Hoi hoi, mijn dochter van bijna 3 maand heeft een behoorlijke onderkin (uiteraard erg schattig), onder haar kin, in de plooi van haar keel zit nu een rode plek en allemaal bultjes. Volgens mij komt het doordat het gaat broeien in de plooi, ondanks dat ik het telkens goed droog maak. Ik heb er nu maar sudocreme opgesmeerd. Herkent iemand dit en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt.
Ben ik laatst met Luc toevallig voor bij de dokter geweest. Die gaf aan dat het een schimmeltje was en dat het er niks mee te maken had of ik het wel of niet goed drooghield, het kon gewoon gebeuren. Ik heb een zalfje gekregen die ik erop moet smeren en na 2 dagen was het al weg. Ze gaf ook aan dat er bijvoorbeeld zinkzalf of sudocreme opgesmeert kan worden.
Als het echt een smetplek is, dan zit er een schimmel. Mijn dochtertje heeft het ook gehad en het enige waar het echt van weggaat (zei de dokter) is een anti-schimmelcreme (bijv. miconazol). Toen ik dat ging gebruiken was het met 2 dagen weg, terwijl ik daarvoor ruim 2 weken bezig ben geweest met sudo, bepanthen, maizena enz enz. groetjes
Bepanthen werkt hier nog het allerbest! Mijn dochtertje had er veel last van vanwege de melk die ze opspuugde. Schoonmaken, goed drogen en daarna bepanthen en het rode verdwijnt zeer snel! groet Amber
Wij hadden dat ook rond die tijd, C kwijlde heel erg. Was erg rood. We deptenhet over de dag heel vaak droog, en een laagje sudocreme deed ook wonderen..
Hier ook zo'n plek die snel rood is.. ik probeer hier iedere keer (als ik eraan denk) met verschonen na de voeding en na het badje er preventief een laagje billenzalf op te smeren. En voor het slaapje weer even de kwijl / spuug weg te poetsen met een lotiondoekje. Als het rood is, smeer ik er sudocrem op. Spuug (melk = suikers) in zo'n lekker warme broeierige plooi is natuurlijk een lekker plekje om te gaan broeien voor zo'n schimmeltje..
Belle heeft dat ook heel lang gehad gewoon blijven smeren pas toen ze haar hoofd goed omhoog ging houden was het weg
Hier ook zo'n plek gehad, maar die werd dus echt te erg en het bleek dus eczeem te zijn . Ze had ook plekjes over de rest van haar lichaam, dus hou dat even in de gaten. Hier is het weggegaan met een hormooncreme, bepanthen enzo hielp helemaal niets. Het wordt wel erger als er melk in haar nek loopt, dus goed ervoor zorgen dat die droog blijft.
Allemaal bedankt voor de tips. Maar veel van de cremes die bij jullie kindjes goed hielpen, zijn alleen via recept verkrijgbaar. We bellen morgen even met de HA, misschien er even langs om te laten zien. Vind het er zo akelig uitzien, maar volgens mij heeft ze er geen/nauwelijks last van.
Laatst had ik hier ook z'n soort vraag gesteld. Ook bij Amy is het helemaal rood van het kwijlen. Toen kreeg ik advies om bepanthen erop te smeren en geen sudocreme omdat dat kan prikken. Maar bepanthen werkt prima hier, alleen als ik het een paar dagen niet heb gesmeerd zit het er weer. Als die tandjes nou eens komen wordt het kwijlen als het goed is ook een stuk minder.
Bepanthen, sudocrem en miconazol kan je zonder recept halen. Hormooncreme niet, maar dat zou ik zeker niet op eigen houtje gaan gebruiken. Naar de ha is misschien wel het beste, hij/zij kan beter inschatten of het ernstig is of niet. Maar vet houden met bv bepanthen of Lanette vaseline (kan je ook zo halen bij de apotheek) is in ieder geval het beste. Sudocrem werd mij ook afgeraden trouwens.
hier precies zo! wij zijn dus ook hormonen creme aan het smeren... het is nu al meteen een stuk minder rood