Ik weet niet hoe jullie erover denken maar wat mij betreft mag het verboden worden! Siervuurwerk kan opzich nog wel mooi zijn maar die harde knallen vind ik niks. En dan vooral met het oog op de dieren. Af en toe lijkt het wel of er een bom afgestoken word joh. Misschien ben ik zo'n chicken maar ik kan echt piekeren over alle dieren buiten. Vogels maar ook katten die op straat zwerven enz. Ik stond toen straks in de tuin en zag een vuurpijl hoog de lucht in gaan richting een groepje vogels. Het zag er zo zielig uit! Die beesten wisten niet hoe snel ze door moesten vliegen en toen dat stomme ding een harde knal gaf schrokken ze helemaal. Rotvuurwerk :x
Tsja. Ik vind het een leuke traditie dus ben niet voor het verbieden. Die echte harde knallen zijn vaak ook van illegaal vuurwerk en dat ís natuurlijk al verboden.. Gelukkig voor jou is het maar 1 dagje per jaar dan.
Nou ik vind 1 dag al teveel. Wel wanneer er van dat achterlijke knalvuurwerk word afgestoken. Ik schrik me af en toe rot, laat staan die arme beesten buiten. En helemaal wanneer het los barst vannacht. Nee serieus ik vind het niks.
gewoon dieren binnenhouden. of evt pilletje van dierenarts geven. die ene dag in t jaar zal heus niks uitmaken. goed kijken met uitlaten. en anders laat je ze een keer in de tuin poepen. tis maar 1 dag.
tja toeterende autos maken ook herrie, gillende kinderen, jongelui die hier zaterdagsnachts de kroeg uitkomen... tis 1 dag per jaar. nou dat overleeft die vogel echt wel hoor. en daarbij. het echte vuurwerk om 12 uur is toch maar een paar uurtjes hooguit??
Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit want ik weet natuurlijk wat er gaande is en dat het 'gewoon' maar vuurwerk is. Ik vind het alleen zo zielig voor al die beesten die niet weten wat hun overkomt. Die katten van mij schrikken af en toe ook zo erg. Die mega harde knallen zijn vaak inderdaad vaak illegaal vuurwerk. Dat mag dan wel verboden zijn, toch word het afgestoken. Tsja ik zal misschien een aansteller zijn maar ik heb echt te doen met al die (vooral buitenlevende) dieren.
Ach, met oudejaarsavond knallen wij ook het wel het e.e.a. de lucht in, maar ik word wel een beetje moe van die verveelde kinderen die al dagen of weken van tevoren knallen. In deze buurt valt het wel mee. Heb ook eens in zo'n tokkiewijk gewoond met allemaal van dat illegale vuurwerk met knallen waarbij je ramen er zowat uittrilden. Dat was echt irritant en geen dagje maar 2 weken geknal. Onze kat was dat gewend, dus die kijkt hier niet eens meer op van die knallen . Ja, en van die lolbroeken die het expres naar dieren gaan gooien vind ik ook heel vervelend. Heb eens zo'n rotjong gehad wat vuurwerk naar onze hond gooide. Gelukkig is onze hond niet zo snel van slag, maar voor hetzelde geld had ze de benen genomen.
ik heb zelf ook 2 katten eentje zit al heel de dag op de badkamer, maja, heb daar een deken neer gelegt verwarming aan haha...en die ene kat boeit t voor geen meter...en m'n dochtertje slaapt er gewoon door heen, maar ze is wel wat gewent, droger die aan staat en vrij veel herrie maakt, stofzuiger die aan staat....ik maak me er niet druk over....Ik ga niet naar buiten vawege t vuurwerk, maar heb er ook geen problemen mee....Laat ze maar lekker knallen deed ik vroeger ook.....
nisk aan toe te voegen. die van mij ronkt ook overal doorheen. ze verblikt of verbloost niet van die knallen. man wil ze wakker maken om 12 uur maar van mij mag ze blijven slapen hoor hihihi. hoop dat ze flink gaat sjagerijnen als man haar uit bed plukt
Het vuurwerk wat om middernacht wordt afgestoken vind ik wel leuk, al bekijk ik het wel veilig van achter het raam thuis. Dat geknal met rotjes of ander knalvuurwerk om deze tijd van de dag hoeft van mij ook niet zo en moet ook eerlijk zeggen dat ik er tegenop zie om vanavond op de fiets de deur uit te moeten. Ben altijd bang dat ik een rotje naar mijn kop krijg of zo.
Dat heb je ook nog ja. Rotjongens die streken uithalen met dieren. Schijnbaar is het heel grappig als een dier zich dood schrikt Of nog erger maar daar wil ik niet eens aan denken. Volgens mij ben ik hier de enige die er zo'n uitgesproken mening over heeft Maar ik vind het echt zielig voor de buitenlevende dieren. Vorig jaar gewoon overdag ook een kat die eerst panisch onder de auto schoot, vervolgens niet wist aan welke kant ze er onderuit moest en in paniek de struiken in vloog. Ook daarna niet wist hoe snel ze de struiken weer uit moest. Ik vind dat vreselijk.
Mijn hond wordt nu al helemaal gek, hij is helemaal onrustig weet niet wara die het moet zoeken. Ik maak hem ook niet blij met een wandeling nu helaas doet die het niet in de tuin wil echt op gras wat doen, maar een heleboel zeggen het is maar 1 dagje ik kan hier al 4 dagen niet met de hond wandelen zo erg is het. wij zitten ook nog eens in een opengebroken straat met allemaal rioolputten die opgelsagen staan dus het is hier echt drama. Vanmorgen was er iemand die vuurwerk naar de auto gooide vlak onder mijn voeten terwijl ik mijn zoontje in de auto zetten hij schrok zich helemaal kapot, moet ik hem dan ook maar een pilletje geven ofzo??? heb die gozer verteld dat als hij nog 1 keer het lef had zoiets te doen ik er hoogstpersoonlijk 1 in zijn r***t zou stoppen was zo kwaad dat doe je toch niet, nee ik vindt het helemaal niets, we hebben een klein beetje siervuurwerk krijgen visite en mijn man vindt het wel een beetje leuk
Hahaha dat vind ik ook niet zo'n fijn idee. Ik ken iemand die perongeluk een rotje in haar capushon kreeg. Hele nek blauw! Ik blijf vanavond lekker binnen. Siervuurwerk vind ik wel mooi om te zien maar die mega harde knallen of duizendmatten (zo heten die dingen toch?) dat vind ik belachelijk. Vraag me wel eens af mensen die zulk vuurwerk afsteken zich niet afvragen hoe het is voor al die beesten buiten. Ik zal wel een zeikerd zijn maar zo denk ik er toch echt over. Laat iedereen het toch lekker bij siervuurwerk houden.
Het hoort er gewoon bij, ik vond zelf als kind zijnde ook niks mooier als de hele dag buiten met mijn rotjes en aansteeklont, want je moet wel veilig afsteken. Zodra wij met de hondjes gaan wandelen stoppen de buurkinderen gewoon even met knallen, zulke dingen gaan prima in overleg , moet je natuurlijk niet 10x per dag langs komen dus vandaag hoog uit 3 rondjes voor de honden maar die vinden dat best. Gooien naar dieren vind ik ook te gek, moet ik ook niet zien dan zijn ze wel hun vuurwerk kwijt, mijn man heeft een paar jaar terug toen ene lolbroek dat richting onze hondjes deed zich geen moment bedacht en de tas vuurwerk gepakt en zo de vijver in geslingerd, jochie boos en roepen ik haal mijn papa, waarop man lief zei haal hem maar dan zal ik even vertellen waarom het gebeurt is, eens zien of jij ooit nog weer vuurwerk krijgt . Een paar uur later ging de deurbel en stond de jongeman aan de deur met vaders en botten voor de hondjes om zijn excusses te maken, soms beseffen kinderen niet wat ze doen en dan moeten ze daar even op gewezen, of dit de juiste manier was van mijn man is een ander verhaal maar het werkte wel
Ik vond het als kind ook leuk maar laten we wel voorop stellen dat kinderen nog niet zo ver en volwassen denken als ons. In tegenstelling tot nu heb ik me vroeger volgens mij niet afgevraagt hoe het voor al die beesten buiten is. En daarbij de enige 'knallen' die ik mocht afsteken waren rotjes. Dat gaat nog niet eens zo hard. Wel grappig van je vriend trouwen. Dat ie zo die hele tas met vuurwerk de vijver ingeslingerd heeft. Hahahaha Zie het helemaal voor me. Ik kan me zeker voorstellen dat je zoiets uit boze reactie doet. Wel lief dat ze later aan de deur stonden.
Nee hoor, ik denk er net zo over Dat geknal vind ik ook onnodig. Hoe harder hoe mooier, zijn gewoon pure testosteronbommen. Hard is stoer. Tuurlijk. En wat betreft de dieren, ik ben hoe dan ook een enorme sissy en nu ik zwanger ben is dat alleen maar erger geworden (zie m'n topic over het toch weggaan vanavond of niet...) Kon je ze het maar uitleggen he? Ik zei gisteren nog tegen m'n man: ik hou m'n hart vast voor de dieren die nu nog buitenlopen (katten ofzo die niet worden binnengehouden) Maar goed, dat zeg ik, ik ben toch een megasissy. Vroeger moest ik keihard huilen omdat er twee paarden in de onweer buiten stonden en tegenwoordig word ik woest (en verdrietig) als ik weer eens een shetlandpony in z'n eentje in de wei zie staan, aan een ketting notabene. Kan ie rondjes lopen. Bescherming? Ja, 100 meter verderop een hokje, maar zover reikt die ketting niet dus jammer voor hem. Bij mijn ouders in de woonplaats is dit, we rijden er weleens langs en dat beeld laat me gewoon niet los. Kon ik het allemaal maar wat makkelijker van me af zetten. Egoïstisch misschien, maar het zou wel wat meer rust geven
Heel herkenbaar NooNoo! Ik zou ook willen dat ik het wat makkelijker van me af kon zetten. Anderen lijken zich niet druk te maken en ik zit met al die beesten in me maag. En niet alleen met vuurwerk maar ook in andere situaties.
Sorry hoor maar vindt het een beetje overdreven!!!Het is maar 1 dag in het jaar en vindt dat dat erbij hoort..Hier wordt veel vuurwerk afgestoken en ook door ons..Als mensen het express op dieren gooien is het een ander verhaal, maar morgen zijn die beestjes er weer van af.. Maar geniet van het vuurwerk en een gelukkig 2011
Ik vindt het niet erg.... MAAR! (daar komt ie ) Ik vindt die extreem harde knallen (dus ill. vuurwerk) te achterlijk voor woorden... Het is hier al een week of 2 al aan de gang met al die keiharde knallen... De rotjes en strijkers die dus de 'zachtere' knallen maken hoor je pas sinds gisteren... vanwege de verkoop natuurlijk Verbieden werkt zoals iedereen het al weet toch niet.. want het ill. vuurwerk wordt toch wel via een omweg gehaald en van het legale vuurwerk, wordt vanzelf ill. vuurwerk gemaakt... En hoe meer je verbied des te meer is het in trek bij de mensen die het juist aantrekt.... Zelf hebben wij geen vuurwerk, op enkel sterretjes en knalerwtjes (hoe die ook heten) en wat van die trek'vuurwerk' met confetti voor de meiden En that's is hahaha Als je goed om je heen kijkt (in een druk afstekende wijk he ) zie je genoeg.. waarom zelf vuurwerk voor honderden euro's de lucht in wegschieten?? En waar wij heen gaan (vrienden) wonen rondom een pleintje en heb gehoord dat daar meer dan genoeg vuurwerk is als het goed is... Dan ben ik al blij met de knalerwtjes en de sterretjes voor de kids