Even van me afschrijven, vervelende buurman....

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Even van me afschrijven hoor...

Vorig jaar november is ons buurhuis verkocht. Het was compleet uitgewoond, en het is gekocht door mensen die het willen opknappen en het dan weer door verkopen.

Vanaf november zitten wij dus al in de herrie, en niet een beetje geboor, maar echt betonvloeren die eruit geboord zijn, hele wanden die weggehaald zijn, badkamer eruit geslagen, schuur is afgebroken en ga zo maar door. En onze buurman doet bijna alles zelf, dus echt opschieten doet het ook niet. Echt professioneel is hij ook niet, toen de schuur was afgebroken kwam mijn dochter binnen met een stuk asbestplaat. Gevonden in onze tuin. Grrrrrrrrr.

Nu is hij sinds anderhalve maand (!) zijn voegen aan het uitslijpen. Mijn hele huis zit dus onder het gruis, onze auto's ook, en we hebben nog niet buiten kunnen zitten (alleen op zondag) vanwege het stof en de herrie.

We hebben 2 weken vakantie gehad en toen heeft mijn man gevraagd of hij daar rekening mee wilde houden, door bijvoorbeeld 'smiddags binnen te klussen zodat wij buiten konden zitten, maar hij haalde zijn schouders op en zei, tja, ik heb nu die steiger gehuurd, dus ik ga dit de komende weken doen.

Maar goed, dat is allemaal te overleven. Alleen had ik vanochtend de deur van mijn dochters kamer open gezet zodat het even lekker kon luchten, (tis een buitendeur, naar een klein dakterras) en zijn SJ en ik even naar de dierenwinkel geweest. Ik kwam terug, is de buurman weer voegen aan het uitslijpen, aan de kant van mijn dochters kamer! De deur stond wagenwijd open, haar hele nieuwe kamer (2 maanden geleden is ze naar een grotere kamer gegaan, die we helemaal opgeknapt hebben) zit nu onder het stof en gruis!! Het behang, de vloer, haar hele bed ligt zelfs vol!

Ik ben niet snel kwaad, maar nu knapte er iets. Ik ben naar buiten gestapt, uit mijn dochters kamer, en heb daar een vloek gelaten waar ik me nu een beetje voor schaam, en toen ben ik compleet uit mn naad gegaan tegen de buurman. En nou komtie een uurtje later aan met 2 kaartjes voor de wasstraat, want hij had wel iets goed te maken zegt hij....... Mennnnnn wat kan mij die fucking auto's nou schelen, ik heb liever dat hij gewoon wat meer rekening met ons houdt, hoe moeilijk is het nou om te zeggen joh buurvrouw, doe even de deuren en ramen boven dicht want ik ga aan de zijkant verder? Hij had ook zelf die deur even dicht kunnen doen, via zijn nieuwe schuur kan hij zo het dakterrasje opstappen!

Man man wat ben ik boos zeg, ik ga straks maar eerst mijn dochter op haar oude kamer terug leggen en dan maar proberen om de boel schoon te krijgen zonder vlekken op het behang :(

Bedankt voor het luisteren, ik voel me iets beter :)

Groetjes :)

2. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Kan me best voorstellen dat je ff uit je vel bent geknapt hoor!
    Lijkt me inderdaad op zn zachts gezegd erg irritant als je na zoveel overlast t kamertje van je dochter zo aantreft!
    Je buurman had er op zn minst effe wat van kunnen zeggen of inderdaad even de deur dicht gedaan!

Hoop dat je alles vlekkeloos schoon krijgt!

En succes met je buurman!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ai... dat klinkt niet best... Het is inderdaad zo dat hij je misschien had kunnen waarschuwen, maar kan me voorstellen dat hij daar niet aan denkt (het zijn wel 'mannen' he, die denken meestal niet aan wat stof kan doen helaas).
    Ik vrees dat je er weinig aan kunt doen. Misschien een optie om eens een gesprek met hem aan te gaan? Hij wordt tenslotte wel je buurman, lijkt me beter dat je even met hem gaat praten wanneer je rustig bent, dan dat je alles opkropt, hij woont straks wel naast je natuurlijk...
    Succes ermee!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    O wat verschrikkelijk zeg!

Mag dat allemaal gewoon?

Bij huurwoningen mag je geloof ik niet zomaar de buren of bewoners hun woonrust teveel verstoren.

Zou er dan ook niet zoiets zijn voor koopwoningen en buren?

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Jeetje zeg!! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Dat mensen klussen goed, dat buren hier last van kunnen hebben ook prima.. Maar even rekening houden met elkaar zou dan ook de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

Ik zou die buurman dus wel even laten bekijken wat hij met de kamer van je dochter heeft gedaan. Succes!!

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het is idd irritant maar klussen mag wel in de normale afgesproken tijden dus denk dat je vrij weinig er over kan zeggen .. Ik weet dat het irritant is maar ik moet zeggen dat het gebaar van de buurman toch ook wel netjes is, bedoel hij komt wel sorry zeggen en geeft je twee kaartjes, oke het klussen houd daar dan wel niet mee op maar toch ...

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gelukkig komt hij niet naast me wonen, ze wonen in het dorp hiernaast, dit is echt een project zeg maar. Ze knappen het op en verkopen het weer.

Maar is even met hem praten (als ik weer rustig ben) is geen slecht idee nee!

8. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik zou deze meneer even laten confronteren met wat hij doet...
    Laat het kamertje bijvoorbeeld zien.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tussen normale tijden zou ik er waarschijnlijk ook al minder op reageren, maar gisteren begonnen ze om 05.15 met de stijger opbouwen, en vanochtend om 05.45. volgens mij mogen ze daar pas om 7 uur mee beginnen, met herrie maken. Ik ga ook geen klacht indienen hoor, maar ik vind wel dat hij er rekening mee kan houden dat wij nu al 7 maanden lang van 'sochtends vroeg tot 'savonds 22 uur in de herrie zitten. We zitten serieus alleen op zondag buiten.
    En als mijn man dan vraagt of hij even 2 weken 'smiddags binnen wil klussen ivm met onze vakantie, haalt hij ook nog zo onverschillig zijn schouders op. Als hij nou een beetje begrip zou tonen zou ik er veel meer van kunnen hebben. De andere mensen hier van het plein zijn allemaal al stevig aan het klagen, ik ben eigenlijk de enige die nog niet heeft lopen zeuren, maar ik zit echt aan het randje nu :(

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

En tis ook echt een man, laatst liep hij met zn hoofd onder het stof langs, dus ik zeg met een knipoog (maar wel met een steekje natuurlijk) goh hans, je hoofd ziet er net zo uit als mijn loungeset. Maar meneer geeft geen krimp hoor, tjongejonge.....

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je mag toch ook niet zomaar zelf asbest weghalen? Dat is toch strafbaar. En helemaal als het in jullie tuin terecht komt.
    Nou ik was allang geflipt denk ik!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hij zegt dat hij een vergunning heeft voor het weghalen van het asbest, maar dat het in onze tuin lag daar baalde ik goed van.

Bah ik heb het gewoon even gehad, tis nu 26 graden binnen en 23 buiten in mn tuin in de schaduw, maar tis zo'n takke herrie dat ik daar gewoon niet even lekker kan zitten :(

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Tjeee dat lijkt me echt zeer irritant!
    Ik zou inderdaad even een zeer goed gesprek met hem aangaan, maak in iedergeval foto's van het kamertje (je weet nooit of het ooit nog van pas komt).

Kleine beetje asbest mag je zelf verwijderen.
    En over die steiger...die heeft hij waarschijnlijk moeten huren, en hij wist van te voren natuurlijk niet dat jullie vakantie hadden.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vraag me zelfs even af..of bij zulke uitgebreide werkzaamheden, hij niet moet beschikken over een vergunning...

15. Esin

Esin Niet meer actief

sorry verkeerd gereageerd

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vraag ik me ook af......

Het is nu even stil buiten, misschien istie aan het eten, maar heeeeerlijk even de tuindeur open :) En ik heb de overbuurvrouw een sms gestuurd of dochter en ik even een bakkie mogen komen doen straks, dan kan mn meisje misschien even lekker daar in de tuin spelen met haar dochter :)

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Dat ligt eraan wat je gaat doen....
    Het is natuurlijk zijn huis.
    Als je iets gaat afbreken (schuurtje/bomen etc) of iets opnieuw gaat neerzetten dan heb je dat inderdaad nodig.

Maar je hebt dit niet nodig als je de voegen opnieuw gaat doen, of beton gaat storten, nieuwe keuken plaatsen etc etc.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt, die heeft hij gehuurd en hij wist dat inderdaad niet, maar dan die onverschillige houding, daar worden we zo boos om. Hij had ook kunnen zeggen wat rot zeg voor jullie, maar ik heb nu de steiger dus ik moet het echt nu doen. Maar hij haalt zn schouders op en doet net of mn man zeurt. Terwijl wij al 7 maanden lang nooit geklaagd hebben, zelfs niet als hij om om 21.45 nog even zn drilboor aan te zetten voor het laatste stukje vloer in de gang. Mn dochter zit dan wel rechtop in bed van schrik.

Bedankt voor de reacties allemaal, ik was zooo geirriteerd, grrrrr. Maar nu voel ik me weer wat rustiger :)

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

he wat vervelend nu, wij hebbe ook maanden zelf in de verbouwing gezeten, dus ik snap wel dat je er nu zat van bent, was ik zelf ook hahaha, geen rust, en overal stof (vind het nu nog terug)

maar het is niet netjes dat hij daar gaat slijpen terwijl er een raam open staat, daar zou ik ook erg boos over worden.
    ik zou als je bent afgekoeld even met hem erover praten of dat je man er straks heen gaat.

en ik snap dieman wel dat hij zijn schouders ophaald voor die 2 week, steiger huren is niet goedkoop, en als je alle voegen moet vervangen, wat een rot klus is, dan is alle tijd die je hebt ook echt nodig.
    jammer van jullie vakantie, maar even doorbijten

20. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    #20 abcd1234, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
    Wij zijn eindelijk uit de herrie na een jaar lang nieuwbouw aan de overkant, maar dat bouwbedrijf begon altijd pas om 6:30 uur. Ik neem aan dat dat gemeentelijke regels zijn, want anders wilden ze wel eerder beginnen volgens mij. Dat deden ze ook wel eens, toen heb ik daar telefonisch een klacht over ingediend en die mensen aan de telefoon beaamden toen dat 6:30 uur inderdaad de grens was.

Dus als hij al 5:15 begint dan zou ik toch eens na gaan zoeken of dat wel mag... En hem er zelf nog op aanspreken natuurlijk.

Deel Deze Pagina