Problemen met huurder

Discussie in 'De lounge' gestart door Ikbenhetmaar, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ik heb al navraag gedaan bij een incasso.. verschillende zelfs maar die zeggen allemal dat er niets op papier staat dus dat het echt pech voor mij is.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland

Daar heb je gelijk in. Als er niets op papier staat heb je niets, daarom zou ik ook een bemiddelaar inschakelen, maar eerst zelf stappen ondernemen o.a. door aangetekende brieven ( wat lovely zegt ) versturen en meterstanden op te schrijven van deze maand evt de maand er op ook, zodat je inderdaad kunt aantonen dat hij wel gebruik maakt van gwl maar alleen de huur betaald en niet gwl zoals vermeld staat in het contract.. dit kun je weer aantonen door je afschriften

3. Sorry maar vind je een beetje too easy! Afsluiting die handel! vind dat je over je laat lopen! Sluit het af dan heeft ie tenminste tot dinsdag geen water kijken hoe het dan voelt!

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Je hebt gelijk, om 17.00 gaat alles uit en dan ben ik benieuwd wanneer ik een telefoontje krijg.
    Als hij dan niet betaald voor dinsdag ga ik idd net zoals wat lovely zegt bezig met brieven schrijven.

Bedankt meiden!

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Verstuur ze aub wel aangetekend op!! Betaal je 6 euro voor, maar dan heb je wel bewijs dat je ze verstuurd heb!!

6. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
  7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik zou m ook schriftelijk een waarschuwing sturen..en daarna even laten voelen..

in het huurcontract staat t misschien wel niet, maar hij heeft eerer wel altijd dit betaald dus hij weet ervan.. zo kun je dit bij een rechter ook wel duidelijk en aannemelijk maken dat hij dit weet en dat hij dit nu verzaakt.. ook een rechter weet dat gas water licht noodzakelijk zijn.. Denk dat je juridisch wel sterk staat.. ik zou m wel eerst op de hoogte stellen dat wanneer hij nu niet betaald dat je dan over gaat tot afsluiten...en evt uitzetting.. en wel schriftelijk.. anders kan dat uiteindelijk tegen je keren...

succes.. en euh.. maak een xtra clausule die ook de huurder ondertekend voor de toekomst wat betreft GWL..

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik zou hem eerst 1x waarschuwen.
    dat je nu zegt dat als het voor woensdag niet betaald is,
    dat je hem volgend weekend af gaat sluiten.

9. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    @ Moes ik heb hem al heel vaak er wat van gezegt en heb hem de laatste keer duidelijk gemaakt (op een nette manier) dat er anders andere maatregelen genomen worden.
    Alleen ik wist dus niet welke haha!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook afsluiten en een nieuw huur constact maken!
    deze laten tekenene en als hij weigerd hem wijzen op het feit dat als hij niet tekend hij een maand de tijd heeft een andere woning te zoeken

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou voordat je iets gaat doen, informatie inwinnen. Mijn ouders hadden ook een huurder en die hebben een jarenlang conflict gehad om hem eruit te krijgen. Je staat niet zo sterk als verhuurder namelijk. Een huurder wordt heel goed beschermd. Alles wat je nu doet, kan tegen je gebruikt worden, dus ik zou niet te snel gaan afsluiten.
    Op naar een juridisch loket, je rechtsbijstandsverzekering of een advocaat in de arm nemen. Heel veel succes.

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Afsluiten met die handel! Wie niet wil luisteren moet maar voelen ( gaat het hard vriezen vannacht ) ???

Hou je ons op de hoogte?

13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik zou hem anders nu bellen of aanspreken en dan zeggen. Je hebt tot vanmiddag 17.00 uur de tijd om het geld te betalen. zo niet dan wordt het afgesloten. Kijken wat hij dan zegt. En als hij het geld niet brengt dan gewoon de stroom/water etc eraf. Als hij dan gaat bellen naar jou en gaat erover zeiken dan zeg je ik heb je al meerdere keren gewaarschuwd en je luisterd niet dus wie niet luisteren wilt moet maar voelen.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is inderdaad ook wel een idee

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja is ook wel een heel goed idee!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.255
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk toch dat je hem minimaal schriftelijk (aangetekend) moet sommeren om het bedrag over te maken voor een bepaalde datum. (Bedrag vermelden & onderbouwen waarom je dat bedrag eist - Datum kiezen die wel reeël is. Dus niet morgen.) In die brief kun je aangeven dat als hij niet voor die datum betaalt, dat je hem dan afsluit. Dan ligt de bal bij hem. Laat hèm dan maar juridisch advies inwinnen.
    "Zomaar" afsluiten (ook al heb je hem 100x mondeling gewaarschuwd) mag denk ik niet. 't Is toch een basisbehoefte.

17. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

wat het rotte dus is is dat ze niets in zijn huurcontract over gas/water/elektra heeft staan. Dus ze heeft wat dat betrefd geen poot om op te staan. En misschien weet hij dat ook. Dus vandaar dat het haar stroom en gas en elektra is dus als ze het afsluit is dat haar zaak dan lijkt mij. Het is van haar en ze betaald er ook voor.

En hoe zit het met een nieuw contract opstellen? Ik weet niet of hij aan jou wel eens huursverhoging betaald of wat dan ook. Maar je kan proberen om een nieuw contract te maken en dan daarin wel vermelden over de kosten van g.w.e.
    Anders zou je ook het juridisch loket kunnen bellen om te vragen of je een nieuw contract op kan stellen omdat er in het andere contract geen g.w.e. vermeld staat.

18. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat een rotsituatie!
    Je mag, ondanks dat hij niet betaald, niet zomaar het gwl afsluiten hoe verleidelijk het ook is :D

Stuur hem vandaag nog een aangetekende brief, niks meer per telefoon want dan heb je geen bewijzen.
    Geef daarin aan dat meneer nog 2 weken de tijd heeft om te betalen (klinkt lang maar je moet hem de kans geven om te kunnen betalen) en dat anders per die en die datum het gwl wordt afgesloten.

Daarnaast een aparte aangetekende brief die je later kan sturen waarin je een nieuw contract aanbied (in tweevoud) waarin ook in is opgenomen dat meneer verplicht is om te betalen voor het gwl en dat dat per ingaande van volgende maand extra bij de huur komt.
    Erbij zetten binnen welke termijn je dit contract ondertekend terug wilt hebben, je hebt ze zelf dan al ondertekend en hij mag er eentje houden en eentje is voor jouw administratie.

Mocht het dan zover komen dat ie laks is met betalen of oid dan heb je bewijzen en sta je sterker!

Ow ja en het is dus geen keuze voor hem dat het contract veranderd wordt. Is ie het er niet mee eens dan kan ie ervoor kiezen om een andere woning te zoeken binnen een termijn van 6 maanden (ofzo)

gr. Ilse

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik had hem schriftelijk op de hoogste gestelt van het feit dat hij alle achterstallige betalingen binnen 14 dagen moet voldoen, zoniet dan volgt er een uit huis zetting want zulke huurders wil niemand in zn pand hebben!

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vraag me eigenlijk wel af waarom je dat niet in het huurcontract hebt laten zetten? best wel ondoordacht...

Deel Deze Pagina