Hoi meiden, Ik moet even mijn ei kwijt... en ben benieuwd of er meer meiden zijn die enorm veel moeite hebben met het aankomen tijdens de zwangerschap.. ik ben mijn hele leven aan het vechten tegen mijn gewicht.. En nu ik zwanger ben mag ik niet lijnen en dat is nou net mijn probleem.. niet lijnen betekent eten en dat doe ik dat ook direct teveel.. Nu ben ik 27 weken en inmiddels 11 kilo aangekomen. Op zich best netjes maar woog al 79 bij een lengte van 1.75... Nu weeg ik dus al 90 en komt die 100 wel erg dichtbij.. Vind mijn buik wel mooi hoor maar vind mijn heupen, kont bovenarmen enzo lelijker.. Geniet er ook niet echt van.. Probeer er echt bewust mee om te gaan hoor maar het lukt allemaal niet zo... Ik baal er gewoon zo van en al mijn vriendinnen zijn super slank en ook als ze zwanger zijn.. heb van mijn vorige zwangerschap ook maar 1 foto en nu heb ik er wel iets meer geprobeerd te maken.. maar nog 3 maanden pfff... Sorry voor mijn gezeur maar was benieuwd of er nog meer meiden zijn...
ik ben met de zwangerschap van onze zoon meer dan 17 kg aangekomen, toen ben ik gestopt met wegen Mijn verloskundige zei dat meestal met een eerste zwangerschap je meer kunt aankomen. Is dit je eerste zwangerschap? Ik kan begrijpen dat het je erg hoog zit. Is het misschien een idee om de hulp in te roepen van een diëtiste die met je meedenkt? Veel succes, en maak je niet teveel zorgen.
Dat was mijn grote angst ook dat ik veel zou aankomen tijdens een zwangerschap. Ikzelf woog 5,5 jaar geleden 140 kilo bij 1,77m. Toen heb ik uiteindelijk ook een maagverkleining gekregen. Dat zorgt er nu nog steeds voor dat ik maar kleine beetjes kan eten. Dat blijkt nu dus ook mijn "redding" te zijn. Ik kan de voorgeschreven hoeveelheden voor een zwangere echt niet op. Ik eet wel vaker dan voor de zwangerschap, maar nog steeds maar hele kleine beetjes. Ik merk wel dat ik moeilijk gezond kan eten op het moment. Dat blijft steken in mijn keel zeg maar, maar toch valt hier het aankomen mee. Maar meis, tussen lijnen en alles eten wat los en vast zit, zit nog heel veel natuurlijk. Ik snap dat als je niet aan het lijnen bent het moeilijker is om toch op te letten wat je eet. Het blijft zo'n verschrikkelijk moeilijk iets. Ik wil je dan ook heel erg veel succes wensen met de laatste periode. Hopelijk lukt het je om je niet al te veel te laten gaan.
Erg herkenbaar. Woog maar 58 kilo en dit is altijd mijn streefgewicht aangezien ik maar 1.58 ben. Altijd aan de lijn en op dieet... Gevolg zw nu met 35w 22 kilo aangekomen.. Dacht me niks uit te maken als ik maar gezond kindje krijg maar merk dat t me wel uitmaakt. En zoveel eet ik niet!! Schaam me er een soort vooir en weet dat andere er ook over praten maarja kan er nu gewoon weinig aan doen want heb ook nog bi waardoor bewegen ook niet alles is! Gelukkig vind mijn vriend me mooi
Ik herken het ook wel hoor...ben van mezelf heel slank en daar doe ik ook mn best voor. Nu met bijna 24 weken zwangerschap zit er alweer 12 kilo aan en dat zie je niet alleen aan mn buik maar ook aan mn benen, heupen en onderkin. En ik weet dat het nog veel erger wordt want de vorige keer ben ik heb ik de 20 kg plus wel gehaald. Maar het was voornamelijk vocht want met 3 maanden was ik alles weer kwijt! En daarna moest ik echt vechten om op gewicht te blijven door de borstvoeding. Dus wat dat betreft zijn de kilo's nu eigenlijk welkom want het geeft me reserve voor straks. Best dubbel allemaal want mooi vind ik het niet! En als ik 's avonds op de bank zit en de striae er in voel schieten omdat mn buik zo strak staat dan voel ik me ook schuldig omdat ik misschien wel wat teveel heb gegeten. Maar ben bang dat het er gewoon bij hoort, en dat het ooit weer over gaat. Dat is het enige waar ik me aan vast kan houden; over een paar maanden heb ik mn eigen benen terug en pas ik mn broeken weer, over een paar maanden zie ik mn eigen hoofd weer terug op de foto's. En voor nu kijk ik gewoon iets minder vaak in de spiegel...
Je mag tijdens je zwangerschap niet lijnen, maar wel gewoon gezond eten. Dus daar kan je dan toch gewoon op letten, als je er zo'n problemen mee hebt? Je moet alleen proberen niet af te vallen.
Ja ik weet het dat ik moet proberen gezond te eten!! Maar dat lukt me gewoon niet zo goed... Stond ook niet meer zoveel op de weegschaal en dat ga ik nu wel weer meer doen om me er wat meer bewust van te blijven.. op een gegeven moment kom je boven een bepaald gewicht en wil ik niet meer op die weegschaal... En een dietiste is eigenlijk niet zo'n gek idee!! Had al op internet gezocht naar gewichtsbegeleiding tijdens zwangerschap maar dat is er niet.. terwijl er dnek toch heel veel meiden zijn die dat nodig hebben.. Vorige zwangerschap 30 kilo aangekomen en dat wil ik nooit meer.. Ga nu de laatste 3 maanden in en dan kom je het meeste aan hahaha... Ik heb vandaag ontbeten met fruit en thee.. En ik ga het heel de dag vol houden om niet te snoepen!!!!
Ik heb in 2010 een maagverkleining gehad en merk ook dat ik problemen heb met het aankomen al ben ik nu pas rond de 3,5/4 kilo aangekomen dus dat is nog niet veel. Ik heb van de gyn een verwijzing voor de dieetist gekregen die me kan helpen hierbij zodat ik het makkelijker accepteer. Heb de verwijzing al 4 weken in huis en nog geen afspraak gemaakt want ik merk dat ik nog steeds in mijn eigen maat kleren kan en het dus echt allemaal op mijn buik zit.
Heb overgewicht, was net bezig met afvallen en sporten en 14 kilo kwijt toen ik zwanger raakte. Nou al word ik 50 kilo zwaarder als kindje er maar gezond uit komt. Zal me echt een worst wezen. Tot nu toe niets aangekomen. Daar maak ik me meer zorgen over dan als ik wel was aangekomen.
Ik ben altijd wat aan de zware kant geweest en eens in de paar jaar val ik flink af. Dan ben ik weer blij. Precies op zo'n moment ben ik zwanger geworden. Ik eet deze zwangerschap gezond, dat wil zeggen voldoende fruit, groente en zuivel. Maar daarnaast snoep ik behoorlijk veel. Ik heb gewoon geluk dat ik tijdens de zwangerschap blijkbaar minder van aankom dan daarvoor. Hoewel mijn gewicht nog keurig binnen de perken blijft, merk ik dat ik er veel moeite mee heb om de weegschaal gestaag te zien oplopen... Ik ben zo geïndoctrineerd dat de weegschaal mijn vijand is en dat het gewicht niet mag stijgen... En ik had altijd gedacht dat het me niet zou uitmaken, als ik maar zwanger mocht worden. Dat is dus niet zo.
Ik zit nog in het begin van mijn zwangerschap en heb er ook moeite mee. Ik woog voor mijn zwangerschap al 90kg bij 1.68m. In drie maanden voor mijn zwangerschap al 5kg aangekomen. Ik ben in september getrouwd en daarvoor flink wat gelijnd om in mijn jurk te blijven passen. Daarna de lijntjes losgelaten met 5kg als reaultaat. Nu met 10wkn ben ik ong. 1,5kg aangekomen....en voel me er niet goed bij. Want volgens mij mag ik nu nog helemaal niets aangekomen zijn. Al denk ik dat die kilo ook wel een soort van gevolg van de decembermaand is. Mijn man zegt dat ie me nog steeds mooi vind, maar noem het onzekerheid: ik geloof hem niet. Misschien als ik echt zichtbaar zwanger ben, dat ik het kan loslaten...nu voel ik me vooral opgeblazen en ontzettend dik.
Ik heb het gelukkig wel los kunnen laten met als gevolg dat ik minimaal aankom. Ik heb een BMI van 40 dus ze willen graag dat ik max 8 kilo aankom tijdens de zwangerschap. Maar de GYN geeft ook duidelijk aan dat als ik maar gezond eet, ik daar verder weinig aan kan doen. Ik beweeg ook niet meer door BI terwijl ik hiervoor 2x in de week sporte. Ik ben nu 6 kilo aangekomen in totaal. Wat ik wel doe is goed eten over de hele dag. Kom dan wel op 4 á 5 boterhammen. En veel fruit en groente. Eet nu gerust elke dag 2 boterhammen met kaas omdat dit gewoon goed is. Alleen ontbijten met fruit en thee (wat ik net las) is echt te weinig als je zwanger bent.
Ik ben zelf ook veel te zwaar, maar een zwangerschap is voor mij echt een crash-dieet. Bij mn dochter ben ik in 16 weken 10 kilo afgevallen door de misselijkheid en niet kunnen eten. Totaal was ik eind zwangerschap 7 kilo boven mn start gewicht, na de bevalling was ik zo'n 5 kilo lichter als voor zwangerschap. ( Start 108, eind 103, top gewicht 115 laagste 98) Nu ben ik weer op dreef, hoewel minder misselijk als vorige keer. Ben tnt bij 10 weken 4 kilo afgevallen en weeg nu 104. Het is denk ik ook net hoe je naar je lichaam kijkt, mijn lichaam is best wel veranderd door de 1e zwangerschap, mn buik heeft echt een hangbuikje gekregen aan de onderkant, maar dit lichaam heeft mn dochter gedragen, dit lichaam draagt nu een 2e kindje en het zal me allemaal wat ik zie genoeg van die meiden eind pubertijd of studententijd met van die muffin-heupen boven hun spijkerbroek uit, en die hebben nog niets gedragen of gebaard
Heel herkenbaar. Ben nog maar kort zwanger maar voel me/ben nu al dikker dan voorheen. Wil niet op de weegschaal (ja ik weet dat ik straks bij de vk ook moet...) omdat ik jaren zo bezig ben geweest met afvallen, ik het echt verschrikkelijk vind om aan te komen en de getallen op de weegschaal te zien. Ik ben tot 2 jaar terug bezig geweest met afvallen (oa cambridge = 3x per dag een shake) en nu nog wel 30 kilo lichter als toen, maar voel me al weer net zo dik. Natuurlijk weet ik dat het niet zo is! Maar ik zit zo in tweestrijd; ik wil het beste voor ons ongeboren kindje (dus goed/netjes eten) maar wil niet aankomen. Maar ik heb gewoon meer honger, dus eet bijv meer brood dan voorheen. Anders voel ik me ook niet goed/licht misselijk. Welke sport kan je tijdens een zwangerschap evt wel veilig mee starten om een beetje in vorm en in beweging te blijven? Niet met het doel afvallen hoor, maar ik doe nu niks sportiefs en dat is/voelt ook niet goed.
Hou je handen voor je ogen als je op de weegschaal stapt en vraag de VK je niks te zeggen Weegschaal tijdelijk de deur uit doen , en let gewoon op wat je eet. Niet elke kilo is een kilo vet he. Je kan je zelf ook gek gaan zitten maken.
Ha divatje, Ik voelde me ook in het begin echt dik. Had constant honger (at veel, kwam niet aan!) en was opgeblazen door de constipatie die ik vanaf dag 1 heb. Maar een paar weken later was dat opgeblazen idee weg. Nu kan je echt zien dat ik zwanger ben, mijn eetpatroon is weer normaal en tja die kilo's probeer ik maar te negeren. Sporten is heel gezond als je zwanger bent. Zwemmen is goed, fietsen ook (maar pas op met gladheid als het kouder wordt) en wandelen ook. Er zijn in veel plaatsen ook lessen voor zwangeren, bijvoorbeeld hardloopclubs die rekening met jouw situatie houden en je begeleiden bij wat nog wel en wat over een tijdje niet meer kan. Zelf heb ik tot vorige week gebadmintond. Maar dat doe ik al jaren, ik zou het nu niet oppakken als je het niet eerder gedaan hebt.
Herken het ook hoor. Ik ben nu 28,5 week zwanger en ong. 12 kilo aangekomen. Zit nu over de 100kilo. Vlak voor de zwangerschap was ik er net bijna 10 afgevallen en toen moest ik stoppen met lijnen en was de rem eraf. In de eerste 15 weken ben ik dan ook het meeste aangekomen. Ik vond het lastig om mijn eetpatroon van voor de zwangerschap los te laten. Dat betekende dat ik te weinig binnenkreeg want ik had natuurlijk ineens meer nodig ivm de beeb. Dus wat er gebeurde was dat ik aan het einde van de middagen, of in de avonden snacktrek kreeg. Ik nam chips, chocolade en de rest wat we in huis hadden :s Na ong. 15 weken zwangerschap schrok ik zo van de weegschaal dat ik besloot meer gezonde dingen te eten. En nee dat had ik geen trek in. Ik eet liever wat zoets als snoep en chocolade dan fruit. Maar ik dwing mezelf ertoe. Ik neem in de middag als tussendoortje vaak gedroogd fruit (aardbeien zijn heel zoet en echt lekker!) en na het avondeten (meestal aardappels, groente, vlees) neem ik fruit als toetje. Sinds ik dat doe kom ik niet meer zoveel aan, de hoeveelheid kilo's die ik nu aankom, zijn echt door de zwangerschap. En daardoor voor mij 'acceptabel' (heb me er maar bij neergelegd). Hoewel het bij de laatste controle van de VK niet zo best was hoor, maar dat was op 27 december, nadat ik 3 kerstdiners had gehad, dus ook wel logisch!
ik vind het ook vreselijk. Bij mijn eerste was ik 26 kilo aangekomen en bijna 1,5 jaar bezig geweest om het eraf te krijgen. Dit keer wou ik het anders aanpakken bedacht ik. Tot 30 weken was ik "pas"13 kilo aangekomen, best netjes in mijn ogen. Maar toen........... kreeg ik erge BI en rust voorgeschreven. En sinds ik niks doe, en in combi met de feestdagen, vliegen de kilo's eraan De teller staat nu al op 19 kilo erbij
veel herkenning zie je wel, bij mij hier ook...voel me verschrikkelik dik en onzeker. En degene die dan roepen...sja ehh je mag niet lijnen maar je kan wel gezond eten, HA die is lekker makkelijk...als het zo simpel was dan voelde ik me nu stukken beter
sinds mijn 15e vecht ik ook tegen de kilo's het ene jaar ben ik te zwaar andere moment ben ik dan weer dunner... voor de oudste woog ik 62kg wat netjes is voor mijn 1.70m en ben toen 32kg bijgekomen waarvan 12kg af toen ik trug zwanger was waarvan 16kg erbij nadien nooit echt de volledige kg's kwijt geraakt eerder zo een jojo effect dan 10kg af dan weer bij... nu was ik ook weer veeeel te zwaar en ben bijna 34 weken en ruim 10kg erbij terwijl het int begin niet snel ging maar de laatste tijd gaat het hard, ik verwacht wel dat ik nog een goeie 4kg zal bijkomen en dan zit er weer al 14kg aan, je zou wel niet zeggen dat ik al zoveel ben bijgekomen maar ik hoop dat ik na mijn bevalling nu is eindelijk die kg's ga kwijt geraken zijn er ruim 30kg, mijn oude gewicht wil ik niet meer halen ik wil zo een 10kg meer wegen. maar de ene moet maar naar eten kijken en komt al bij.