Problemen met ex

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Catwoman0409, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Nee helaas. Veilig thuis is nog steeds bezig met hun onderzoek. Dat duurt allemaal erg lang. Mijn ex mocht de kleine elk weekend zien van mij met iemand erbij maar alle mensen die ik vertrouw haken af want ze hebben geen zin om met mijn ex te zitten aangezien hij alleen maar klaagt en in de slachtofferrol zit. Hij heeft daarom vlak voor kerst zijn advocaat op mij afgestuurd met een voorstel voor omgang wat dan al binnen die week in moest gaan. Ik heb toen zelf ook heel snel nog een advocaat moeten zoeken. Met mijn advocaat heb ik een tegenvoorstel gedaan. Ik wacht nu of mijn ex hiermee akkoord gaat. Als het goed is hoor ik aankomende week ook eindelijk iets van veilig thuis. Dus er loopt nog veel op het moment. Ik ben zelf inmiddels weer begonnen met werken. Het is wel zwaar allemaal met de kleine alleen maar gelukkig is het een vrolijk mannetje
     
  2. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Hè wat vervelend voor je! Ik begrijp dat je alleen onder toezicht de kleine bij hem wil laten. Kan zoiets ook niet met een bemiddelaar (anders dan bekenden)? Ik dacht ooit hier op ZP zoiets gelezen te hebben?

    Knap dat je ook weer werkt! Zal inderdaad een pittige combinatie zijn. En fijn dat je kleintje het zo goed doet en vrolijk is <3
     
  3. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.181
    1.080
    113
    Hulpverlener
    Heeft jouw ex juridisch vaderschap en gezag over jullie kind? Zo nee dan ben je hem volgens de wet totaal niks verplicht. Wat hulpverleners ook zeggen.

    Wat je ook kunt doen is eisen dat jouw ex jullie zoon ziet onder toezicht in het omgangshuis en vanuit daar kijken hoe dat verder gaat.
     
  4. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ja ik wil de kleine niet bij mijn ex alleen laten omdat mijn ex drugs gebruikt. Nee ik weet niet waar ik zo'n bemiddelaar kan vinden. Er is een omgangshuis maar die werken alleen met een verwijzing van veilig thuis
     
    Havermout vindt dit leuk.
  5. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Mijn ex heeft hem wel erkend maar geen gezag. Het omgangshuis werkt alleen op verwijzing van veilig thuis en die zijn nog steeds bezig met een onderzoek en willen dit niet geven
     
  6. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik snap helemaal dat je je baby niet alleen met je ex wil laten. Maar moet dat dan überhaupt? Kan je dat niet uitstellen tot het onderzoek is afgerond?
     
  7. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Nee ik hoef de kleine niet mee te geven met mijn ex omdat ik eenouder gezag heb. Maar mijn ex heeft wel recht op omgang en daar moet ik ook wel aan mee werken. Eerst zag hij de kleine bij familie of vrienden (dat had ik voorgesteld) maar die willen dat niet meer. Mijn ex stelde toen voor dat de kleine bij hem thuis is met zijn buurvrouw erbij maar die ken ik niet dus dat voelt niet goed voor mij en ook wil ik de kleine niet bij mijjn ex thuis hebben vanwege het drugsgebruik daar. Ik heb toen aangeboden dat ik dan zelf maar bij de omgang ben omdat ik geen andere optie zag. Maar mijn ex wil niet dat ik erbij ben. Nu wil hij afspreken in een buurthuis waar wat vrijwilligers rondlopen. Maar ik weet ook niet of dat te vertrouwen is. Ik vind het allemaal heel lastig. Ik heb het liefste een professional bij de omgang maar ja die krijg je niet zomaar
     
    Havermout vindt dit leuk.
  8. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Maar kan je ook niet zeggen: het is ik erbij of anders niet? Ik bedoel waarom zou jij niet op afstand aanwezig kunnen zijn in bijv het buurthuis. Ik weet niet hoe dit werkt hoor maar het word je zo anders wel lastig gemaakt. Heb je bijstand als in een advocaat ofzo?
     
  9. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ja ik heb een advocaat. We gaan nu ook zeggen dat ik er op afstand bij wil zijn. Ben benieuwd wat hij er op gaat reageren.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  10. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Heb je al advies gekregen van veilig thuis?
     
  11. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    440
    679
    93
    Vrouw
    Mijn zoon heeft een paar maanden begeleide omgang gehad met zijn vader (dochter wilde niet). Hier had veilig thuis niets mee te maken. Als het goed is, heb je ook een wijkteam. Zij doen deze doorverwijzingen ook :) (althans, hier wel, net als de verwijzing GGZ voor dochter)
     
  12. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Dat kan inderdaad, maar veilig thuis kan dat ook aanvragen bij het wijkteam, of een advies daar neerleggen.
    Is het wijkteam al betrokken?
     
  13. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Mijn ex gaat niet akkoord met dat ik erbij wil zijn. Hij zegt dat er spanningen zijn tussen ons en dat belemmert de omgang met de kleine zegt hij. Ik zie het probleem niet als ik gewoon daar zit voor een bakkie thee bijv. Zo word het wel lastig allemaal
     
  14. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Nee helaas. Het duurt allemaal erg lang zo :(
     
  15. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Waar was die omgang dan? Bij een omgangshuis? Ik weet niets over een wijkteam. Ik heb me nu aangemeld voor een bor traject. Dan kan er omgang geregeld worden door vrijwilligers. Ik vind het met veilig thuis erg lang duren
     
  16. Zuremat

    Zuremat Actief lid

    5 jan 2021
    440
    679
    93
    Vrouw
    Ja, Kind Centraal heet het (Arnhem, daar wonen wij). Google anders eens op wijkteam en je plaatsnaam, zij willen vast meedenken :)

    Edit: dat gebeurt hier ook niet door vrijwilligers, maar door professionals die letten op het welzijn van de kinderen.
     
  17. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Ik heb reactie van veilig thuis. Zij adviseren het bor traject. Daar had ik me al voor aangemeld.

    Mijn advocaat heeft gestuurd naar mijn ex dat we de omgang gaan opschorten en we de omgang via de bor gaan regelen omdat het via de advocaat niet lukt.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  18. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Hoe is het nu met je catwoman,
     
  19. Catwoman0409

    6 feb 2022
    45
    10
    8
    Vrouw
    Wel redelijk. We hebben aankomende donderdag een intakegesprek bij de bor. De mensen van veilig thuis zijn er dan ook bij. Ik zie er wel erg tegenop om mijn ex weer te zien. Ik ben bang dat hij zielig gaat doen en dat ze hem geloven.
     
  20. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Die kans is heel groot, dat hij zielig gaat doen. Of ze hem geloven, weet ik niet. De meeste hulpverleners kunnen redelijk door het gedrag heenkijken en hebben geleerd te kijken naar de feiten.
    Ga je alleen, of mag er iemand met je mee?
    En ziet je ex nu zijn kindje mbv iemand in zijn omgeving?
     

Deel Deze Pagina