moet ik hem 2x per week aan hem meegeven voor 3 uur terwijl ik eigenlijk eerst contact onder toezicht wilde. En gisteren was gelijk al de eerste keer. Nu lig ik er wakker van en voel ik dat ik er helemaal niet achter sta. En ik ben bang dat ik hem de volgende keer vaker moet gaan meegeven want ze zeiden tegen hem dat dit een begin was toen hij erover klaagde dat het zo weinig was. Ik moet hem ook 3x per week een foto of filmpje sturen van de kleine dus dat betekent dat ik 5x per week contact met hem heb terwijl ik rust wil. Ik ben er echt verdrietig van dat het allemaal zo moet
     
  12. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.055
    582
    113
    Hier
    Met wie hebben jullie afspraken gemaakt? Dat is wel snel geregeld.

    Je kunt nu voor jezelf goed gaan bijhouden hoe het gaat, zodat je volgende keer goed kan onderbouwen waarom je nog niet wil uitbreiden.

    Hopelijk houd hij zich nu wel aan de afspraken.

    Sterkte
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.459
    4.015
    113
    noord holland
    Van wie moet je jouw kindje aan hem meegeven?
    Hij heeft geen gezag, jij bepaald wat er met je kindje gebeurd, niet hij. Dat je jouw kindje contact met de vader geeft is belangrijk, maar je hoeft hem helemaal niet alleen te laten met hem, zeker zo'n klein kindje niet.
    Ik zou m'n kind nooit achter laten bij iemand die ik niet vertrouw en dat ben je ook absoluut niet verplicht.
    Je bent ook absoluut niet verplicht een paar keer in de week contact te hebben, ook niet voor een foto. Hij mag aangeven wat hij zou willen en jij mag dat ook. En zit daar verschil in, dan heeft hij pech.
     
  14. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ja het zat me helemaal niet lekker dus ik heb gisteren die therapeuten opgebeld en gezegd dat ik me er niet goed bij voel. Ik heb ook nog verteld van de dreigementen die hij had gedaan, dat wisten zij nog niet. Daar schrokken ze wel van. Ze zeiden ook dat zij vinden dat mijn ex tijdens de gesprekken ook wel wat dreigend overkomt en dat zij zich ook wel een beetje zorgen maken. Ze gaan nu in het team daar de situatie bespreken en kijken welke stappen ze kunnen ondernemen en dan word ik daarover terug gebeld. Ik voel me nu wel opgelucht en ik ben blij dat ze mij wel serieus nemen
     
    vlindermoeder vindt dit leuk.
  15. Wat zijn het voor therapeuten?
    Alleen een vonnis van de rechter ben je verplicht toch, dacht ik?

    Ik wil je heel veel sterkte wensen, en veel kracht en wijsheid. Je bent net moeder geworden en misschien ook wat onstabiel door de hormonen?

    Goed dat je het hebt teruggekoppeld naar de therapeuten. Laat je niet iets beslissen waar je niet achter staat. Neem desnoods iemand mee naar een volgend gesprek of schrijf alles van te voren op!
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Het zijn maatschappelijk werkers van de gemeente. Ja dat is waar. Het is ook niet voor altijd. Het is voor 2 weken en daarna zouden we dan weer een gesprek hebben. Als het goed is hoor ik morgen van ze en dan kunnen we verdere stappen ondernemen. Ja ik voelde me tijdens dat gesprek onder druk gezet. Ik ben nu ook een dossier aan het maken met alles dat er gebeurd is de afgelopen tijd. Voor als er straks een advocaat bij moet komen
     
  17. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    De situatie is van de week geëscaleerd. Mijn ex kwam de kleine ophalen en ging weer ruzie maken terwijl we hadden afgesproken dat niet te doen. Er is een melding gedaan bij veilig thuis en zij zijn een onderzoek gestart. Mijn ex heeft ook een advocaat ingeschakeld zei hij want hij vind dat hij de kleine te weinig ziet
     
  18. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.748
    417
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hij heeft geen gezag, dus niks te eisen. Ja het is zijn kind, maar hij heeft zich dan wel verantwoordelijk te gedragen. Je ontneemt hem zijn kind niet, je geeft aan dan hij hem mag zien bij jou thuis of onder toezicht. Dus hij kan hem gewoon zien. Hij wil dat alleen niet onder die voorwaarde. Betaalt hij wel alimentatie?
     
  19. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ja klopt, hij wil de kleine alleen zien en ook vaker maar dat wil ik niet. Daarom heeft hij nu ook een advocaat geregeld. We krijgen dinsdag de uitslag van veilig thuis. Ik ben heel benieuwd wat daar uit komt.

    Nee hij betaald geen alimentatie. Hij heeft mij laatst wel 500 euro gegeven maar hij had daarvoor nog nooit iets betaald voor de kleine, ook niet tijdens de zwangerschap dus ik ben zelf al veel meer kwijt aan alles
     
  20. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Hoe gaat het nu met je? Is er al meer rust en duidelijkheid voor je?
     
    citroenrasp en RobinBird vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina