Problemen met inslapen (5 maanden)...help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luun, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Hoi meiden, ik heb een vraag/probleem:

Sem is nu 5 maanden en heeft problemen met inslapen 's avonds. Na de laatste voeding gaat hij huilen (lees: krijsen, rood hoofd enz). Mijn man gaat dan met 'm rondlopen en we proberen nog een paar keer of hij wat wil eten. Dit duurt meestal een half uur, al heeft hij het ook wel eens 2 uur volgehouden. Nu is mijn vraag of ik 'm gewoon in z'n bedje moet leggen en 'm "uit laten huilen" en iedere 5 min. even gaan kijken of is het nog ok om 'm bij mij of mijn man in slaap te laten vallen. Wat denken jullie? Duurt het dan niet langer, dat huilen, als ik 'm laat liggen?
    Als hij zo huilt, huil ik net zo hard met 'm mee... :(

En hij slaapt pas rond 2400 uur, maar slaapt dan wel tot 800 uur waarna ik hem wakker moet maken. 's ochtends slaapt hij 1 1/2 uur, 's middags 2 uur. Vaak doet hij daarna nog ergens een hazeslaapje van een kwartier. Alles bij elkaar is dat een kleine 12 uur. Normaal voor deze leeftijd is 16 uur. Wat denken jullie? slaapt hij niet weinig uren?

Groetjes, Judith

PS: mijn man is vanaf morgen een week weg en dan mag ik het helemaal alleen doen! :cry:

2. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi Judith,

Als je kindje zo erg huilt, kan het zijn dat er echt wat is. (Ik had vanmiddag ook een krijsend kind hier, hield niet op! ha gebeld, al mijn kennissen met babies en noem maar op. Op het laatst, na 3 kwartier krijsen en gillen, ik was OP, liep haar luiertje vol. Ik denk dus dat het in mijn geval krampjes waren. Nu is ze weer helemaal stil. Je zou dus - preventief - krampjesdruppels kunnen geven. Baadt het niet.... Vaak hebben babietjes vooral 's avonds krampjes.

Maargoed, wat ik ook veel lees/hoor/zie, is dat er een spiertje o.i.d. niet goed zit bij huilbabies. Moeders gaan dan naar een osteopaat, die 'doet' dan iets en het is dan ineens helemaal voorbij.

Bovenal: luister vooral naar je eigen gevoel en doe wat jij het beste vindt...

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Heeeeeel herkenbaar als een hele vervelende sprong, heb het al heel veel gelezen hierzo.
    Wat ik heb gedaan is naast zijn bedje gaan zitten, en zachtjes tegen hem gaan praten, en over zijn bolletje aaien.
    Quinn krijsde ook de hele boel bij elkaar, moord en brand, maar na een paar dagen was het weer over maar toen kwam hij weer in de nachten, maar dat was een speentje en klaar.

Deel Deze Pagina