Jullie mening gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1984, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Mijn dochtertje is groot genoeg voor een groter bed.
    Ze is in januari 2 geworden.
    Denk ook echt dat ze eraan toe is, ze slaapt erg slecht op moment.
    Of het door ledikantje komt weet ik niet, misschien ook gewoon de leeftijd.

Maar goed, mijn vraag.
    We hebben het niet breed en nu heeft mijn man ook nog eens ontslag gekregen.
    Nu krijgt hij natuurlijk ook nog wel vakantiegeld, maar daar moeten vele rekeningen van betaald worden.

Wat zouden jullie doen?

We hebben boven op zolder nog een 1 persoonsbed, maar die is geen 90cm maar 80cm breed.
    Dus of we moeten die in een mooie kleur verven, is nu wit en dan een nieuwe matras kopen van 80cm breed.

Of, we moeten toch een nieuw bed kopen van 90cm breed en dan ook een nieuwe matras.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Als je krap zit zou ik dat bed wat je hebt verven en gebruiken ;)

3. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks mis mee toch 80cm, dan kost het alleen verf en een matras.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Een bed van 80 cm breed is toch prima voor een kind?? Ik ken volwassenen die met z'n tweeën in een bed van 140 cm slapen, dat is 70 cm per persoon. Kan dus best hoor, dat bed van zolder.
    En waarom verven? Wit is toch ook goed? Geef je geld beter uit aan een nieuw matras dan aan verf!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

De keus lijkt me makkelijk als je krap bij kas zit -> het bed van zolder halen, verven en klaar.

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Reken even uit wat je kwijt bent aan onkosten om het bed op te knappen en eventueel de "speciale" maat matras.
    Ikea heeft vaak een koopjeshoek met showmodelle of doosschade, staan/liggen soms al mooie bedden tussen van 20 euro, net zoals matrassen soms zijn ze vies van het slepen over de grond o.i.d en wellicht is er wat bij voor jullie.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik heb de goedkoopste oplossing: je dochter gewoon in het oude bed laten.
    Dat kan best nog lang, mijn kinderen gaan zeker niet eerder over in een bed waar ze zelf uit kunnen dan 3,5 jaar. Vreselijk die kinderen die zelf te pas en te onpas uit bed komen, bespaar jezelf die irritatie. Het geld kun je nu ook vast wel beter gebruiken.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar denk ik ook gewoon nog lekker in het ledikantje laten, ik denk meer dat het minder goed slapen een fase is als dat het door haar bedje komt.

Hier hebben de oudste twee rond hun vierde verjaardag een 'groot' bed gekregen, vond het vroeg genoeg. Jongste is inmiddels 3 en past nog prima in haar ledikantje dus die blijft er ook voorlopig nog in.

Maar wil je haar echt een ander bed geven, zou ik inderdaad dat bed van de zolder pakken gezien je dat toch hebt staan is het zonde om een nieuw ledikant te moeten kopen. Wel zou ik daar dan inderdaad een nieuwe matras in kopen, 80cm hebben ze overigens vaak gewoon in voorraad. Ik vraag me alleen af, is het verstandig in deze situatie geld in een matras te gaan stoppen, terwijl je het geld zo hard nodig hebt en ze nog makkelijk in haar ledikantje kan slapen.

Misschien kan je beter wachten met het kopen van een matras en haar dus een ander bed geven tot jullie het financieel iets breder hebben. Verven zou ik het overigens niet doen, wit is vind ik lekker tijdloos :)!

Liefs Hanneke.

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ik zou gewoon het bed van zolder pakken, deze niet verven, maar wel opzoek gaan naar een goedkoop matrasje..

10. Que

Que Niet meer actief

Ik zou gewoon het bed gebruiken wat je op zolder hebt en idd een goedkoop matrasje halen. Ze is nog niet zo groot dat ze naar 90cm moet dus ach... Enne wat maakt die 10cm voor haar nu uit :)

11. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zoals al eerder gezegd zou ik de kleine ook nog in het ledikantje laten slapen. Niets is goedkoper op dit moment.
    Wel mega balen zeg dat je man ontslag heeft gekregen. Hopen dat hij snel weer een baan heeft en jullie het financieel weer wat breder hebben. En denk maar zo: je bent echt niet de enige die financieel problemen heeft in deze tijden.

12. Skye

Skye Niet meer actief

Waarom niet gewoon het ledikantje nog even blijven gebruiken. mijn meisje is bijna 3 en ligt ook nog gewoon in het ledikantje. misschien dat je man binnen nu en korte tijd wel een nieuwe baan heeft en kan je over een tijdje toch een nieuw bed kopen. slecht slapen kan net zo goed een fase zijn en misschien slaapt ze niet eens beter in een nieuw bed

13. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik zou haar nog lekker in het ledikantje laten slapen. Dat is voor nu de goedkoopste oplossing. Mijn zoon van 3 is 2 weken geleden naar een groot bed gegaan. Ik zou nog lekker even wachten

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik zou haar ook lekker in haar ledikant laten. Als je het war breder hebt kan je haar altijd nog in het bed van zolder leggen.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou haar voorlopig in het ledikantje laten liggen. Als ze wat groter is zou ik via mp een meegroeibedje kopen. Zo'n heel groot bed is wel echt heel groot voor zo'n ukkie. Deze ksten niet zo veel geld en kun je daarna gewoon weer op mp zetten dan heeft het je uiteindelijk Nijs tot zeer weinig gekost.

Deel Deze Pagina