Hoi dames, naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd naar de koosnaampjes die jullie gebruiken? Ik zal van start gaan.. Mijn man noemt mij altijd schatje of poepchinees (vraag me niet hoe hij deze heeft verzonnen) Maar vooral 'poepchinees' vind hij zelf geweldig. Die gebruikt hij ook regelmatig waar anderen bij zijn.. In het begin vond ik dat niet zo leuk, maar nu kan ik er wel mee lachen. Hij kan ook bijvoorbeeld tegen de hond een heel gesprek aangaan en dan zeggen 'zie jij die poepchinees daar op de bank zitten' (wijst dan naar mij) en dan ligt hij echt rollend over de grond van het lachen.. Nu wordt het verhaaltje tegenwoordig aangepast, want nu zitten er 2 poepchinezen op de bank een grote, en een mini in de buik. Whahahaha kan er wel om lachen.. Ik noem mijn man eigenlijk altijd standaard schatje (heel cliché) heel soms noem ik hem wel eens apekop (als hij blijft doorgaan met zijn poepchinees) dan zeg ik heel kinderachtig. Nee jij dan, apekop Hebben jullie ook van die koosnaampjes?
Ik neem het 1e gedeelte van z'n naam en voeg die dan aan elkaar (dus bv je heet Tomas, dan word het dus Tomtom..Gelukkig heet ie zo niet ) dat doe ik nu ook met m'n dochter en dan word het Mimi, oh wat haat hij dat trouwens Of ik noem hem hun, of dearie. Hij noemt mij altijd hun, nooit bij m'n naam
Ik heet altijd schatje, mopje of lieffie.. Ik noem hem vaak, bolletje, aapje of dropje.. Hij snapt het aapje nog niet, ik weet zelf ook niet waarom ik het zeg maar het klinkt best grappig
mop of moppie Als we op visite zijn gaan we met opzet heel klef doen en noemen we elkaar wel eens voor de gein suikerschelpje of honingbloesempje bleeggh
Ik noem hem lieverd/liefje, engeltje, smexy en verder afkortingen van zijn naam. Oh ja, soms stinkerd. Hij noemt mij schatje, lieverd, knapperd of variaties op mijn naam (bv. Loesiepoesie)
Op dit moment heb ik een heel ander koosnaampje voor hem in gedachten... Maar normaal gesproken, als ik niet boos op hem ben, is het 'schatje' ofzo.
Wij noemen elkaar 'babe' (omdat we in het begin Engels spraken tegen elkaar). Nu ondertussen praten we in het frans coeur, chéri, mon amour...
Schat, lieverd of pluisje (vooral pluisje haat hij hahahaha hij heeft super stijl haar en ik ben juist de pluiskop) Oh en zijn naam met -tje erachter. Ik ben ook de enige op de wereld die hem zo mag noemen. Hij noemt mij sexy of pluisje.
We noemen elkaar altijd sjattie of moppie, en ik noem hem vaak kabouter omdat hij een stukje (zo'n 10 cm) kleiner dan mij is, vindt hij helemaal niet leuk
Vaak is het gewoon schatje. En anders om ook. Oh, ik noem hem ook vaak popke. Maar dat vindt hij verschrikkelijk...
Uhmmm nerdje haha Vorige keer in de supermarkt riep ik het iets té hard. Iedereen keek om zich heen en naar mij. Oepsss toch maar iets liever verzinnen